طرز تهیه رنگینک با طعم شکلات
کد خبر: ۱۵۳۶۸
تاریخ انتشار: 2015 October 24    -    ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
آرد را در تابه‌اي ريخته، روي حرارت ملايم هم بزنيد تا بوي خامي آن گرفته شود و به اصطلاح آرد بو داده شود. وقتي كه رنگ آن شروع به تغيير كرد، كره را اضافه كرده و...
مواد لازم:

3 /2 1 پيمانه پودر قند
2 /1 پيمانه آرد گندم
3 /1 1 پيمانه كره
1 ق م پودر هل
1 ق م پودر زنجبيل
مواد مياني رنگينك
1 پيمانه گردوي خرد شده
350 گرم خرما
1 ق س پودر دارچين
1 ق س روغن مايع
مواد لازم براي تزئين
2 /1 پيمانه پودر قند
150 گرم شكلات سفيد
2 /1 پيمانه پودر پسته


طرز تهیه رنگینک با طعم شکلات


طرز تهیه:


 آرد را در تابه‌اي ريخته، روي حرارت ملايم هم بزنيد تا بوي خامي آن گرفته شود و به اصطلاح آرد بو داده شود. وقتي كه رنگ آن شروع به تغيير كرد، كره را اضافه كرده و باز خوب هم بزنيد تا خمير يكدستي حاصل شود؛ سپس تابه را از روي حرارت برداريد.

پودرقند، پودر هل و پودر زنجبيل را با يكديگر مخلوط كرده و الك كنيد. بعد آنها را با آرد و كره مخلوط كنيد و خوب هم بزنيد تا همه جاي آرد و كره شيرين و مزه‌دار شود.

خرماها را شسته و هسته‌هايشان را بيرون آوريد و چرخ كنيد يا در دستگاه غذاساز بريزيد تا به شكل يك پوره يكدست درآيد گردوي خرد شده، دارچين و روغن مايع را هم اضافه كرده و خوب مخلوط كنيد.

 آرد بو داده را به دو قسمت تقسيم كنيد. بعد يك كاغذ روغني روي سطح كارتان پهن كنيد و آرد و كره را با وردنه روي كاغذ باز كنيد. قطر مناسب براي اين لايه نيم سانتي‌متر است. حالا مخلوط خرماي چرخ كرده را روي آن پهن كنيد و با پشت دست يا قاشق فشرده كنيد. لايه سوم را هم آرد بو داده و كره بريزيد و با پشت قاشق فشار دهيد تا سطح صافي به دست آيد و هر سه لايه خوب به هم بچسبند.

پودر قند را روي مواد الك كنيد تا روي آرد را بپوشاند.شكلات سفيد را به روش بن ماري آب كنيد و روي سطح مواد بريزيد تا يكدست شود و روي مواد زيرين را بپوشاند. بعد با پودر قند و پودر پسته تزئين كنيد.
با چاقوي تيزي شيريني‌تان را به شكل دلخواه برش زده و در ظرف مورد نظرتان بچينيد.

آشپزی مثبت

طرز تهیه رنگینک با طعم شکلات


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار