دستکش هایی که با شما حرف می‌زنند!
کد خبر: ۱۵۳۲۱۵
تاریخ انتشار: 2019 August 10    -    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
زبان اشاره یک ابزار بسیار مهم است، اما این ابزار به گونه‌ای است که بسیاری از مردم قادر به استفاده از آن نیستند و این مسئله باعث می‌شود که ارتباط بین سخنرانان زبان اشاره و مخاطبان آنها، مشکل ساز شود. اما به زودی، ممکن است که مانع ارتباطی موجود در این زمینه، پشت سر گذاشته شود.

دستکش هایی که با شما حرف می‌زنند!«تابناک باتو» زبان اشاره یک ابزار بسیار مهم است، اما این ابزار به گونه‌ای است که بسیاری از مردم قادر به استفاده از آن نیستند و این مسئله باعث می‌شود که ارتباط بین سخنرانان زبان اشاره و مخاطبان آنها، مشکل ساز شود.

اما به زودی، ممکن است که مانع ارتباطی موجود در این زمینه، پشت سر گذاشته شود. این دو دانشجوی کارشناسی در دانشگاه واشنگتن موفق شده اند تا یک جفت دستکش مبدل زبان اشاره به گفتار یا متن، ایجاد کند که کار را برای سخنرانی که از زبان اشاره استفاده می‌کند، راحت کند.

Phys.org گزارش می‌دهد که اختراع دستکش مبدل زبان اشاره به گفتار، تحت عنوان “SignAloud”، شامل یک جفت دستکش متشکل از سنسوری است که موقعیت دست و حرکت‌های پوشنده‌ی لباس را ثبت می‌کند.

سپس این اطلاعات از طریق بلوتوث به یک کامپیوتر مرکزی ارسال می‌شود و زمانی که حرکات مطابق ژست زبان اشاره آمریکایی باشد، آن را به صوت یا متن تبدیل می‌کند.

اگر چه این اولین دستگاه ترجمه کننده‌ی زبان اشاره نیست، ولی یکی از ارگونومیک‌ترین آن‌ها است و در حال حاضر ممکن است به راحتی مانند سمعک و لنز به بخشی از زندگی مردم، تبدیل شود.
نوید عضدی و توماس پریور دانش آموزان مخترع این دستکش، یک جایزه دانشجویی Lemelson-MIT به مبلغ ۱۰، ۰۰۰ دلار، برای آن کسب کرده اند. دستکش مبدل زبان اشاره به گفتار در حال حاضر پتانسیل این را دارد که برای هر کسی که در حال حاضر به زبان اشاره آمریکایی متکی است، محتوای قابل انتقال، ارائه دهد. البته در آینده احتمالا می‌تواند با نسخه‌های دیگر از زبان اشاره نیز سازگار شود.
همچنین این دستگاه می‌تواند فراتر از اینکه فقط کمکی برای ناشنوایان و کم شنوایان باشد، عمل کند. ممکن است کاربرد‌های بالقوه‌ای در زمینه‌های دیگر مانند کنترل حرکت، بیماران سکته مغزی نظارت در طول توانبخشی و بهبود مهارت و چابکی در واقعیت مجازی داشته باشد.
در حال حاضر به نظر می‌رسد که این دستکش مبدل زبان اشاره به گفتار کمی بیش از یک نمونه اولیه باشد. از طرفی به بلوتوث وابستگی دارد که باعث می‌شود عملکرد آن محدود شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار