ربات انسان‌نما عازم فضا شد +عکس
کد خبر: ۱۵۴۵۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 24    -    ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲

ربات انسان نمای روسی روز گذشته عازم ایستگاه فضایی بین المللی شد تا در جریان ماموریتی 10 روزه پشتیبانی های لازم را از فضانوردان مستقر در این ایستگاه به عمل آورد.

این ربات که با نام فیدور شناخته می شود و اسم رسمی آن Skybot F-850 است بعد از پرتاب از پایگاه بایکونور قزاقستان نام خود را به عنوان نخستین ربات انسان نمایی به ثبت رساند که توسط روسیه به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام می شود.

فیدور که سوار بر فضاپیمای بدون سرنشین سایوز MS-14 به سوی مقصد خود حرکت می کند یکشنبه همین هفته همراه با 60 کیلوگرم آذوقه از جمله لوازم پزشکی و غذا برای خدمه به این ایستگاه می رسد.

طبق برنامه ریزی های انجام شده فیدور تا 16 شهریور در ایستگاه فضایی بین المللی می ماند. سازمان فضایی روسیه بعد از پرتاب این ربات اعلام کرد که هدف اصلی از این ماموریت استفاده از فدور در عملیات هایی است که برای فضانوردان ساکن ایستگاه خطرناک هستند.

فیدور که ابعادی به اندازه یک انسان بالغ دارد می تواند حرکات بدن انسان را تقلید کند و روز گذشته در حالی که پرچم روسیه را در دست داشت، روی صندلی خاصی که برای آن طراحی شده بود در فضاپیما نشست.

گفته می شود فیدور روز گذشته و دقایقی قبل از آغاز پرتاب مرتبا جمله بزن بریم را تکرار می کرده که یوری گاگارین (فضانورد روسی که به عنوان اولین انسان به فضا رفت) در آن زمان بر زبان می آورده است.

فیدور گرچه نخستین ربات روسیه است که عازم فضا می شود اما او پیشگام ربات های فضانورد نیست. در سال 2011 میلادی ناسا ربات انسان نمای Robonaut 2 را که با همکاری جنرال موتورز ساخته بود برای حضور در محیط پرخطر فضا به این ایستگاه فرستاد که در سال 2018 به خاطر بروز مشکلات فنی مجبور شد مجددا آن را به زمین باز گرداند.

در سال 2013 نیز ژاپن ربات کوچکی به نام Kirobo را به این ایستگاه فرستاد. این ربات با همکاری تویوتا ساخته شده بود و می توانست با اطرافیانش مکالمه کند.

در همین حال خبرگزاری فرانسه گزارش داد فضاپیمای سایوز روسیه حامل ربات انسان نمای فیدور موفق نشد در ایستگاه فضایی بین المللی قرار بگیرد.

ربات انسان‌نما عازم فضا شد +عکس

فرارو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
فیلمی از حرکاتش هم بذارین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار