اعتراف سه سارق: قتل پیرمرد کار ما نبود
کد خبر: ۱۵۳۱۷۷
تاریخ انتشار: 2019 August 10    -    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

اوایل زمستان سال قبل بود که مأموران پلیس تهران با تماس شهروندی از مرگ مشکوک مرد سالخورده‌ای با خبر و راهی محل شدند.مأموران در محل حادثه که خانه‌ای در شمال تهران بود با جسد مردی به نام سهراب روبه‌رو شدند که سر و صورت خونی‌اش حکایت از این داشت به قتل رسیده است.

تحقیقات مأموران نشان داد مرد فوت شده به تنهایی در خانه‌اش زندگی می‌کرده است تا اینکه ساعتی قبل یکی از فرزندانش به دیدنش می‌آید و با این صحنه خونین روبه‌رو می‌شود.

فرزند مقتول گفت: پدرم تنها زندگی می‌کرد و ما هم گاهی به او سر می‌زدیم. ساعتی قبل با پدرم تماس گرفتم که جواب نداد و نگرانش شدم و به خانه‌اش آمدم. قفل در خانه‌اش شکسته بود و بهم ریختگی وسایلش هم نشان می‌داد سارق یا سارقانی به خانه‌اش دستبرد زده‌اند. هر چقدر او را صدا زدم جواب نداد که در اتاق خوابش با جسد خونینش روبه‌رو شدم.

وی ادامه داد: پدرم همیشه پول، دلار و طلای زیادی در خانه نگهداری می‌کرد که پس از بررسی متوجه شدم سارقان پس از قتل پدرم حدود یک‌میلیارد تومان اموال با ارزش او را سرقت کرده و از محل گریخته‌اند. مأموران در ادامه با گرفتن اثر انگشت از محل حادثه تحقیقات خود را برای شناسایی عاملان این حادثه آغاز کردند.

همزمان با تحقیقات درباره این حادثه مأموران با سرقت‌های سریالی زیادی از خانه‌های شمال تهران روبه‌رو شدند که در بررسی‌ها مشخص شد سارقان که باندی عمل می‌کنند، پس از تخریب قفل در ورودی اموال با ارزش خانه‌ها را سرقت می‌کنند.

فروش اموال سرقتی در اینستاگرام

در حالی که بررسی‌ها ادامه داشت و مأموران هیچ سرنخی از متهمان پیدا نکرده بودند، دو نفر از شاکیان که خانه‌های‌شان مورد دستبرد سارقان به همان شیوه قرار گرفته بود، به اداره پلیس رفتند و اعلام کردند که مردی وسایل سرقتی خانه‌شان را در گروه‌های تلگرامی و اینستاگرام برای فروش به حراج گذاشته است.

یکی از شاکیان گفت: چند ماه قبل سارقانی به خانه‌ام دستبرد زدند و وسایل گرانقیمت خانه‌ام را سرقت کردند. پس از شکایت، پیگیر پرونده‌ام بودم تا اینکه امروز در یک حراجی اینستاگرامی دیدم وسایل خانه ام برای فروش به حراج گذاشته است. شاکی دیگر هم گفت که وسایل سرقتی خانه‌اش در کانال تلگرامی به فروش گذاشته شده‌است. بدین ترتیب مأموران با بدست آوردن این سرنخ، چند روز قبل فردی را که لوازم سرقتی را برای فروش در تلگرام و اینستاگرام گذاشته بود دستگیر کردند.

انکار قتل

بررسی‌ها نشان داد این فرد که سیاوش نام دارد از سارقان سابقه دار است. همچنین مشخص شد اثر انگشت به جامانده در خانه مرد فوت شده متعلق به وی است. متهم پس از انتقال به اداره پلیس ابتدا منکر جرم خود شد، اما وقتی با مدارک و دلایل روبه‌رو شد به سرقت‌های سریالی با همدستی دو نفر دیگر از دوستانش اعتراف کرد. وی در بازجویی‌های بعدی سرقت از خانه مرد فوت شده را هم انکار کرد، اما وقتی فهمید اثر انگشتش آنجا مانده است به سرقت از خانه سهراب هم اعتراف کرد.

وی گفت: چند سال قبل به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شدم. در زندان با دو سارق سابقه دار به نام‌های جعفر و قنبر هم سلول شدم. ما سه نفر یک‌سال قبل از زندان آزاد شدیم و باند سرقت از خانه‌های ویلایی را تشکیل دادیم. ما معمولاً به خانه‌هایی دستبرد می‌زدیم که صاحبخانه نبود و بعد هم با تخریب قفل در وارد خانه می‌شدیم و اموال با ارزش را سرقت می‌کردیم. در یکی از سرقت‌ها که زمستان سال قبل بود ابتدا زنگ خانه را به صدا در آوردیم، اما کسی جواب نداد که به همین سبب با تخریب قفل در وارد شدیم. در خانه با جسد صاحبخانه روبه‌رو شدیم و خیلی ترسیدیم وتصمیم به فرارگرفتیم، اما با دیدن وسایل گرانقیمت داخل خانه وسوسه شدیم و پس از سرقت اموالش فرار کردیم.

وی در پایان گفت: من و دوستانم فقط وسایل گرانقیمت خانه‌اش را سرقت کردیم و قتل مرد صاحبخانه کار ما نبود. وی درباره فروش لوازم سرقتی هم گفت: ما معمولاً وسایل گرانقیمت و با ارزش سرقتی را به بهانه اینکه قصد مسافرت از کشور را داریم به قیمت‌های مناسب در تلگرام و اینستاگرام به فروش می‌گذاشتیم.

پس از این مأموران دو همدست متهم را بازداشت کردند. دو متهم نیز در بازجویی‌ها حرف‌های سیاوش را تأیید کردند. متهمان برای ادامه تحقیقات و روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند

روزنامه جوان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار