آمار فروش سینما‌ها در ۵ ماه نخست سال
کد خبر: ۱۵۴۵۲۲
تاریخ انتشار: 2019 August 24    -    ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲

میزان فروش سینمای ایران در پنج‌ماهه ابتدایی سال به ۱۶۶میلیارد و ۶۲۱میلیون و ۱۵۱هزار تومان رسیده است و طی این مدت ۱۴میلیون و ۵۵۰هزار و ۸۲نفر به تماشای فیلم‌های درحال اکران نشستند.

آمار فروش سینما‌ها در ۵ ماه نخست سال

این درحالی‌است که در سال گذشته (۱۳۹۷) میزان فروش پنج‌ماهه ابتدایی سال معادل ۱۳۲میلیارد و ۱۸۴میلیون و ۲هزار تومان و تعداد تماشاگران ۱۵میلیون و ۲۰۴هزارو ۳۷۳نفر بوده است.

با توجه به افزایش میزان فروش فیلم ها در سال ۹۸ بر اساس بررسی های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، میزان افزایش فروش فیلم‌ها در پنج‌ماه ابتدایی سال۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال۹۷ بیست‌وشش درصد رشد داشته است اما تعداد تماشاگران در پنج‌ماه ابتدایی امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

میزان فروش سینمای ایران در مرداد ماه سال ۹۸ معادل ۲۳ میلیارد و ۵۴۷ میلیون و ۷۰۷ هزار تومان بوده است و ۲ میلیون و ۵۲هزارنفر به تماشای فیلم های اکران شده نشستند.

در مقایسه مردادماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته میزان فروش در سال گذشته ۲۸ میلیارد و ۱۶۱ میلیون و ۶۴۲هزارتومان بوده است و ۳ میلیون و ۲۲۱ هزار ۷۳۳ نفر به تماشای فیلم ها نشستند که بر این اساس در مردادماه امسال ۱۶ درصد کاهش داشته است و همچنین با کاهش ۳۶ درصدی مخاطب همراه بوده است.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار