مهناز افشار به ایران برگردد دستگیر می‌شود
کد خبر: ۱۵۳۴۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 13    -    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

در حالیکه گفته می‌شد مهناز افشار به ایران بازگشته و مجددا به آلمان سفر کرده است، مشخص شد او هرگز پایش به ایران نرسیده است.

طی روز‌های گذشته مهناز افشار بازیگر فیلم‌های سینمایی با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود از ورود به کشور خبرداده بود که براساس پیگیری‌های خبرنگار ما مشخص شد افشار بعد از سفر به آلمان هنوز به کشور بازنگشته است و این توئیت کذب است.

افشار که بعد از شکایت طلبه مازندرانی از آلمان، وعده بازگشت داده بود، هنوز به کشور بازنگشته و پیش بینی می شود با توجه به پرونده های متعدد در دادسرا، او قصد بازگشت به ایران را نخواهد داشت.

پیگیری های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مشخص کرد که افشار علاوه بر پرونده مربوط به شکایت طلبه مازندرانی، پرونده های دیگری نیز دارد که مدعی العموم به عنوان شاکی به آنها ورود کرده است.

پرونده‌های جدید مهناز افشار با شکایت مدعی العموم به دلیل اظهار نظر‌های خلاف واقع در فضای مجازی در دادسرای فرهنگ و رسانه استان تهران تشکیل شده است. طبق گمانه زنی‌ها افشار به این زودی‌ها به کشور باز نخواهد گشت، زیرا به محض ورود به کشور بازداشت خواهد شد.

گفتنی است؛ صبح شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه «مصطفی قاسمی» روحانی ۴۶ ساله همدانی بر اثر وقوع تیراندازی در کوچه آخوند در خیابان شهدای همدان، جان خود را از دست داد. وی امام جماعت مسجد حاج کربعلی بود و چندی پیش هم در حوزه علمیه دامغانی به‌عنوان مسئول کتابخانه فعالیت می‌کرده است.

بنا به گفته یکی از شاهدان عینی حادثه، این روحانی وقتی از حوزه علمیه خارج شده است، از پشت به‌ضرب دو گلوله توسط ضارب به‌قتل می‌رسد.

بعد از وقوع این قتل، ضارب که «بهروز حاجیلویی» نام داشت، در صفحه اینستاگرام خود نسبت به قتل این روحانی اعتراف می‌کند. پلیس هم که بلافاصله در صحنه وقوع جرم حاضر شده بود، بعد از انتشار مطلب در صفحه اینستاگرام این ضارب، خبر از شناسایی او می‌دهد و عنوان می‌کند برادر قاتل دستگیر شده و خودرویی که از آن در جریان وقوع قتل استفاده شده نیز متعلق به برادر او بوده است.

بهروز حاجیلویی نیز در درگیری با نیروی انتظامی و مجروح کردن دو تن از نیرو‌های ناجا، کشته شد.

ماجرا از این قرار بود که چند روز قبل از وقوع قتل روحانی همدانی، یک حساب توئیتری جعلی با تصویر یک روحانی مازندرانی زنان را به نکاح با نیرو‌های حشدالشعبی که برای کمک به سیل‌زدگان در خوزستان بودند، تشویق کرد و مهناز افشار هم این اکانت جعلی را بازنشر داد و در محکومیت آن توئیتی منتشر کرد و به‌نوعی این شایعه پاگرفته در فضای مجازی را بیش از پیش قوت بخشید.

گرچه پس از آشکار شدن واقعیت مجبور به حذف آن توئیت و عذرخواهی شد، اما کاربران تکرار این‌گونه رفتار‌ها از سوی وی را مغرضانه دانسته از مسئولان خواستار برخورد قضایی با مهناز افشار شدند.

در واقع کابران توئیتر معتقدند قتل این طلبه نتیجه نفرت‌پراکنی و ایجاد حس بدبینی و خشونتی است که برخی از سلبریتی‌ها همچون مهناز افشار در برهه‌های مختلف ایجاد کرده‌اند. این کاربران همچنین به موضع‌گیری‌ها و توئیت‌های گذشته این سلبریتی نیز که حاشیه‌ساز و کذب بوده است، اشاره کردند.

بعد از این حادثه، روز ۱۱ اردیبهشت ماه امسال در پی شکایت سید غفار دریاباری از مهناز افشار به دلیل انتساب اظهارات خلاف واقع، وی به دادگاه احضار شد. این پرونده با دستور نیابت قضایی دادسرا بابل به دادسرا تهران ارجاع شد.

۱۷ اردیبهشت ماه، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود به بیان جزئیات پرونده مهناز افشار پرداخت و گفت: در خصوص این بازیگر، شخصی از شهروندان شکایت کردند و هم مدعی‌العموم به لحاظ محتوای غیرقانونی و خلاف قانون مطالب منتشره ورود کرده و پرونده در دست رسیدگی است، اما شخص مورد نظر فعلا در خارج از کشور است و وکیل‌شان اعلام کرده به زودی به کشور باز می‌گردد.

اسماعیلی در مورد حکم قضایی مهناز افشار هم توضیح داد: این حکم نیابت قضایی است و جلب یا ممنوع الخروجی در مورد این بازیگر مصداق ندارد و آنچه که منتشر شد احظار بود نه جلب.

البته فعالیت افشار به این موارد ختم نشده است و با اینکه به دلیل فعالیت خلاف واقع در فضای مجازی به دادگاه احظار شده است، او باز هم در اظهار نظری جدید در خصوص نوشین جعفری مطالبی را منتشر کرده است.

نوشین جعفری فردی است که بار‌ها با انتشار پست‌های رکیکی به اهل‌بیت (ع) توهین کرده بود. همچنین گفته می‌شود نوشین جعفری طی روز‌های گذشته بازداشت شده است.

پس از انتشار این خبر، مهناز افشار با انتشار پستی در صفحه توییترش نوشین جعفری را تنها یک عکاس خوب و مهربان دانست و همسو با حساب‌های کاربری برانداز علناً از او حمایت کرد و در این باره نوشت:

«برای من همیشه او یک دختر مهربان و عکاس خوب بود و هست. کاش در این عجله کردن‌ها کمی ترمز کنیم و انصاف رو هم رعایت کنیم!

رکنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
0
0
در واقع اینجور که شما می فرمایید چون کاربران توییتر اعتقاد دارند که کارهای ایشون در قتل روحانی تاثیر داشته پس باید بازداشت بشه
عجب استدلالی
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
اگه طرف مقابل روحانی نبود باز هم اینگونه برخورد میشد ؟ ایشان برابر ترند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار