آموزش انواع آرایش چشم گربه ای با توجه به فرم چشمان شما
کد خبر: ۱۵۲۵۱۸
تاریخ انتشار: 2019 August 03    -    ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
حتی در مهمترین آموزش های آرایشی نیز حتما بخشی از آن به آرایش چشم گربه ای اختصاص می یابد. آرایش چشم گربه ای در طول زمان آزمایشش را پس داده و ماندگار شده است. اساساً مهمترین معیار نیز آزمایش زمان است.

آموزش انواع آرایش چشم گربه ای با توجه به فرم چشمان شما«تابناک باتو» حتی در مهمترین آموزش های آرایشی نیز حتما بخشی از آن به آرایش چشم گربه ای اختصاص می یابد. آرایش چشم گربه ای در طول زمان آزمایشش را پس داده و ماندگار شده است. اساساً مهمترین معیار نیز آزمایش زمان است. هنرپیشه های زیبایی همچون آدری هپبورن، سوفیا لورن و بریژیت باردو نیز با استفاده مداوم از شیوه آرایش چشم گربه ای در محبوب شدن این نوع خط چشم تاثیر زیادی داشتند. این روزها هنوز هم آرایش چشم گربه ای طرفدار دارد. می توان از انواع مختلف آرایش چشم گربه ای مانند خط چشم ضخیم، خط چشم دو تایی و سیاه کردن خط مژه استفاده کرد. چیزی که باید توضیح داده شود این است که هر کدام از انواع آرایش چشم گربه ای برای کدام یک از مدل ها و فرم های مختلف چشم مناسب است. با مطالعه این مقاله شما می توانید دریابید کدام مدل برای چشم شما مناسب تر است.

آرایش چشم گربه ای

اطلاعات اولیه برای داشتن آرایش چشم گربه ای به شرح زیر است :

قدم اول: کشیدن خط صاف

برای کشیدن خطوط تمیز و صاف حتما از یک کارت یا نوار چسب استفاده کنید. این نکته برای تازه کارها به کار می آید اما به مرور و با تمرین بسیار شاید دیگر نیازی به استفاده از این ابزار نداشته باشید. لبه کارت یا چسب را بر گوشه خارجی پایین چشم قرار دهید و آن را زاویه دار نگه دارید. به طوریکه خط چشم را به طور مستقیم رو به بالا با زاویه حداقل 45 درجه بکشید. خط چشم نباید به سمت پایین و یا حتی به شکل خطی افقی (به غیر از موارد استثناء) کشیده شود.

قدم دوم: آغاز کشیدن خط چشم

شما باید خط را به سمت انتهای کارت هدایت کنید. خط باید کاملا شلاقی آغاز شده و به سمت انتهای ابرو کشیده شود. برای داشتن آرایش چشم گربه ای از هر خط چشمی که راحتید استفاده کنید. می توانید از خط چشم مایع، مداد، سایه و خط چشم ژله ای در این مورد بهره ببرید.

قدم سوم: تمرکز بر گوشه داخلی و خارجی خط چشم

ابتدا یک خط را در نزدیک ترین فاصله به خط مژه ترسیم کنید و سپس با کمی فاصله خطی دیگر بالای خط اول و در امتداد آن بکشید. در آخر انتهای دو خط را به هم وصل کرده و بین این دو خط را با خط چشم پر کنید.

قدم چهارم: شناخت فرم چشم

به انواع مختلف چشم در ادامه مقاله نگاه کنید تا بدانید کدام مدل آرایش چشم گربه ای برای چشمان شما مناسب تر است:

آرایش چشم گربه ای برای چشم های درشت

چشمان درشت و باز

مناسب ترین شکل آرایش چشم گربه ای برای این مدل چشم ها این است که خط چشم به کوتاه ترین شکل ممکن کشیده شود و انتهای آن کمی رو به بالا باشد. اگر از مداد استفاده می کنید سعی کنید مدل های ضد آب آن را انتخاب نمایید. اگر از خط چشم مایع استفاده می کنید در گوشه داخلی چشم کمی به سمت داخل خط بکشید تا زیبایی چشم تان فریبنده تر شود.

آرایش چشم گربه ای برای چشم های کشیده

چشمان کشیده

برای چشمانی که کمی بسته و کشیده هستند باید تا می توانید خط چشم را به سمت بیرون بکشید. خط چشم تان هرچه افقی تر و بلند تر باشد جلوه شیک تری خواهد داشت. سعی کنید خط چشم را درست از نقطه تلاقی پلک بالا و پایین بکشید. برای این مدل آرایش چشم گربه ای مداد گزینه ماندگارتریست. سعی کنید خط چشم را تا گوشه داخلی چشم نکشید. خط چشم کشیدن تا نیمه، چشمان شما را بازتر نشان می دهد.

آرایش چشم گربه ای برای چشم های ریز

چشمان کوچک و ریز

برای چشم های کوچک بهتر است آرایش چشم گربه ای را کمی سایه دار کنید زیرا خط چشم دقیق و خطی می تواند ظاهر چشم ها را کوچک تر نشان دهد. در این مورد می توانید از سایه های پودری استفاده کنید یا اگر می خواهید از مداد چشم بهره ببرید مدل های چرب آن را استفاده کرده و آن را با قلم مو یا  اسفنج پخش کنید. سایه بهتر است وقتی چشمان تان باز است بالاتر از مژه ها قرار بگیرد. در واقع با یک آرایش اسموکی منطقه دور چشم را بزرگتر نشان می دهید.

آرایش چشم گربه ای برای پلک های افتاده

پلک های افتاده

از آنجایی که پلک ها افتاده است اگر شما خط چشمی کوچک ترسیم کنید اصلا دیده نخواهد شد پس هر چه ضخیم تر باشد بهتر است. آرایش چشم گربه ای مناسب برای این مدل چشم این است که خط چشم سراسر چشم را پوشش داده و ضخیم و بلند باشد. برای ایجاد تعادل می توانید روی خط پایین مژه هم خط چشم بکشید. اگر داخل چشم را هم با مداد خط بکشید ظاهر گربه ای جذابی پیدا خواهید کرد اما اگر این کار چشمان تان را کوچک می کند به جای آن می توانید روی خط مژه پلک پایین خط چشم بکشید. این به سلیقه و اندازه چشم شما بستگی دارد.

آرایش چشم گربه ای برای چشم های بادامی

چشم های بادامی

برای بزرگتر و هر چه زیباتر شدن چشمان بادامی باید خط چشمی بلند و ظریف بکشید اما به یاد داشته باشید تنها دو سوم چشم را خط بکشید. انتهای خط چشم را رو به بالا ندهید و سعی کنید خطی افقی داشته باشید. برای پایین چشم هم باز خطی از دو سوم چشم بکشید و انتهای آن را به خط بالای چشم وصل کنید.

آرایش چشم گربه ای

چشم های سر بالا

این مدل چشم ها تقریبا شبیه به چشم های بادامی هستند. با این حال یک سر بالایی طبیعی در گوشه بیرونی چشم دارند که برای مدل چشم گربه ای ایده آل به نظر می رسد. بهتر است شکل ظاهری چشمان خود را حفظ کنید و خط چشم تان را به طرف شقیقه ها بکشید.

آرایش چشم گربه ای

چشم های سر پایین

چشم های افتاده که گوشه بیرونی آنها به سمت پایین است نیاز به یک خط چشم بلند و ضخیم اما طبیعی دارد. ترفند شما این است که خط چشم را بسیار بالاتر از مدل های دیگر چشم بکشید. هر وقت گوشه بیرونی خط چشم را کشیدید به عقب برگردید و از وسط چشم خط بالایی خط چشم را بکشید و کار را تکمیل کنید. فراموش نکنید که گوشه آن را نیز به سمت شقیقه و رو به بالا بکشید.

آرایش چشم گربه ای

پلک های صاف

از آنجا که پلک شما خط و چروک ندارد، برای داشتن آرایش چشم گربه ای نیاز به خط چشمی ضخیم و مورب دارید. برای کشیدن خطی دقیق از خط چشم مایع یا مداد استفاده کنید. اگر می خواهید چشمانی گرد و عروسکی داشته باشید، دم خط چشم را کوتاه کشیده و طول آن را تا وسط چشم ادامه دهید. این کار باعث گرد شدن چشم ها می شود.

هفت گنج

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار