ریباندینگ، صافی مو ژاپنی
کد خبر: ۱۵۴۳۳۸
تاریخ انتشار: 2019 August 23    -    ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
ماده اصلی که در محصول صافی مو استفاده شده، آمونیوم تیوگلیکولات است و در سه مرحله که در مجموع سه الی چهار ساعت بسته به آسیب دیدگی و نوع و اندازه بلندی مو انجام می‌شود یک صافی کاملاً لخت می‌دهد به اصطلاح به آن صافی ژاپنی گفته می‌شود،

ریباندینگ یا صافی دائمی مو چیست؟

ریباندینگ، صافی مو ژاپنی«تابناک باتو» ریباندینگ (Hair rebonding) یا روش صافی ژاپنی به روش صافی دائمی مو گویند یعنی تا زمانی که ریشه‌ها رشد کنند، مو‌های شما صاف خواهد بود. به این روش ریباندینگ گفته میشود.

کار ریباندینگ مو:

ریباندیگ مو یا صافی مو به روش ژاپنی، وظیفه صاف کردن مو‌ها را بر عهده دارد. در کار ریباندیگ مو تقریباً ۸۰ درصد صاف می‌شود. اما صافی تا این حد، فقط روی مو‌های کاملاً طبیعی انجام می‌شود.

ریباندینگ، صافی مو ژاپنی

اگر موی شما قبلا رنگ و یا مش شده است یا کار موادی روی مو انجام شده است دیگر کار ریباندینگ به زیبایی موی طبیعی در نمی‌آید.

ماده اصلی که در محصول صافی مو استفاده شده، آمونیوم تیوگلیکولات است و در سه مرحله که در مجموع سه الی چهار ساعت بسته به آسیب دیدگی و نوع و اندازه بلندی مو انجام می‌شود یک صافی کاملاً لخت می‌دهد به اصطلاح به آن صافی ژاپنی گفته می‌شود، چون مانند مو‌های افراد ژاپنی کاملا لخت و صاف بدون هیچ گونه حالتی در واقع حاصل کار است.

مزایای ریباندینگ مو:

صاف نگه داشتن مو‌ها بصورت مادام العمر
عدم بازگشت به حالت فر و وز حتی در اثر خیسی و رطوبت
همیشه و در همه جا مرتب و حالت دار

عوارض ریباندینگ مو:

این روش با وجود زیبایی زیادی که به مو می‌دهد و مزایایی که دارد شامل معایبی هم می‌باشد:

خشک شدن مو‌ها که حتما باید از نرم کننده‌های مو استفاده شود
هر ۶ ماه یکبار نیاز به چک کردن دارد
فقط برای مو‌های تیره رنگ و طبیعی قابل استفاده است
بعد از انجام ریباندینگ مو مو فرم و حالت نمی‌گیرد
با استفاده از دکلره و رنگ‌های روشن نمی‌توان مو را روشن کرد

ریباندینگ، صافی مو ژاپنی

فرق ریباندینگ با کراتین چیست؟

ریباندینگ مو:

ریباندینگ روشی است برای صاف کردن دائمی مو که به کمک مواد شیمیایی و صاف کننده‌ها و با تغییر دادن ساختار مو، حالت فر و مجعد مو را از بین می‌برد.

این روش آسیب بیشتری به ریشه مو وارد می‌کند و تا زمانیکه ریشه‌ها رشد کنند ساقه‌ها به همان صافی می‌مانند و نیاز به ترمیم ندارند بلکه تنها بخش‌های رشد کرده ریشه مو نیاز به ترمیم دارند.

در روش ریباندینگ ابتدا مو و ریشه آن را با میکروسکوپ و دستگاه آنالیز مو کاملا بررسی می‌کنند سپس طی یک فرآیند شیمیایی ساختار و ساختمان مو تغییر می‌کند و ساختمان گوگردی شکل مو که در حالت طبیعی و زیر میکروسکوپ زیگزاگ مانند است، شکسته می‌شود و به حالت موازی تبدیل می‌شود که این حالت ماندگار است.

مواد بکار رفته به همراه حرارت و فشار اتو، مو‌ها را به طور دائم صاف می‌کنند که تنها مو‌های تازه روییده شده موج دارند. در این روش به دلیل استفاده از کرم‌ها و سرم‌های مختلفی که دارای ترکیبات شیمیایی قوی هستند، رطوبت و آب درون ساقه مو از بین می‌رود و خشکی بیش از حدی را برای مو‌ها به دنبال خواهد داشت و ممکن است مو‌های صاف شده به هیچ عنوان با سشوار و سایر ابزار‌های حرارتی فرم و حالت نگیرند.

ریباندینگ، صافی مو ژاپنی

کراتین مو:

کراتینه کردن مو یک روش درمانی موقت است برای یکدست کردن مو‌ها و یکی از رایج‌ترین روش‌های صاف کردن مو می‌باشد که به صاف کننده معجزه گر معروف است و وظیفه اصلی آن تقویت و ترمیم مو‌ها می‌باشد و در کنار آن مو‌ها را نیز صاف می‌کند.

این روش آسیب کمتری به مو‌ها وارد می‌کند و تغییری در ساختار و باند‌های گوگردی مو ایجاد نمی‌کند، ماندگاری آن معمولا به جنس موها، نوع مواد مورد استفاده، نحوه شست و شوی مو‌ها و … بستگی دارد و نهایتا تا ۳ ماه روی مو‌ها باقی می‌ماند.

کراتینه کردن مو برای افراد که مو‌های مجعد دارند مناسب است، اما برای افرادی که مو‌های بسیار ضخیم و با حالت فرفری شدید دارند توصیه نمی‌شود. این روش صاف کردن مو بر روی هر نوع مویی (طبیعی یا دکلره) قابل اجرا می‌باشد و بعد از آن می‌توان مو‌ها را حالت داد یا در صورت کاهش آسیب دیدگی آن‌ها را رنگ و هایلایت کرد.

کراتین پروتئین اصلی موجود در ناخن، دندان و مو می‌باشد که توسط کراتینوسیت‌ها که سلول‌های زنده‌ای هستند ساخته می‌شود، کراتین باعث صاف شدن و درخشندگی مو‌ها می‌شود و میزان آن در مو‌های فر یا وز به میزان کافی جهت نرم کردن وجود ندارد. کراتین سرشار از آمینو اسید است که سبب تقویت مو و افزایش قدرت تحمل می‌شود و به مرور زمان با افزایش سن، شرایط محیطی و مواد حالت دهنده مو مقدار آن کاهش می‌یابد که با کراتینه کردن مو این ماده بر روی مو مالیده می‌شود و توسط سشوار داغ جذب مو می‌شود و مو‌ها را ترمیم می‌کند.

آسمونی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار