رفتن به پیرایشگاه و سکته مغزی دو روز پس از آن
کد خبر: ۱۵۲۸۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 06    -    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
اما دو روز بعد در جریان یک نشست کاری، او ناگهان بر زمین افتاد. بدنش بی‌حس و کرخت شد. او را با آمبولانس به بیمارستان بردند. او در این زمان دچار تهوع و مشکل بلع هم شد، طوری که اندک آبی که به او دادند تا آرامش کنند به گلویش پرید و وارد ریه‌هایش شد. در بیمارستان مشخص شد که او سکته مغزی کرده است.

رفتن به پیرایشگاه و سکته مغزی ۲ روز پس از آن

رفتن به پیرایشگاه و سکته مغزی ۲ روز پس از آن«تابناک باتو» ـ رفتن به پیرایشگاه چه خطراتی می‌تواند برای سلامتی ما داشته باشد.

بگذاید بدترین سناریو‌ها را تجسم کنیم:

۱-با تیغ آلوده مبتلا به یک بیماری عفونی شویم.

۲-بر اثر بی‌احتیاطی یک زخم پوستی سطحی روی صورت و سر یا گردنمان ایجاد شود.

۳-به برخی از مواد مثل رنگ مو، حساسیت داشته باشیم و مشکل تنفسی در ما ایجاد شود.

۴-ناغافل زمین بخوریم و جراحت یا شکستگی پیدا کنیم.

اما به این فهرست اتفاقات غیرمترقبه، ظاهرا باید سکته مغزی را افزود! داستان چیست؟!

چند وقت پیش شخصی به نام دیو تایلر که یک مهندس صدای موفق و پدر دو فرزند بود به پیرایشگاهی در برایتون انگلیس رفت. چیز خاصی رخ نداد. موهایش کوتاه شد و شستشوی موهایش را همان جا انجام داد و بیرون آمد.

اما دو روز بعد در جریان یک نشست کاری، او ناگهان بر زمین افتاد. بدنش بی‌حس و کرخت شد. او را با آمبولانس به بیمارستان بردند. او در این زمان دچار تهوع و مشکل بلع هم شد، طوری که اندک آبی که به او دادند تا آرامش کنند به گلویش پرید و وارد ریه‌هایش شد.

در بیمارستان مشخص شد که او سکته مغزی کرده است. اقدامات درمانی معمول برای او انجام شد. اما در این بین معلوم نبود که عوامل خطر ابتلای او به سکته مغزی چه بوده است. در شرح حال، او به نکته ظاهرا بی‌اهمیت رفتن به پیرایشگاه هم اشاره کرد. اینجا بود که جرقه‌ای در ذهن پزشکان زده شد.

مشخص شد که در حین شستشوی مو‌های سر او، برای اینکه بتوانند با شامپوی فراوان شستشوی خوبی برای آقای تایلر انجام بدهند، گردن او را به سمت عقب بیش از حد خم کرده بودند و گردنش به چینی سینک بیش از حد فشار داده شده بود و کلا هم شستشوی او طول کشیده بود.

همین کار باعث شده بود که شریان خونرسان مغز او بیش از حد حالت کشیدگی پیدا کند و لخته‌ای در آن تشکیل شود. این لخته ۲ روز بعد به تعداد زیادی لخته ریز تبدیل شده و وارد جریان خون او شده بود و باعث ایجاد نوعی از سکته مغزی موسوم به سندرم بصل النحاعی خارجی یا سندرم والنبرگ در او شده بود. گیجی، سرگیجه، درد صورت، دوبینی و اختلال در راه رفتن از علائم متداول در آغاز بروز این سندرم است.

رفتن به پیرایشگاه و سکته مغزی ۲ روز پس از آن

آقای تایلر، مدتی مجبور به استفاده ویلچیر شد و حالا به کمک عصا می‌تواند راه برود. جالب است که شکوایه او علیه پیرایشگاه محکمه‌پسند از آب درآمد و مبلغ ۱۴۰ هزار دلار غرامت دریافت کرد. چرا که پرسنل این آرایشگاه سهل‌انگاری کرده بودند.

کلا یادتان باشد که در موقعیت مشابه باید چیزی بین گردن و سینک قرار بگیرد و بهتر است گردن بیش از ۹۰ درجه به عقب خم نشود. شما حتی می‌توانید درخواست کنید که سرتان را به جلو خم کنید و در سینک مناسبی برای این نوع شستشو، کار شما انجام شود.

در عین حال همین مطلب باید هشداری برای پزشکان و صاحبان کلینیک‌های زیبایی هم باشد، چون در بعضی شرایط و در برخی از آنها، سر مراجعه‌کنندگان دقایق و حتی ساعات خیلی طولانی به سمتی خم می‌شود و روی صندلی‌های غیراستاندارد برای این کارها، آن‌ها باید به ناچار فشار زیادی رو بدون امکان تغییر تکیه‌گاه سر، تحمل کنند.
یک پزشک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمیدرضا
|
United Kingdom
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
0
3
تابناک جان مطلب بسیار بسیار مفیدی بود .
سپاسگزارم . . .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار