اعتراض ورزشکار آمریکایی هنگام پخش سرود ملی +عکس
کد خبر: ۱۵۳۳۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 11    -    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶

شمشیربازی آمریکایی بعد از کسب مدال طلای مسابقات پان‌امریکن در اعتراض به سیاست‌های کشورش روی سکو زانو زد.

ریس ایمبودن شمشیرباز مدال‌آور المپیکی آمریکا پس از کسب مدال طلای تیمی در مسابقات پان‌امریکن هنگامی که روی سکو رفت با پخش سرود ملی کشورش زانو زد.

ایمبدون در بخش انفرادی این مسابقات نیز صاحب مدال برنز شده بود. این ورزشکار 26 ساله و دارای رنک دوم جهان در اعتراض به قوانین و مشکلات حاک در آمریکا در زمان پخش یرود ملی کشورش زانو زد.

این عمل به عنوان یک اعتراض به حقوق مدنی توسط کالین کپرنیک، بازیکن فوتبال آمریکای در سال 2016 آغاز شد. کپرنیک به دلیل حملات وحشیانه پلیس آمریکا و تبعیض نژادی چنین کاری را انجام داده بود.

ایمبدون دارنده مدال برنز تیمی المپیک ریو درباره این رفتارش، گفت: ما باید خواستار تغییر باشیم. این هفته من با افتخار به عنوان نماینده آمریکا در مسابقات پان‌امریکن مدال طلا و برنز کسب کردم. با این وجود غرور و افتخار من به دلیل کاستی‌های متعدد کشوری که آن را دوست دارم در قلبم کاهش یافته است.

وی افزود: نژادپرستی، کنترل اسلحه، بدرفتاری با مهاجران و رئیس‌جمهوری که نفرت را گسترش می‌دهد، در صدر لیست اعتراضات قرار دارند. من تصمیم گرفتم این لحظه روی سکو رفتن را قربانی کنم به همین دلیل در راس توجهات قرار گرفتم چرا که اعتقاد دارم لازم است این موارد باید مورد توجه قرار بگیرد.

کمتر از 24 ساعت بعد از اعتراض ایمبدون، بری ورزشکار پرتاب چکش بانوان آمریکا نیز این رفتار را انجام داد.

منبع: فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
1
5
اگه اینجا بود مدالشو ازش میگرفتند و الان خودش گوشه انفرادی به سرمیبرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
0
0
دیوانه است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار