عجیب ترین کاربردهای مو از دوران باستان تا امروز
کد خبر: ۱۵۲۷۹۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 06    -    ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
بسیاری از مردم تصور می کنند موهای ریزش یافته، زباله اند و باید از شرشان خلاص شوند، اما در برخی فرهنگ ها خلاف این اور وجود دارد و از موهای انسان بهره های فراوانی می برند و همانطور که در یکی از گزارش های قبلی هم گفته شد یکی از کالاهای پر رونق در بازار سیاه است، در این گزارش با عجیب ترین کاربردهای مو آشنا خواهید شد.

عجیب ترین کاربردهای مو از دوران باستان تا امروزاختصاصی «تابناک باتو» ـ بسیاری از مردم تصور می کنند موهای ریزش یافته، زباله اند و باید از شرشان خلاص شوند، اما در برخی فرهنگ ها خلاف این اور وجود دارد و از موهای انسان بهره های فراوانی می برند و همانطور که در یکی از گزارش های قبلی هم گفته شد یکی از کالاهای پر رونق در بازار سیاه است، در این گزارش با عجیب ترین کاربردهای مو آشنا خواهید شد.

۱۰. فروش موی قدیس ها در قرون وسطا

عجیب ترین کاربردهای مو از دوران باستان تا امروز

ساده ترین راه برای کسب درآمد در قرون وسطی فروش بقایای دروغین متعلق به قدیس ها و قدیسه ها بود. یک تکه لباس، یک دندان، یک انگشت یا چند تار مو و ...از جمله مواردی بودند که فروخته می شدند. تقاضا برای این بقایا بسیار زیاد بود، اما بیشتر آنها جعلی و دروغین بودند.
خرید و فروش آنلاین مو نسخه جدید این سنّت قرون وسطایی است. از جمله مشهورترین افرادی که موهایشان در معرض فروش قرار گرفت می توان به نیل آرمسترانگ، جرج واشنگتن، پل مک کارتی، مریلین مونرو، جاستین بیبر و الویس پریسلی اشاره کرد. به عنوان مثال، موی سر جاستین بیبر چند سال پیش در یک حراجی به قیمت 40.668 فروخته شد. اما این مو واقعی است یا جعلی؟ یک راه برای پیدا کردن جواب درست وجود دارد و آن هم این است که از جاستین بیبر پرسیده شود آیا موهایش را فروخته یا نه؟!

۹. بخور

عجیب ترین کاربردهای مو از دوران باستان تا امروز

دو نوع بخور در هند وجود دارد: نوع اول عبارت است از بخور خوشبو که در تولید آن از زنجبیل، گل های متنوع و برگ های معطر گیاهان استفاده می شود و روشن کردن این بخور برای راضی کردن ارواح و اجنه است.

اما نوع دیگر بخور برای دفع ارواح خبیث است و از موی انسان به اضافه کود خوک و اسب درست می شود و هندی ها سعی می کنند با این بوی بد ارواح خبیثه را فراری دهند.

۸. کود

عجیب ترین کاربردهای مو از دوران باستان تا امروز

کشاورزان چینی در زمان های گذشته از مدفوع و موی انسان برای بارور کردن خاک استفاده می کردند. مو با داشتن ۱۵ درصد نیتروژن در مقایسه با کود مرغ که ۴.۶ درصد نیتروژن دارد باعث رشد سریع تر گیاهان می شود.

۷. ارثیه مادربزرگ ها

عجیب ترین کاربردهای مو از دوران باستان تا امروز

یک قبیله کوچک در چین عجیب ترین روش ممکن را برای استفاده از مو مادربزرگ ها ابداع کرده است، آنها ۴ کیلوگرم مو را دور دو شاخ می بندند و در مناسبت های ویژه از آن استفاده می کنند، موی مادربزرگ های از دنیا رفته، یکی از گرانبها ترین اشیا برای نوادگان به شمار می رود، به همین دلیل آن را جمع آوری و نگهداری می کنند و روی سرهایشان می گذارند.

۶. گلدوزی

عجیب ترین کاربردهای مو از دوران باستان تا امروز

زنان قبیله «دونگتای» چین، پارچه های حریر سفید را با استفاده از مو گلدوزی می کنند. قدمت این هنر به بیش از هزار سال می رسد. در گذشته موی سیاه کاربرد بیشتری داشت اما امروزه آثار تولیدی آنها در رنگ های متنوع تولید و عرضه می شود. بیش از ۳۰ شرکت در استان «جیانگسو» چین در زمینه بازاریابی این آثار فعالیت می کنند.

۵. نخ جراحی

عجیب ترین کاربردهای مو از دوران باستان تا امروز

مو به عنوان نخ برای دوختن جراحات در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته است، از قبایل مایا و رومی های باستان گرفته تا اوایل قرن بیستم میلادی که پزشکان آمریکایی از مو به عنوان نخ جراحی استفاده می کردند. اخیراً یک مدرسه پزشکی هندی آزمایشات مربوط به استفاده از مو در عمل های جراحی انجام داد و مطالعات نتایج خوبی را در این زمینه نشان داد، زیرا استفاده از مو در جراحی موجب التهاب نمی شود.

۴. موسیقی

عجیب ترین کاربردهای مو از دوران باستان تا امروز

قبیله مانگیان در یکی از جزایر فیلیپین زندگی می کنند، جوان های دم بخت در این جزیره بر آلت موسیقیایی شبیه به عود می نوازند که از مو ساخته شده است. مو به اندازه سیم های آهنی که در آلات موسیقی مدرن استفاده می شود قوی نیست، به همین دلیل از مو فقط برای ادوات فلکلور استفاده می شود و دامنه کاربرد آن گسترده نیست.

۳. مبارزه با حشرات

عجیب ترین کاربردهای مو از دوران باستان تا امروز

در طول قرن ها از مو برای فراری دادن حیوانات و مبارزه با حشرات استفاده می شد. موش کور از موی انسان متنفر است و اگر در زمین های کشاورزی با موی انسان مواجه شود، فرار می کند. آهو نیز به محض استشمام بوی موهای انسان می گریزد. در هند کشاورزان از گلوله های مو برای گیر انداختن آفت ها استفاده می کنند. سوسک ها و سِن‌های بدبو در زمین های کشاورزی به کره های مو می چسبند و گیر می کنند و نمی توانند از آن جدا شوند.

۲. لباس

عجیب ترین کاربردهای مو از دوران باستان تا امروز

چینی ها و هندی ها از موی انسان برای بافتن پارچه و دوختن لباس استفاده می کردند. به خاطر زِبر بودن موی انسان، مقداری پشم و یا موی حیوانات را به آن اضافه می کردند. در جنگ جهانی دوم، به دلیل کمبود مواد اولیه تولید لباس، از موی انسان برای تهیه پوشاک استفاده می شد. نازی ها موی زندانیان را به کارگاه های آلمانی برای تولید لباس می فروختند. در کشورهای غربی تا به امروز از مو برای تهیه لباس با طراحی های عجیب و غریب استفاده می شود.

۱. انگشتر و النگو از مو

عجیب ترین کاربردهای مو از دوران باستان تا امروز

موی انسان یکی از محبوب ترین اشیا در عصر ویکتوریا بوده است، به گونه ای که مردم برای ابراز عواطف و احساساتشان به یکدیگر، طرّه ای مو به محبوبشان اهدا می کردند. آنها با استفاده از مو اکسسوارهایی از جمله دستبند، انگشتر، کیف و ... می ساختند و آن را به دوستانشان هدیه می دادند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
16
8
کاربرد اصلی مو متاسفانه در این نوشتار فراموش شده و آن هم زدن جرقه به منظور تحریک مردان برای تهیه بلیط یک طرفه به جهنم به واسطه دیدن موی نامحرم می‌باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
کاری از دست کسی ساخته نیست. فقط خود خدا شفات بده.
ناشناس
| |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
خخخخخخخخخ
ناشناس
| |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
مشكل از تار مو نيست مشكل از ايمانهاي ظاهري شماست كه به تارمويي بند است ايمانهايي سست و ظاهري مثل نمازهايي كه در اداره براي پست و مقام مي خوانيد ايمانهايي ظاهري كه بيشتر از جنس رياست تا ايمان .يا از جنس از ترس رئيس يا مقبوليت در چشم ديگران و نه براي بندگي خدا .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
6
مردي كه به واسطه يك تار مو ايمانش را از دست بدهد براي خودش بليط جهنم بخرد .، به درد هامن جهنم مي خورد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار