والیبال ایران از سن‌پترزبورگ به المپیک توکیو نرسید
کد خبر: ۱۵۳۳۵۲
تاریخ انتشار: 2019 August 12    -    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۳

از ساعت ۲۰:۳۰ امروز (یک‌شنبه) ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۸ تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود از رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۱۹ در روسیه، به مصاف تیم میزبان رفت.

تیم ملی ایران با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی، محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو)، پوریا فیاضی و علی شفیعی بازی را آغاز کرد.

ست اول: ۱۹ - ۲۵ روسیه

دو امتیاز اول این دیدار را روسیه در میان تشویق پر شور هوادارانش کسب کرد. ایران پس از توپ‌گیری سعید معروف با آبشار غفور امتیاز نخست خود را کسب کرد تا بازی ۲ - ۱ برای روسیه پیش رود. ایران با سرویس امیر غفور بازی را در امتیاز ۳ به تساوی کشاند و با بیرون رفت ضربه وولکوف ۴ - ۳ پیش افتاد.

درخشش غفور در خط سرویس ادامه داشت تا اینکه ایران اختلاف را به دو امتیاز افزایش داده و ۵ - ۳ پیشی گرفت، اما روسیه بازی را در امتیاز ۵ به تساوی کشاند. دو تیم به صورت پایا پای پیش رفتند تا اینکه ایران ۸ - ۷ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد.

با ورود دو تیم به زمین روسیه دو امتیاز متوالی کسب و ۹ - ۸ پیش افتاد. با آبشار و سرویس عبادی‌پور ایران ۱۰ - ۹ پیش افتاد. در ادامه این روس‌ها بودند که با کسب سه امتیاز متوالی ۱۲ - ۱۰ پیش افتادند.

در حالی که دریافت و سرویس روس‌ها بهتر از ایران بودف توانستند ۱۵ - ۱۲ از ایران پیشی بگیرند. روسیه توانست ۱۶ - ۱۳ وقت استراحت فنی دوم را کسب کند.

با شروع بازی روسیه یک امتیاز دیگر کسب کرد تا اختلاف به چهار رسیده و کولاکوویچ در امتیاز ۱۷ - ۱۳ تقاضای وقت استراحت کند. با ورود تیم‌ها به زمین روسیه یک امتیاز دیگر به اختلاف دو تیم افزود تا بازی ۱۹ - ۱۴ شود.

ایران با درخشش عبادی‌پور در حالی فاصله را به سه امتیاز کاهش داد که روس‌ها ۱۹ - ۱۶ پیش بودند. بار دیگر روس‌ها با عملکرد خوب در دفاع بازی را ۲۲ - ۱۷ به سود خود کردند تا اختلاف به ۵ امتیاز برسد. در نهایت روسیه با برتری در زدن سرویس و دفاع روی تور، ۲۵ - ۱۹ ست نخست بازی را پیروز شد.

ست دوم: ۴ - ۳ ایران

تیم ملی ایران در این ست بازی را بهتر آغز کرد و با بهبود سرویس‌های خود ۳ - ۲ پیش افتاد، اما پواتائف با دو آبشار پر قدرت خود روسیه را ۵ - ۳ پیش انداخت. با از دست رفتن سرویس معنوی‌نژاد روسیه همچنان فاصله دو امتیازی را حفظ کرد و با آبشار پولتائف ۷ - ۴ پیشی گرفت.

سرویس‌ها خوب روسیه در این ست نیز ادامه داشت تا ۸ - ۵ وقت استراحت فنی اول ست سوم را نیز کسب کنند.

با شروع مجدد معنوی‌نژاد جای خود را به فیاضی داد و در ادامه هم با سرویس وولکوف و اشتباه عبادی‌پور در دریافت، روسیه ۱۰ - ۶ پیشی گرفت. روی دو آبشار امیر غفور ستاره ایران در این بازی، شاگردان کولاکوویچ اختلاف را به دو امتیاز کاهش دادند.

با دریافت نشدن سرویس‌های غفور در زمین روسیه توپ به زمین ایران برگشت تا روی پاس سرعتی معروف، موسوی امتیاز ۱۱ را برای ایران کسب کند. درخشش غفور در خط سرویس ادامه داشت تا ایران با کسب دو امتیاز دیگر ۱۳ - ۱۲ پیشی گرفت.

با همکاری بی نقص معروف و موسوی و سرویس فیاضی، ورق بازی برگشت تا ایران ۱۵ - ۱۳ پیشی گرفت و ساملوو را وادار به تقاضای وقت استراحت شد. با ورود دو تیم به زمین روی دفاع وولکوف روسیه بازی را در امتیاز ۱۵ به تساوی کشاند اما روی آبشار موسوی ایران ۱۶ - ۱۵ وقت استراحت فنی دوم را کسب کرد.

پس از شروع مجدد بازی، با آبشار میلاد عبادی‌پور و تک دفاع زیبای شفیعی، ایران دو امتیاز متوالی را کسب و ۱۸ - ۱۶ پیش افتاد. پس از یک رالی زیبا و به اوت رفتن توپ بازیکن روسیه، فاصله به سه امتیاز افزایش یافت تا ایران ۲۰ - ۱۷ پیشی بگیرد. با بیرون رفتن آبشار فیاضی فاصله به یک امتیاز رسید.

سرانجام روس‌ها در امتیاز ۲۱ با آبشار کورکائف بازی را به تشاوی کشاندند تا کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. با به تور خوردن سرویس فیاضی، روسیه ۲۴ - ۲۳ پیش افتاد و با به بیرون رفتن آبشار غفور، روسیه ۲۵ - ۲۳ بازی را برد.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران از صعود به المپیک در مرحله نخست بازماند تا شاگردان کولاکوویچ امیدوار به صعود در دومین مسابقات انتخابی المپیک در دی ماه سال جاری باشد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار