زانوی مصنوعی ایرانی ساخته شد
کد خبر: ۱۵۴۱۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 20    -    ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

مدیر هسته فناور راه گشایان تفاوت زیستی مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با تلاش حدود پنج ساله جمعی از محققان، موفق به ساخت نمونه آزمایشگاهی زانوی مصنوعی شدیم.

این محقق ایرانی حدود ۱۰ سال پیش براثر سانحه پای چپ خود را از دست می‌دهد و پس از چند سال معلولیت و استفاده از نمونه خارجی، به فکر تولید زانوی مصنوعی می‌افتد تا ضمن انجام فعالیت‌های روزانه از جمله راه رفتن بتواند ورزش کند که موفق به ساخت این محصول شده است.

وی پس از معلولیت با اعزام به فرانسه یکی از پیشرفته‌ترین پروتزهای زانو را با هزینه بالایی تهیه کرد که این محصول با توجه به انجام ورزش دوچرخه سواری، دوام زیادی نیاورد و در طول چند ماه خراب شد.

گرانی محصول، تحریم آن و همچنین کارایی نه چندان مطلوب نمونه خارجی برای انجام ورزش، انگیزه این محقق را برای ساخت زانوی مصنوعی ایرانی بیشتر کرده که با تلاش چند ساله موفق به انجام این کار شد و در حال حاضر از این محصول هم در راه رفتن و هم در ورزش دوچرخه سواری استفاده می‌کند.

هادی شعبانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار امیدواری کرد با حمایت مسئولان بتواند این محصول را در آینده نزدیک به تولید انبوه برساند تا مشکل معلولان برطرف شده و آنان زندگی معمولی را سپری کنند.

وی با اشاره به اینکه این محصول برای افرادی که پای آنان از بالای زانو قطع شده، قابل استفاده است، گفت: این محصول طوری طراحی شده که هم افراد معلول بتوانند راه بروند و هم ورزش کنند.

مدیر هسته فناور راه گشایان تفاوت زیستی، ورزش را برای افراد معلول بسیار ضروری دانست و گفت: ورزش علاوه بر حفظ سلامت، آنان را از آسیب‌های اجتماعی حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: زانوی مصنوعی خارجی به دلیل ظریف بودن پس از چند ماه استفاده در هنگام ورزش خراب می‌شود اما این محصول ایرانی، طوری طرحی شده که برای افراد علاوه بر راه رفتن، شرایط ورزش را به صورت طولانی مدت فراهم می‌کند.

شعبانی، مهمترین ویژگی این محصول را نسبت به مشابه خارجی، قیمت بسیار پایین اعلام کرد و گفت: قیمت محصول خارجی چند هزار دلار است که ما در تلاش هستیم آن را به قیمت حدود ۵۰۰ دلار عرضه کنیم.

مدیر هسته فناور راه گشایان تفاوت زیستی مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی ایران به امکان صادرات این محصول به کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: با این کار علاوه بر بهره مندی معلولان کشورهای همسایه از فناوری پیشرفته، شاهد ارزآوری هم خواهیم بود.

 ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
0
آفرین واقعا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
0
موفق باشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار