ترفندهایی برای کباب کردن گوشت و سبزیجات
کد خبر: ۱۵۳۳۸
تاریخ انتشار: 2015 October 21    -    ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
برای یاد گرفتن ترفندهای کباب کردن انواع گوشت و سبزیجات با ما همراه باشید.


1. چیزبرگر آبدار با ژامبون

در حالی که برگر را کباب می کنید روی آن کره آب شده بریزید تا آبدار و نرم شود. این کار باعث می شود تا قند طبیعی گوشت کاراملی شود و طعم بسیار بهتری به گوشت ببخشد.

 

2. جوجه کباب دودی

همین که مرغ را روی زغال کباب می کنیم تا حدی بوی دود و آتش به خود می گیرد اما برای اینکه بیشتر بوی دود بدهد از پاپریکای دودی یا فلفل تند چیلی هم کمک بگیرید و آنها را نیز کباب کنید و دودشان را به مرغ ها بدهید.
 

3. استیک پر ادویه

استیک های ضخیم برای مزه دار شدن  به سس و چاشنی زیادی نیاز دارد. بنابراین با دست و دلبازی به تکه های گوشت نمک، فلفل و ادویه دلخواه بزنید و سپس روی زغال بگذارید.
 

4. گوجه فرنگی کبابی آبدار

تنها راه برای کباب کردن گوجه فرنگی به طوری که آب خود را از دست ندهد، پیچیدن در فویل است. مزه های لازم همچون نمک را به گوجه فرنگی بزنید و هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید به آن اضافه و آن را با نان تست یا در کنار غذا میل کنید.
 

5. دنده کباب

دنده کباب را باید با حرارت کم و بسیار آهسته پخت. ابتدا گوشت را با سس شیرین و چسبناک سیب در فر بپزید و سپس روی آتش کباب کنید.
 

6. چنجه

برای اینکه چنجه بسیار ترد و به اصطلاح در دهان آب شود، آن را ساعتی در آب پیاز بخوابانید.
 

 7. استیک فلفلی

همان طور که گفتیم، استیک را باید با حرارت کم و مدت زیاد بپزید. در غیر این صورت روی آن می سوزد و مغزش خام می ماند.
 

8. مارچوبه دودی

مارچوبه های را داخل مایونز و نمک و فلفل بخوابانید تا هنگام کباب شدن خیلی نرم و ترد شوند.
 

 9. ماهی سالمون کبابی

برای اینکه به ماهی سالمون طعم و مزه خوبی بدهید می توانید در دقیقه های آخر پخت، سس ترکیبی خردل (1/4 پیمانه)،  ترب کوهی (1/4 پیمانه پوره ترب) و عسل (دو قاشق غذاخوری) روی آن بمالید.
 

10. ماهی قزل آلا با سس مایونز-کیپر-لیمو

در سس مایونز کمی کیپر و آب لیموترش بریزید و ماهی بدون استخوان با گوشت سفید همچون قزل آلا را درون آن بخوابانید و با همان سس روی زغال بگذارید تا کبابی شود. ماهی را آبدار از روی آتش بردارید و با نمک و فلفل زیاد میل کنید.
 

 11. میگوی کبابی

برای کباب کردن میگو به جای استفاده از سیخ های فلزی یا چوبی، از ترکه های گیاهانی همچون رزماری استفاده کنید تا روی آتش طعم خود را به میگو پس بدهد.
 

12. ران مرغ با طعم سیر و رازیانه

برای خوش طعم کردن کباب ران مرغ، از چاشنی رازیانه و سیر استفاده کنید. برای این منظور، 1.5 قاشق غذاخوری سیر رنده شده، 1.5 قاشق چایخوری تخم رازیانه، 4/3 قاشق چایخوری آویشن و 4/3 قاشق چایخوری فلفل قرمز و یک و نیم قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کنید. شیارهای داخل ران ایجاد کنید. این مواد را به مرغ بزنید و 4 ساعت در یخچال نگهدارید. سپس کباب کنید.
 

  13.  سوسیس کبابی

پیش از اینکه سوسیس را کباب کنید روی آن شیارهایی ایجاد کنید تا هم مغزپخت شود و هم روغن اضافه خود را پس دهد.
 

  14. ماهی در برگ مو

برگ مو فقط برای دلمه استفاده نمی شود. می توانید آن را دور فیله ماهی نیز بپیچید و میل کنید.  از برگ انجیر، موز و بامبو هم می توانید استفاده کنید. وقتی ماهی مزه دار شده را دور برگ مو می پیچید و کباب می کنید، گوشت ماهی آب نمی شود و نمی ریزد.
پرشین وی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار