قیمت گوشت قرمز بسته‌بندی اعلام شد
کد خبر: ۱۵۴۵۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 24    -    ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور، قیمت گوشت قرمز بسته‌بندی را اعلام کرد.

«مسعود رسولی» افزود:‌ حداکثر قیمت های مصوب انجمن با نرخ حداقلی خرید لاشه و طبق ضرایب سازمان حمایت برای گوشت گوساله و گوسفند گرم وارداتی برای مصرف کنندگان برای هرکیلوگرم ران گوساله بدون استخوان و بدون چربی به طور کامل پاک و بسته بندی شده ۸۹۰ هزار ریال، دست گوساله بدون چربی و بسته بندی شده ۸۸۰ هزار ریال، ران گوسفندی ممتاز بدون چربی، بسته بندی شده ۱۱۲۰هزار ریال، دست گوسفندی ممتاز بدون چربی بسته بندی شده ۱۱۱۰ هزار ریال، نیم شقه ران گوسفندی، بسته بندی شده قیمت مصرف کننده ۸۹۰هزار ریال، نیم شقه دست گوسفندی، بسته بندی شده ۸۸۰ هزار ریال است.

به گفته وی، قیمت نیم شقه گوسفندی در قصابی ها حد اقل ۱۱۰۰هزار ریال می باشد.

رسولی اضافه کرد: گوشت های بسته بندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور حداکثر با قیمت‌های اعلام شده و در بسیاری مواقع با تخفیف‌های تشویقی برای رفاه حال خانوارهای ایرانی برای فروش عرضه می شود.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت هرگونه شکایت و انتقادی از محصولات پروتئینی بسته بندی می توانند با شماره تلفن ۶۶۵۲۲۵۲۳ واحد بازرسی و نظارت انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور تماس حاصل کنند.

اعضای این انجمن که شامل شرکت‌های قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت هستند، ملزم به عرضه گوشت گرم گوساله و گوسفندی وارداتی حداکثر به قیمت تعیین شده توسط انجمن که طبق ضرایب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و تعیین شده هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه گوشت‌های گرم وارداتی، از زمان ثبت سفارش تا زمان عرضه در فروشگاه‌ها در سامانه جامع تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت می شود و نیز از زمان دام زنده در کشور مبدا تا زمان عرضه گوشت‌های قطعه بندی شده و بسته بندی شده در فروشگاه‌ها، از نظر بهداشتی به طور کامل تحت نظارت و کنترل مستقیم سازمان دامپزشکی کشور قرار دارند، کاملا به صرفه و بهداشتی در اختیار مصرف کنندگان نهایی قرار می‌گیرند.

دبیرانجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور با اشاره به تاثیر منفی دورریز محصولات پروتئینی روی محیط زیست کشور گفت: در حال حاضر تولید ضایعات از جمله چربی دورریز مواد پروتئینی علاوه بر ایجاد آلودگی به مساله مهمی برای محیط زیست کشور در شهرهای بزرگ تبدیل شده است که یکی از دلایل ازدیاد حیواناتی همانند سگ های ولگرد می تواند باشد.

وی ادامه داد: شرکت‌های قطعه بندی و بسته بندی با جدا کردن ضایعات گوشت نه تنها به کاهش هزینه‌های خانوار و جلوگیری از ورود ضایعات گوشت به سطل های زباله شهری کمک می کنند بلکه این مواد را با فرآوری های مجاز به خوراک دام، کود کشاورزی یا چربی های صنعتی مانند گریس تبدیل می کنند که همین امر بازگرداندن آنها به چرخه تولید در کنار کمک به حفظ محیط زیست است که می تواند کمکی برای اقتصاد کشور باشد.

رسولی به تاثیر شرکت های زیر مجموعه انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئینی در کاهش قیمت تمام شده گوشت و قیمت نهایی مصرف کننده اشاره کرد و گفت: با توجه به گرانی قیمت گوشت، شرکت ها با همکاری فروشگاه های زنجیره‌ای از مبلغ تعیین شده و سود حداقلی خود بخشی را به نفع مردم به صورت تخفیف ارائه می دهند.

وی به اقبال مردم از گوشت‌های بسته بندی شده شناسنامه دار اشاره کرد و افزود: این امر نشان دهنده رشد فرهنگ استفاده از گوشت‌های سالم و قابل ردیابی است.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
0
2
پس گوشت ارزان نمی شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
1
خودشونو مسخره کردن! فکر میکنن مردم بازیچه هستن! بطور رسمی قیمت گوشت رو گرون میکنن بعد میگن بیشترش گرون فروشیه! ناظر بازار هم که مرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار