روش‌های جلوگیری از کوچک شدن و آب رفتن لباس
کد خبر: ۱۵۳۸۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 18    -    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
حتماً برای شما هم پیش آمده که بعد از شستن یکی از لباس‌های محبوبتان مشاهده کنید که سایزش تغییر کرده، کوچک شده و به مقدار زیادی آب رفته است. در این شرایط متأسفانه مجبور می‌شوید از این لباس خداحافظی کنید و آن را به فرد دیگری ببخشید.

۸۹۴۹۸۴۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹۱۷۳۸ بازدیدروش‌های جلوگیری از کوچک شدن و آب رفتن لباس«تابناک باتو» حتماً برای شما هم پیش آمده که بعد از شستن یکی از لباس‌های محبوبتان مشاهده کنید که سایزش تغییر کرده، کوچک شده و به مقدار زیادی آب رفته است. در این شرایط متأسفانه مجبور می‌شوید از این لباس خداحافظی کنید و آن را به فرد دیگری ببخشید.

ولی باید این مژده را به شما بدهیم که بعد از مطالعه این مطلب می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید و اجازه ندهید هیچ‌کدام از لباس‌های عزیزتان کوچک شود! برای آنکه از آب رفتن لباس‌های خود جلوگیری کنید، سه مرحله پیش رویتان قرار می‌گیرد.

روش‌های جلوگیری از کوچک شدن و آب رفتن لباس

وسایل مورد نیاز:

• سطل یا تشت

• شامپو بچه

• ۲ عدد حوله حمام بزرگ و تمیز

روش‌های جلوگیری از کوچک شدن و آب رفتن لباس

 

مرحله اول: غوطه‌ور کردن

یک تشت یا سطل را با آب ولرم پر کنید و حدود نصف پیمانه از شامپو بچه را درون آب بریزید. لباس مورد نظر را درون آب کف‌آلود قرار دهید. یک تا دو دقیقه صبر کنید و سپس به خوبی لباس را با دستتان ورز دهید تا پارچه کمی شل شود. لباس را از درون آب بیرون بیاورید و آن را کاملاً فشار دهید تا آب اضافی‌اش خارج شود (نیازی به چلاندن لباس نیست).

روش‌های جلوگیری از کوچک شدن و آب رفتن لباس

 

مرحله دوم: جذب آب اضافی

یکی از حوله‌های بزرگ و تمیز را روی قرار دهید و لباس خود را از قسمت بالایی حوله روی آن پهن کنید. حوله را از یک سمت لوله کنید تا لباس درون رول پیچیده شود. حوله را فشار دهید تا آب اضافی لباس خارج شود و سپس حوله را باز کنید.

روش‌های جلوگیری از کوچک شدن و آب رفتن لباس

 

مرحله سوم: کشیدن لباس

حوله دوم را بردارید و لباس مرطوب را روی آن قرار دهید. با استفاده از دو دست لباس را بکشید تا به سایز اصلی خود برسد. در نهایت لباس را روی حوله رها کنید و اجازه دهید در معرض هوا کاملاً خشک شود.

نکته: همان‌طور که متوجه شدید در هیچ‌کدام از مراحل در مورد آبکشی و شستن آب و شامپو صحبتی نشد. دلیل آن است که بر اساس تجربه با این روش شستشوی لباس، کف و شوینده چندانی روی لباس باقی نمی‌ماند و همان مقدار کم کف هم موجب انعطاف‌پذیری بافت پارچه در حین کشیدن آن می‌شود. پس دلیلی برای آبکشی وجود ندارد.

روش‌های جلوگیری از کوچک شدن و آب رفتن لباس

برای جلوگیری از کوچک شدن لباس باید بدانید که جنس متفاوت پارچه و لباس موجب واکنش متفاوت آن‌ها در برابر شستن می‌شود. نسبت به هر نوع پارچه باید این نکات را بدانید:

پارچه نخی و ترکیبات نخ

پارچه نخی تقریباً راحت‌ترین پارچه‌ای است که می‌توان از آب رفتنش جلوگیری کرد. با دنبال کردن مراحل ذکر شده می‌توانید لباس خود را به اندازه واقعی خودش برگردانید.

پارچه کشمیر، پشمی و پارچه‌های دیگر حیوانی

برگرداندن لباس با این جنس از پارچه به حالت اولیه و کش آمدن بافت آن دشوارتر است. خصوصاً اگر بافت پارچه و گره‌ها سفت‌تر و تنگ‌تر باشد، کار سخت‌تر پیش می‌رود. ولی برای همین پارچه‌ها هم می‌توانید مراحل ذکر شده را انجام دهید. کافی است زمانی که این پارچه در آب کفی قرار دارد، سعی کنید بافت پارچه را بکشید تا کمی بیشتر کش بیاید و شل شود.

روش‌های جلوگیری از کوچک شدن و آب رفتن لباس

پارچه‌های مصنوعی (پلی استر، ریون و غیره)

روش ارائه شده در رابطه با پارچه‌های مصنوعی به خوبی جواب می‌دهد، ولی نکته این است که ممکن است بیش از اندازه کش بیاید و لباس در نهایت بزرگ‌تر شود. برای جلوگیری از گشاد شدن پارچه، در مرحله کشیدن لباس با لطافت و ظرافت بیشتر پیش بروید.

پارچه جین

برای آنکه بتوانید پارچه‌های جین را در اندازه خودشان حفظ کنید، باید روش دیگری را در نظر بگیرید. ابتدا شلوار جین را بپوشید و برای ۱۵ دقیقه در وان پر شده از آب ولرم بنشینید. سپس بیرون بیایید و خودتان را خشک کنید تا آب از لباس جین چکه نکند و بعد از حدود یک ساعت مراحل ذکر شده را ادامه دهید.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
0
مسخره بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار