طرز تهیه گوجه پونه یک غذای ساده و خوشمزه مخصوص ایلام
کد خبر: ۱۵۲۷۰۳
تاریخ انتشار: 2019 August 09    -    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
یکی از بهترین غذاهای سنتی و خوشمزه استان ایلام گوجه پونه می باشد که از مواد غذایی ساده ای تهیه می شود، در ادامه مطلب طرز تهیه گوجه پونه را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. طرز تهیه گوجه پونه بسیار ساده می باشد...

طرز تهیه گوجه پونه یک غذای ساده و خوشمزه مخصوص ایلامبه گزارش «تابناک با تو»؛ طرز تهیه گوجه پونه بسیار ساده می باشد، این غذا یکی از غذاهای خوشمزه استان ایلام می باشد که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

یکی از بهترین غذاهای سنتی و خوشمزه استان ایلام گوجه پونه می باشد که از مواد غذایی ساده ای تهیه می شود، در ادامه مطلب طرز تهیه گوجه پونه را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه گوجه پونه یک غذای ساده و خوشمزه مخصوص ایلام

مواد لازم جهت تهیه گوجه پونه

کره : دو قاشق سوپ خوری
گوجه فرنگی خرد شده : چهار عدد بزرگ
پونه خرد شده : چهار ساقه
پیاز خلالی شده : یک عدد

طرز تهیه گوجه پونه ایلامی

در طرز تهیه گوجه پونه ابتدا مقداری کره داخل تابه بریزید سپس آن را روی حرارت قرار دهید تا کره ذوب شود و حالا پیاز هایی را که از قبل خلالی کرده اید را داخل تابه بریزید و تفت دهید تا به رنگ طلایی شوند.

در این مرحله از روش تهیه گوجه پونه، حالا گوجه ها را به پیاز تفت داده شده اضافه نمایید و هم بزنید تا آب آن کشیده شود و گوجه ها سرخ شوند.

حالا پونه و ادویه های دیگر را به گوجه و پیاز تفت داده شده اضافه کنید و زمانی که غذا عطر پونه را به خود گرفت حرارت را خاموش کنید، این غذای خوشمزه آماده است و می توانید آن را در کنار سبزیجات و نان سرو کنید، نوش جان.

طرز تهیه گوجه پونه یک غذای ساده و خوشمزه مخصوص ایلام

نکات تکمیلی

* مقدار مواد اولیه و دستور تهیه این غذای خوشمزه برای دو نفر می باشد.
* زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن تقریبا پانزده دقیقه می باشد.
* زمان پخت و انتظار آن پانزده دقیقه است.
* این غذای ایلامی را می توانید به عنوان ناهار، شام و پیش غذا سرو کنید.
* می توانید گوجه پونه را به عنوان افطار نیز میل نمایید.

در این بخش از مطلب سعی داشتیم شما را با این غذای خوشمزه ایلامی آشنا کنیم تا با استفاده از مطلب گفته شده این غذا را تهیه کنید، اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه غذای ایرانی داشته باشید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار