ساخت «خورشید کوچک» در آزمایشگاه
کد خبر: ۱۵۲۱۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 July 30    -    ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

هنگامی که دانشمندان درباره چیزی نیاز به یادگیری بیشتری داشته باشند، آن را در بهترین‌ روش در آزمایشگاه بازسازی می‌کنند؛ این بار آنها خورشید را بازسازی کردند.

فیزیکدانان دانشگاه «ویسکانسین-مدیسون» یک خورشید کوچک را در آزمایشگاه ساختند و از آن برای تحقیق و بررسی اسراری از این ستاره استفاده کردند.

ساخت «خورشید کوچک» در آزمایشگاه

این نخستین باری نیست که دانشمندان خورشید مصنوعی را در روی زمین می‌سازند اما خورشید مصنوعی دانشگاه مدیسون جنبه‌های مختلفی را می‌آزماید.

دستگاه جدید محققان دانشگاه مدیسون که با نام «توپ بزرگ قرمز» شناخته شده است، از یک گوی توخالی به قطر 3 متر ساخته شده که در داخل آن یک آهنربای قوی وجود دارد. محققان برای آتش زدن این توپ، گاز هلیوم را پمپاژ کردند و با یونش آن، یک پلاسما ساختند؛ سپس یک جریان الکتریکی به پلاسما اعمال و نهایت توپ چرخانی از پلاسما با میدان‌ الکتریکی شبیه به خورشید ساخته شد.

این تیم قصد دارد تا با استفاده از این توپ در مورد بادهای خورشیدی مطالعه کند. بادهای خورشیدی جریانی از ذرات پلاسمایی هستند که از سطح خورشید به تمام جهات در فضا ساطع می‌شوند.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی00
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
خدایاااااااااااااااااااااااا انصافتو شکر. اونا کجای جهانن و دل مشغولی هاشون چیه و ما کجاییم و هنوز اندر خم تار مو و مانتو جلو باز و نهی از منکریم!!!!!!!!!!!!
خدایا حماقت تا به کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار