با مصرف گوجه فرنگی جلوی این بیماری های خطرناک را بگیرید
کد خبر: ۱۵۲۱۷۴
تاریخ انتشار: 2019 July 30    -    ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

تحقیقات انجام شده توسط متخصصان تغذیه نشان می‌دهد، مصرف آب گوجه فرنگی نه تنها سبب لاغری می‌شود بلکه می‌تواند از بروز برخی بیماری‌ها هم جلوگیری کند.

 از جمله خوراکی‌های خوشمزه و پرفایده ای محسوب می شود که محققان توانسته اند، خواص فراوان و شگفت انگیزی را برای آن کشف کنند و امروز نیزقصد داریم تا به تشریح آن ها بپردازیم.

گوجه فرنگی و آب گوجه فرنگی

تحقیقات انجام شده توسط متخصصان تغذیه نکته جالبی درباره مصرف گوجه فرنگی و آب آن را نشان داد؛ آب گوجه فرنگی برای حفظ تراکم و سلامت بافت استخوان فواید قابل ملاحظه‌ای دارد از این رو محققان معتقدند نوشیدن ۲ لیوان آب گوجه فرنگی در طول روز، استخوان‌ها را تقویت کرده و از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند.

و از طرفی باید بدانید که حذف گوجه فرنگی از رژیم غذایی سبب افزایش ماده‌ای به نام n- تلوپپتید در خون می‌شود. اما چرا و چطور؟! اصلا گوجه فرنگی و آب گوجه فرنگی چه خواصی دارد؟

آب گوجه فرنگی و لاغری

آب گوجه فرنگی یک آبمیوه لاغر کننده و یک ماده‌ غذایی چربی سوز به حساب می‌آید، طبق نتایج مطالعات دانشگاه بوستون مصرف گوجه فرنگی و آب گوجه فرنگی تا ۳۰ درصد احتمال بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد؛ سوخت چربی‌ها را در بدن سرعت می‌بخشد.

آب گوجه فرنگی یکی از گزینه‌های مناسب تغذیه‌ای برای تناسب اندام و از بین بردن چربی‌های اضافی است.

خواص آب گوجه فرنگی برای بینایی

ویتامین A موجود در آب گوجه فرنگی قدرت بینایی را تقویت می‌کند و مانع شب کوری می‌شود، ویتامین B و پتاسیم موجود در گوجه فرنگی کاهش دهنده‌ فشار خون و کلسترول است و در نتیجه مانع حمله‌ی قلبی، گرمازدگی و دیگر ناراحتی‌های خطرناک قلبی، عروقی می‌شود.

خواص آب گوجه فرنگی برای مو

آب گوجه فرنگی علاوه بر تقویت و درخشندگی مو برای استخوان، پوست و دندان نیز مفید است.
پیشگیری از بروز عفونت مجرای ادراری با کمک آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی از بروز عفونت مجرای ادراری پیشگیری می‌کند.
آب گوجه فرنگی مانع از بروز یبوست و اسهال می‌شود .
آب گوجه فرنگی سبب دفع سموم را از بدن می شود.
مصرف منظم گوجه فرنگی سنگ صفرا را از بین می‌برد.
آب گوجه فرنگی برای تسکین درد‌های آرتریتاگر از آرتریت در دست‌ها و یا هر کدام از مفاصل بدنتان رنج می‌برید به آب گوجه فرنگی اعتماد کنید.
این نوشیدنی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که قدرت تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها را دارد؛ در نتیجه بدنتان در برابر التهاب‌ها و مشکلات مربوط به آرتریت قوی می‌شود.

خواص آب گوجه فرنگی برای پوست صورت

اگر دوست دارید نشاط و طراوت پوستتان را دوباره بازگردانید، گوجه فرنگی له شده را به مدت ۱۰ دقیقه روی آن قرار دهید، بسیاری در دنیا پوست صورت خود را روزی دو مرتبه و هر بار به مدت ۱۵ دقیقه با آب و گوشتابه گوجه فرنگی می‌پوشانند و این کار کمک می‌کند تا چربی سطح پوست کاهش یابد.

اگر دارای پوست حساسی هستید که مرتب جوش می‌زند سعی کنید تا بدن خود را با آب گوجه فرنگی شستشو دهید. این عمل شادابی پوست شما را تضمین می‌کند، آب گوجه فرنگی از پوست در برابر اشعه‌ ماوراء بنفش محافظت می‌کند.

خواص آب گوجه فرنگی برای استخوان

برای انجام این پژوهش که در دانشگاه تورنتو، کانادا انجام شد، ۶۰ زن یائسه ۵۰ تا ۶۰ ساله انتخاب شدند و از آن‌ها خواسته شد که گوجه فرنگی و فرآورده‌های آن را به مدت یک ماه به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنند.

پس از طی این دوره، آزمایشات بیوشیمیایی نشان دادند که حذف گوجه فرنگی از رژیم غذایی موجب افزایش ماده‌ای به نام n- تلوپپتید در خون می‌شود.

این ترکیب، شاخص سلامت استخوان است و زمانی سطح آن در خون یا ادرار بالا می‌رود که تحلیل بافت استخوانی وجود داشته باشد.

در بخش دیگر مطالعات مشخص شد که مصرف مداوم گوجه فرنگی موجب کاهش n- تلوپپتید در خون و در حقیقت کاهش خطر تحلیل استخوانی و پیشگیری از پوکی استخوان می‌شود.

محققان اثر گوجه فرنگی بر بافت استخوانی را به رنگدانه قرمز رنگ آن یعنی لیکوپن نسبت می‌دهند، بطوری که از مدت‌ها پیش نقش لیکوپن به عنوان یک آنتی اکسیدان در پیشگیری از سرطان پروستات و همچنین حفظ سلامت قلب به اثبات رسیده بود.

از بین بردن بوی بد بدن با کمک آب گوجه فرنگی

اگر بدن شما بوی بدی دارد و نمی‌توانید آن را از بین ببرید سعی کنید تا با شستشوی بدن خود با آب گوجه فرنگی این بوی بد را از بین ببرید.

در عین حال در کشور‌های خارجی که داشتن سگ خانگی مرسوم است از آب گوجه فرنگی برای از بین بردن بوی بدن هم انسان و هم سگ نیز استفاده می‌شود. مواد تشکیل دهنده گوجه فرنگی در از بین بردن بوی بد تاثیر مثبتی دارد.
آب گوجه فرنگی و پیشگیری از سرطان سینه

مقاله‌ منتشر شده در مجله‌ مرکز مبارزه با سرطان گوجه فرنگی و آب گوجه فرنگی را به دلیل داشتن ماده‌ای به نام کاروتنویدز زنان را از ابتلا به سرطان سینه محافظت می‌کند.

آب گوجه فرنگی و جلوگیری از سرطان پروستات

گوجه فرنگی منبع غنی فیبر و مواد مفیدی است که خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار