آموزش زبان ترکی در تبریز قطعی است
کد خبر: ۱۵۴۴۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 24    -    ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اعلام کرد: آغاز آموزش زبان ترکی آذربایجان در تعدادی از مدارس تبریز از اول مهر ماه امسال قطعی است، اما هنوز جزییات آن مشخص نیست.

جعفر پاشایی اظهار کرد: ۲۵ روز فرصت داریم که تعداد مدرسه، محتوای مورد نظر برای تدریس و پایه های تحصیلی تدریس زبان ترکی آذربایجانی در تبریز شخص شوند.

وی تاکید کرد: اینکه آموزش زبان ترکی آذربایجانی از اول مهر ماه در تعدادی از مدارس اجرا می شود، قطعی است.

آموزش زبان ترکی در تبریز قطعی است

وی ادامه داد: کارگروهی متشکل از ۱۵ نفر از صاحب نظران، متخصصان و کارشناسان امر در فرصت باقی مانده تا بازگشایی مدارس در این مورد فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: اعضای این کارگروه درباره کتاب های مورد نظر و مدرسان و محتوا کار کارشناسی می کنند.

وی درباره هدف برنامه آموزش زبان ترکی آذربایجان نیز گفت: وزارت آموزش و پرورش بخشنامه ای ابلاغ کرده مبنی بر اینکه ادارات کل آموزش و پرورش استان ها می توانند هر هفته ۲ ساعت برنامه بومی - منطقه ای اجرا کنند به شرطی که مدت زمان آن در طول سالتحصیلی از ۶۰ ساعت بیشتر نشود.

وی اضافه کرد: ما نیز تصمیم گرفته ایم این ۲ ساعت در هفته را به آموزش زبان ترکی آذربایجانی اختصاص دهیم.

پاشایی در پاسخ به این سوال که استقبال مردم از این برنامه چگونه خواهد بود، گفت: هنوز زود است در این باره اظهار نظر کنیم، اما احتمالا در آغاز ۲ مدسه را به این کار اختصاص می دهیم تا بعد از ارزیابی های اولیه درباره ابعاد دیگر کار تصمیم بگیریم.

توجه به فرهنگ و زبان های بومی و محلی و تلاش برای حفظ و صیانت از آنها از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بیش از ۶ سال فعالیت آن است که بازتاب مثبتی در مناطق پیرامونی کشورمان داشته است.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
1
3
عالیه. مغز بچه ها مثل اهن ربا قویه. اگر از خردسالی زبان های متفاوتی رو یاد بگیرند برا خودشون هم بهتره. چند زبانگی دیگه نیاز زندگی معاصره نه انتخاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار