با بدشانس‌ترین سرباز جنگ جهانی اول آشنا شوید+عکس
کد خبر: ۱۵۳۱۱۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 09    -    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

جنگ های جهانی تلفات پرشمار و تبعات دردناکی داشتند. در طول جنگ جهانی اول شمار زیادی از نظامیان طرفین درگیر جان باختند. اما هیچکس به اندازه یک سرباز کانادایی بدشانس نبود.

در طول جنگ جهانی اول ، جورج لارنس پرایز كانادایی توسط یك تیرانداز آلمانی با شلیك یک گلوله کشته شد و تنها 2 دقیقه قبل از آتش بس بزرگ جنگ جهانی از دنیا رفت.

در تاریخ 11 نوامبر 1918 ، گردان 28 کانادایی ها تمام پل های کانال دو مرکز بین فارمریز و روستای هاور در بلژیک را از ساعت 4:00 صبح محاصره کردند. هدف آنان ایمن سازی شرایط روی پل بود.اما راس ساعت 9 صبح، این گردان پیامی را دریافت کرد که در آن اعلام شده بود تمام خصومت ها تا ساعت 11 صبح متوقف می شوند و به عبارتی دقیق تر جنگ به پایان می رسد.

با بدشانس‌ترین سرباز جنگ جهانی دوم آشنا شوید+عکس

با این حال ، پرایز و یک سرباز دیگر فکر می کردند که موقعیت آنها در کانال بسیار حساس است و ممکن است با ترک این مکان هدف حمله های شدید دشمنان قرار گیرند در نتیجه مرتب به گشت زنی خود ادامه دادند تا از حریم پل دفاع کنند. طی یکی از همین گشت زنی ها بود که آنان دریافتند سربازان آلمانی پشت صخره ای مشرف به آنان پنهان شده اند. بنابراین کانادایی ها آلمانی ها را دنبال کردند و کار به تیراندازی کشیده شد.

حین تیراندازی پرایز تیر خورد و مجروح شد. جالب است بدانید او دقیقا ساعت 10.58 صبح یعنی دو دقیقه قبل از اعلان رسمی آتش بس درگذشت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
7
33
این بدشانسی نیست، بلکه نشان از وظیفه شناسی این سرباز داشته. اگر اون آتش بس نقض می شد، آیا بازهم این حرفها رو میزدید؟ بقیه افرادی که در این جنگ و سایر جنگها کشته شده اند، چطور؟ آیا آنها بدشانس نبوده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
قرصاتو خوردي ؟
ناشناس
| |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
کاملا درست میگی.

سربازان با این تحلیل و تیتر آبگوشتی به این نتیجه میرسند که برای بدشانس نبودن باید از وظیفه خود فرار کنند...
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
1
15
مگر بقیه که در جنگ جهانی کشته شدند خوش شانس بودن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار