شهری که متخصصان ژنتیک را متعجب کرده است+عکس
کد خبر: ۱۵۳۶۹۳
تاریخ انتشار: 2019 August 15    -    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

دیدن یک جفت دوقلو در خیابان که لباس‎های هم‎شکل پوشیده‎اند، احتمالا برای خیلی‎ها جالب است مگر ساکنان «کاندیدو». اهالی این شهر، هر روز حتما یک سری دوقلو را می‌بینند که در کنار هم درحال قدم زدن هستند. چندان دل‌ِ خوشی هم از این قضیه ندارند، چون این همه دوقلو مشکلات زیادی را به خصوص در مدرسه‌ها و برای معلم‌ها به وجود آورده اند.

شهری که متخصصان ژنتیک را متعجب کرده است+عکس

کاندیدو در برزیل قرار دارد و شهرتش به تعداد زیاد دوقلوهایش است؛ چیزی حدود ۱۰ برابر میانگین جهانی. ۷۰۰ نفر از جمعیت شش هزارتایی این شهر، دوقلو هستند. تا این‎جا هنوز نکته غیرعادی و عجیبی وجود ندارد، اما باید بدانید کشف دلیل این ماجرا، سال‎هاست که متخصصان ژنتیک را درگیر کرده‎است. آن‌ها به دنبال یافتن پاسخی منطقی برای این پدیده هستند، محلی‌ها داستان‌های غیرعلمی خودشان را تعریف می‌کنند و این وسط دوقلو‌زایی در این شهر به جاذبه‎ گردشگری تبدیل شده‎است.

چشم‎های آبی و مو‌های طلایی دوقلو‌ها یادآور نژاد آریایی-آلمانی است و نکته عجیب دیگری که ذهن محققان را به خود مشغول کرده‎است؛ شهری که ظاهر افرادش شبیه آلمانی‌هاست، در دل برزیل جا خوش کرده! آیا برای افزایش این نژاد در این منطقه اقدامات عمدی انجام گرفته‎است؟

این‎جاست که بازار شایعه‌های محلی داغ و قصه‎های عجیب، شنیدنی می‌شود. گفته می‌شود مردی که به او لقب «فرشته مرگ» داده‌اند، یعنی دکتر «جوزف منگله» در یک دستکاری ژنتیکی چنین سرنوشتی را برای اهالی این منطقه رقم زده‎است. این مرد متهم اصلی این داستان از نظر اهالی است. منگله، یک پزشک نازی بود که آزمایشی روی دوقلو‌ها در اردوگاه کار اجباری آلمان در آشویتس انجام می‌داد.

او وظیفه داشت با انجام آزمایش‎هایی راز تولد دوقلو‌ها را کشف کند تا آدولف هیتلر بتواند از آن برای افزایش مصنوعی جمعیت استفاده کند. این فرد در سال ۱۹۶۰ به‎عنوان دام پزشک به این شهر سفر می‌کند تا بتواند آزمایش‌های پزشکی ترسناک خود را که در طول جنگ جهانی دوم بسیار مشهور شده و نیمه‌کاره مانده‎بود، ادامه دهد. گویا این پزشک، غیر از تحقیق، از طرف هیتلر مامور بوده‎است که نژاد آریایی را گسترش دهد. محلی‌ها مدعی‌اند که او به زنان دارو‌هایی می‌داده که نتیجه‌اش تولد بیش از حد دوقلو‌ها بوده‎است که تا این زمان همچنان ادامه دارد.

نظریه عجیب دیگری که بین اهالی دهان به دهان می‌شود، وجود ماده‌ای اسرارآمیز در آب این منطقه است که به دوقلوزایی منجر می‎شود. البته برای این داستان هیچ مدرک علمی وجود ندارد. به گفته «اورسلا ماته» پزشک ژنتیک، آزمایش‎های دی. ان.‌ای که از سال ۲۰۰۹ روی ۳۰ خانواده انجام شده‎است، وجود نوعی ژن خاص را در زنان دارای فرزندان دوقلو ثابت کرده‎است. اورسلا طبق این آزمایش‎ها ادعا می‌کند که دوقلوزایی خیلی پیش از دوران منگله وجود داشته‎است و هرگونه دخالت او در ژن این اهالی را رد می‌کند. کسی چه می‎داند؟ شاید گذشت زمان دوباره افسانه پزشک آلمانی را تایید کند یا روزی دانشمندان با تحقیقات بیشتر، راز دوقلو‌زایی را با پشتوانه‌های علمی قوی‌تری کشف کنند.

منبع: روزنامه خراسان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار