مرگ کوهنورد گیلانی در ارتفاعات قله علم کوه
کد خبر: ۱۵۳۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 12    -    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴

کوهنورد گیلانی روز دوشنبه در حین برگشت از قله علم کوه در ارتفاعات بیش از چهار هزار متری "سیاه کمان " براثر اصابت سنگ و آسیب دیدگی شدید از ناحیه پا جان باخت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کلاردشت در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که این کوهنورد به همراه چند تن دیگر سه روز پیش پس از صعود به قله علم کوه بامداد امروز در حین برگشت براثر اصابت یک تخته سنگ بزرگ به پایش دچار آسیب دیدگی شدید شد.

کردگار محمودی افزود : متاسفانه به علت شدت جراحت این کوهنورد مصدوم در مسیر برگشت به پناهگاه سرچال فوت کرد و با این که کادر درمانی پایگاه امداد و نجات در انتقال این کوهنورد مصدوم برای مداوا به بیمارستان کلاردشت همکاری لازم را داشتند ولی این تلاش ها نتیجه بخش نبود.

مرگ کوهنورد گیلانی در ارتفاعات قله علم کوه

شهرت قله علم کوه به خاطره وجود دیواره در دامنه شمالی آن است چرا که جزو فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی در ایران محسوب می شود.

قله مرتفع علم کوه با ارتفاع چهار هزار و ۸۵۰ متر در مرکز رشته کوه تخت سلیمان کلاردشت در غرب مازندران قرار دارد .این قله پس از دماوند که پنج هزار و ۶۷۱ متر ارتفاع دارد، دومین قله مرتفع ایران است.

این منطقه با بیش از ۴۵ قله بالای چهار متر و داشتن یخچال های متعدد ، برف چال ها و دیواره هایش مشهورترین ارتفاعات ایران و نامی آشنا برای کوهنوردان داخلی و خارجی است.

پارسال نزدیک به ۹ هزار کوهنورد از جمله ۴۰۰ کوهنورد خارجی برای صعود به قلل علم کوه و تخت سلیمان به کلاردشت سفر کرده بودند.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
0
1
این مرحوم اسم نداشتند ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار