پنکیک سبزیجات یک غذای کره ای خوشمزه
کد خبر: ۱۵۲۵۴۴
تاریخ انتشار: 2019 August 04    -    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
در طرز تهیه پنکیک سبزیجات از سبزیجات مختلف استفاده شده. تره فرنگی اختیاریه و اگه دوست ندارید میتونید حذفش کنید. توی دستور اصلی از سیب زمینی شیرین استفاده شده. چون ممکنه در دسترس همه نباشه من اون رو با مقداری سیب زمینی و مقداری هویج جایگزین کردم.

پنکیک سبزیجات یک غذای کره ای خوشمزه«تابناک باتو» غذای پیشنهادی امروز ما یه جور غذای کره ایه که بهش میگن yachaejeon! اما، چون من نمیدونم چطور تلفظش میکنن بهش میگم پنکیک سبزیجات. به نظرم اسم مناسبی هست براش. بیشتر ما پنکیک صبحانه رو میشناسیم. اما بعضی وقتا هم پنکیک میتونه غذایی باشه. پس از دستورش مطمئن باشید. در طرز تهیه پنکیک سبزیجات از سبزیجات مختلف استفاده شده. تره فرنگی اختیاریه و اگه دوست ندارید میتونید حذفش کنید. توی دستور اصلی از سیب زمینی شیرین استفاده شده. چون ممکنه در دسترس همه نباشه من اون رو با مقداری سیب زمینی و مقداری هویج جایگزین کردم. اینم بگم که کلا میتونید سبزیجات رو به دلخواه خودتون عوض کنید. هر چیزی که ندارید رو با سبزیجات دیگه‌ای که دم دستتون هست جایگزین کنید. پس درست کردن این پنکیک خیلی راحته.

پنکیک سبزیجات یک غذای کره ای خوشمزه

مواد لازم برای پنکیک سبزیجات
پیازچه ۴ عدد
تره فرنگی خلال شده (اختیاری) ۱/۳ پیمانه
کدو خورشتی خلال شده ۱/۲ پیمانه
فلفل سبز (اختیاری) ۱ عدد
پیاز ۱/۲
سیب زمینی خلالی ۱/۴ پیمانه
هویج خلالی ۱/۴ پیمانه
قارچ ۱ عدد
آرد ۳/۴ پیمانه
آب ۳/۴ پیمانه
نمک ۱/۲ قاشق چایخوری
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه:

قبل از هر چیز برای تهیه پنکیک غذایی سبزیجاتتون رو آماده کنید. اینجا قارچ ورقه و بقیه سبزیجات به صورت خلال‌های باریک خرد شدند. شما میتونید به جای خلالی کردن از رنده درشت هم استفاده کنید. بستگی به سلیقه خودتون داره. حالا که آماده شدید بریم سراغ مراحل تهیه.

پنکیک سبزیجات یک غذای کره ای خوشمزه

مرحله اول:

پیازچه، کدو خورشتی، پیاز، سیب زمینی، هویج و در صورت تمایل فلفل سبز و تره فرنگی را در کاسه بزرگی با هم مخلوط کنید. سپس آرد، نمک و آب را هم اضافه کنید و خوب با قاشق چوبی هم بزنید.

مرحله دوم:

تابه نچسب بزرگی را روی شعله گاز داغ کنید. اینجا از تابه ۲۸ سانتی استفاده شده، اما اگر تابه شما کوچکتر است میتوانید چند پنکیک کوچکتر درست کنید. فقط زمان بیشتری میبرد.

مرحله سوم:

دو قاشق روغن کف تابه بریزید و آن را بچرخانید تا روغن همه جا پخش شود. مایه را درون تابه بریزید و یکنواخت پخش کنید. بعد هم قارچ ورقه شده را روی آن بچینید. با قاشق چوبی روی قارچ‌ها کمی فشار بدهید.

مرحله چهارم:

بعد از ۴-۵ دقیقه که یک طرف پنکیک سبزیجات سرخ شد آن را بر گردانید. یکی دو قاشق دیگر روغن از کناره‌های تابه اضافه کنید. لبه پنکیک را بلند کنید و تابه را کج کنید تا روغن در ظرف پخش شود. چند دقیقه دیگر صبر کنید تا طرف دیگر هم طلایی رنگ شود. اگر لازم است دوباره پنکیک را برگردانید تا طرف اول بیشتر سرخ شود.

پنکیک سبزیجات را به بشقاب مورد نظر منتقل کنید و همراه سس دلخواه سرو کنید.

سس پنکیک سبزیجات

این پنکیک غذایی را میتوانید با کچاپ یا هر سس دلخواهی سرو کنید. اما سس پیشنهادی ما در اصل کره‌ای است و با سس سویا تهیه میشود. برای تهیه سس پنکیک سبزیجات، یک قاشق سس سویا را با دو قاشق چایخوری سرکه و کمی نمک و کمی هم کنجد مخلوط کنید.

ایران کوک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار