ورود مفاهیم دخترانه به کتب درسی جدی می‌شود
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۵۳۶۸۷
تاریخ انتشار: 2019 August 15    -    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
bato-adv
bato-adv

مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش از بررسی مسائل مربوط به دختران در کتاب‌های درسی خبر داد.

فرحناز مینایی پور مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگویی، درباره ورود مفاهیم مربوط به دختران در کتاب‌های درسی اظهار کرد: چندی پیش آقای حسینی (سرپرست آموزش و پرورش) از تحقیقی صحبت کردند که ۱۰ سال پیش سهم کم دختران در مباحث مربوط به کتاب‌های درسی را نشان می‌داد بنابراین تمهیداتی را برای بهبود شرایط در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: البته اکنون شرایط تغییر کرده و کتاب‌های درسی هم با تحولاتی همراه بوده است درنتیجه سهم دختران در مباحث مربوط به کتب درسی با تغییراتی همراه بوده است.

مینایی پور تصریح کرد: به سازمان پژوهش تحقیقی سفارش دادیم تا میزان توجه به دختران در کتاب‌های درسی بررسی شود و اکنون این کار در مراحل آغازین قرار دارد.

مدیر کل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش افزود: چنانچه در کتاب‌های درسی تعادل لازم برای مباحث مربوط به دختران و پسران وجود نداشته باشد تغییراتی را با همراهی سازمان پژوهش اعمال خواهیم کرد.

وی درباره تاثیر ورود مفاهیم مربوط به دختران در کتاب‌های درسی اظهار کرد: در گذشته دروسی مانند تصمیم کبری مطرح بود که نشان می‌داد یک شخصیت دختر اشتباه کرده است، اما در مقابل دهقان فداکار یک مرد بود که کاری ارزشمند را به وی نسبت می‌داد.

مینایی پور تصریح کرد: با توجه به این شرایط نباید در متون درسی تعاریف به گونه‌ای باشد که جنسیت دختر ضعیف مطرح شود و در مقابل پسران جنسیت برتر باشند بر همین اساس بعد از اتمام پژوهش مذکور باید مفاهیم مربوط به این موضوع را با دقت بیشتری در کتاب‌های درسی اعمال کنیم.

باشگاه خبرنگاران

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv