کاربرد‌های انواع کاغذ دیواری در چیدمان‌های داخلی
کد خبر: ۱۵۳۹۲۴
تاریخ انتشار: 2019 August 18    -    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
...وینیل یکی از محبوب‌ترین و رایج ترین انواع مدل‌های کاغذ دیواری است که در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزیت کاغذ دیواری های یادشده می‌توان به نصب آسان و نگهداری ساده آنها اشاره کرد. کاغذ دیواری ساده اتاق‌ها را می‌توان از جنس وینیل انتخاب کرد. برخی از انواع این نوع کاغذ دیواری قابل شستشو هستند و...

انواع کاغذ دیواری و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی

انواع کاغذ دیواری و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلیبه گزارش «تابناک با تو»؛ کاغذ دیواری یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه است. کاغذ دیواری ها یکی از ایده های رایج در جلوه دادن دیوارهای خانه به جای رنگ کردن آن ها است. امروزه انواع کاغذ دیواری ها در طرح و رنگ ها، الگو ها و جنس های مختلف در بازار موجود هستند و می‌توانید با توجه به سلیقه خود از این کاغذ دیواری ها استفاده کنید. در این گزارش به معرفی و بررسی انواع کاغذ دیواری ها خواهیم پرداخت.

کاغذ دیواری وینیل یا پلاستیکی

وینیل یکی از محبوب‌ترین و رایج ترین انواع مدل‌های کاغذ دیواری است که در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزیت کاغذ دیواری های یادشده می‌توان به نصب آسان و نگهداری ساده آنها اشاره کرد. کاغذ دیواری ساده اتاق‌ها را می‌توان از جنس وینیل انتخاب کرد. برخی از انواع این نوع کاغذ دیواری قابل شستشو هستند و می‌توان به واسطه جنس پلاستیکی روی آن‌ها دستمال نمدار کشید.

انواع کاغذ دیواری و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری پارچه‌ای

کاغذ دیواری های پارچه‌ای تقریباً یکی از انواع قدیمی کاغذ دیواری ها هستند که در انواع رنگ و بافت ها موجود‌ند و می‌توانید طرح‌های ظریف‌تر را نیز در آن‌ها پیدا کنید. این نوع کاغذ دیواری به شما حس قرارگیری در محیط مخملی، ابریشمی، کتان یا پنبه ای را بسته به ترکیب می‌دهد.

طرح های کاغذ دیواری در این نوع محصول بسیار متنوع هستند، اما از بدی‌های این نوع کاغذ دیواری این است که بسیار تحت تاثیر رطوبت است و به سرعت بو را به خود جذب می‌کند؛ بنابراین نیاز به شرایط نگهداری و محیط تمیز دارد و برای شهرهای با رطوبت بالا مناسب نیست، چرا که ممکن است کنده شود.

انواع کاغذ دیواری و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری فویلی یا متالیک

این کاغذ ها دارای کیفیت بازتابنده بوده و می‌تواند فضاهای کوچک و تاریک را روشن کنند. البته بهتر است در استفاده از آن‌ها زیاده روی نکنید، بلکه برای جلوه بخشی فقط یک دیوار کوچک را از این نوع کاغذ دیواری نصب کنید. پوشش‌های دیواری فویلی منحصر به فرد و جزو کاغذ دیواری های مدرن هستند و همچنین دیدگاهی چشمگیر و کلاسیک را وارد فضای اتاق می‌کنند.

توجه داشته باشید باید هنگام استفاده از فویل در اطراف پریزها و خروجی‌های برق و یا در نزدیکی هر نقطه الکتریکی، مراقب باشید که مواد را در فاصله معقول قطع کنید، زیرا فویل فلزی می‌تواند رسانای برق باشد.

انواع کاغذ دیواری و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری با چوب بامبو

یکی از انواع کاغذ دیواری کلاسیک؛ کاغذ دیواری های جنس بامبو است که می‌تواند حس طبیعت و تازگی را وارد خانه کرده و با دیگر المان‌های خانه هماهنگ شود. بافت و رنگ‌های این نوع کاغذ دیواری شیک از نظر رنگ و بافت ممکن است در هر رول متفاوت باشد، زیرا این نوع کاغذ دیواری از مواد طبیعی ساخته شده و دارای تغییرات رنگ و بافت متفاوت است. این مدل کاغذ دیواری تمام ویژگی های کاغذ دیواری های قابل شستشو را دارد در ضمن ضد حساسیت و سازگار با طبیعت است.

انواع کاغذ دیواری و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری پوستری

این نوع مدل کاغذ دیواری که می‌تواند به عنوان کاغذ دیواری برچسبی نیز محسوب شود، تصاویری را به اتاق شما می‌آورد که گویی واقعی است. در حقیقت شما هنگامی که در منزل خود نشسته‌اید، طرح یک پلنگ یا نمایی از آسمان شب یک شهر را می‌بینید و حس می‌کنید به همان نقطه تعلق دارید. فقط باید توجه داشت که مدل این کاغذدیواری‌ ها مخصوص خانه‌های بزرگ است آن ‌قدر که بیشتر روی دیوارهایی با طول چهار متر به بالا نصب می‌شوند.

خوبی این تصاویر این است که به دلخواه خریدار هر طرحی روی آن چاپ می‌شود، ولی نقطه ضعف ‌شان خسته کردن بیننده است. برای همین طراحان دکوراسیون همیشه قبل از خرید این پوسترها پیشنهاد می‌‌کنند که آن‌ها را بر دیوارهایی نصب کنید که کمتر در طول روز از مقابل‌‌شان عبور می کنید.

انواع کاغذ دیواری و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری سه بعدی

این نوع از کاغذ دیواری جزو کاغذ دیواری های مدرن است. کاغذ دیواری های سه بعدی از فاصله سه تا چهار متری کاملاً برجسته به نظر می‌آیند. در واقع کاغذ دیواری های سه بعدی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که طرح و نقش روی آن به دلیل سایه‌های خاصی که داده شده، برجسته به نظر می‌رسند. معمولاً کاغذ دیواری های سه بعدی دارای تصاویر هندسی و گل سه بعدی هستند که می‌توانند جلوه‌های خاصی خلق کنند. این نوع کاغذ دیواری برای اتاق های کوچک توصیه می‌شود زیرا این کاغذ ها فضای اتاق شما را بزرگتر نشان می‌دهند.

انواع کاغذ دیواری و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری نانو

از دیگر انواع کاغذ دیواری چسبی، مدل نانو است که با تکنولوژی نانو و سازگار با محیط زیست تولید می‌شود. این کاغذ دیواری ها گران‌تر بوده اما ویژگی‌های مثبتی چون ضد کثیفی و پارگی دارند و در برابر تابش آفتاب مقاومند و عایق صدا و گرما هستند و برای محیط های کوچک می توان از این نوع کاغذ دیواری استفاده کرد.

انواع کاغذ دیواری و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی

منبع: دلتا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار