عجیب‌ترین کالا‌های فروخته شده در بازار‌های سیاه جهان
کد خبر: ۱۵۱۸۳۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2019 July 27    -    ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
شاید برایتان جالب باشد که بدانید شماره‌های مسابقات ماراتن بازار سیاه دارد. برای مثال در ماراتن بوستون افرادی که قصد شرکت غیرقانونی در این مسابقات را دارند، شماره‌ها را از بازار سیاه به قیمت ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار می‌خرند. با وجود اینکه سازمان دهندگان این مسابقات خرید و فروش شماره‌ها را در بازار سیاه ممنوع کرده اند،...

عجیب‌ترین کالا‌های فروخته شده در بازار‌های سیاه جهاناختصاصی «تابناک باتو»ـ حجم تجارت در بازار سیاه به تریلیون‌ها دلار در سال می‌رسد. فهرست کالا‌های بازار سیاه فقط محدود به اسلحه یا مواد مخدر نیست بلکه کالا‌ها و مواد باورنکردنی دیگری را هم در بر می‌گیرد.

۱۰. شیر خشک

عجیب‌ترین کالا‌های فروخته شده در بازار‌های سیاه جهان

شیر خشک کودکان یکی از پرسرقت‌ترین کالا‌ها در فروشگاه‌های آمریکاست. به همین دلیل، گروه‌های مافیایی، شبکه خرید و فروش شیرخشک کودکان را در بازار‌های سیاه به راه انداختند. افزایش شیرخشک‌های سرقتی تا جایی پیش رفت که تولیدکنندگان مجبور شدند برای جبران ضرر‌های ناشی از این سرقت ها، قیمت شیرخشک را افزایش دهند.

۹. یونیفورم مهمانداران زن خطوط هوایی ژاپن

عجیب‌ترین کالا‌های فروخته شده در بازار‌های سیاه جهان

در سال ۲۰۱۰ میلادی تقاضا برای لباس زنان مهماندار شاغل در شرکت‌های هوایی ژاپن به بالاترین میزان خود رسیده بود و هر دست لباس با قیمتی بیش از ۱۰ هزار دلار به فروش می‌رسید، به طوری که شرکت‌های هوایی ژاپن برای جلوگیری از بدنامی، مهمانداران سابق خود را از فروش یونیفورم هایشان برحذر داشتند. علاقهٔ مسافرانی با افکار عجیب، باعث افزایش قیمت این لباس‌ها شده بود و سرانجام هم این لباس‌ها سر از بار‌ها و یا کلوب‌های شبانه درمی‌آوردند.

۸. شماره مسابقه ماراتن

عجیب‌ترین کالا‌های فروخته شده در بازار‌های سیاه جهان

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شماره‌های مسابقات ماراتن بازار سیاه دارد. برای مثال در ماراتن بوستون افرادی که قصد شرکت غیرقانونی در این مسابقات را دارند، شماره‌ها را از بازار سیاه به قیمت ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار می‌خرند. با وجود اینکه سازمان دهندگان این مسابقات خرید و فروش شماره‌ها را در بازار سیاه ممنوع کرده اند، این روند هنوز ادامه دارد.

گفتنی است، دوی ماراتن بوستون تأسیس ۱۸۹۷، کهن‌ترین دوی ماراتن جاری جهان است. این مسابقهٔ عمومی هر ساله در شهر بوستون برگزار شده و با شرکت ۲۰۰۰۰ شرکت‌کننده، از بزرگترین مسابقات ماراتن جهان است.

۷. موی انسان

عجیب‌ترین کالا‌های فروخته شده در بازار‌های سیاه جهان

موی انسان یکی از پرطرفدارترین کالا‌ها در بازار سیاه است. قیمت مو‌ها بنا به کیفیّتشان با هم فرق می‌کند، برای مثال موی طبیعی که هیچ گاه رنگ نشده متفاوت از مو‌هایی است که رنگ شده و یا از سالن‌های زیبایی جمع آوری شده اند. هند بزرگترین صادرکننده مو در جهان است و هر سال ۱۸۰۰ تُن موی انسان از هند به سایر نقاط جهان صادر می‌شود. به دلیل افزایش تقاضای موی طبیعی و نبود قوانین بین المللی برای سازماندهی این تجارت، جرائم مرتبط با سرقت مو روز به روز در حال افزایش است. برای مثال در سال ۲۰۱۴ میلادی یک گروه مافیایی مقدار زیادی مو به قیمت ۱۵۰ هزار دلار را از سالن‌های آرایشگری شیکاگو به سرقت برد و در بازار‌های سیاه فروخت.

۶. بزمجه آبی

عجیب‌ترین کالا‌های فروخته شده در بازار‌های سیاه جهان

بسیاری از مردم گربه ها، سگ‌ها و پرندگان را به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند، اما آیا می‌دانستید بزمجه‌های آبی هم به عنوان حیوان خانگی از سوی برخی مردم نگهداری می‌شود؟

در گذشته تجارت در بازار سیاه مخصوص خرید و فروش حیوانات عجیب و غریب بود که در خیابان‌ها و مناطق دور افتاده و به دور از چشم سیستم‌های امنیّتی صورت می‌گرفت، اما امروزه بیشتر عملیات فروش حیوانات در بازار سیاه از طریق فضای مجازی مانند فیسبوک یا توئیتر صورت می‌گیرد. متأسفانه این بزمجه‌های آفریقایی در نهایت به داخل زیر زمین‌های تُجاری می‌روند که وقت کافی برای رسیدگی به این حیوانات را ندارند و یا شاید هم در اینترنت به عنوان یک ماده غذایی کمیاب به آدم‌هایی با ذائقه‌هایی عجیب و غریب فروخته می‌شوند.

۵. شاخ کرگدن سفید شمالی

عجیب‌ترین کالا‌های فروخته شده در بازار‌های سیاه جهان

کرگدن‌های سفید شمالی حیواناتی در معرض انقراضند و تعداد آن‌ها به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است. با این حال، تجارت غیرقانونی شاخ کرگدن سفید شمالی در بازار‌های سیاه رواج گسترده‌ای داشته است. حجم بازار تجاری شاخ این حیوان به ۲۵ میلیون دلار در سال می‌رسد و آسیایی‌ها همچنان در صدر مشتریان این کالا قرار دارند. با وجود اینکه انگلستان کنفرانسی را با ادعای مواجهه با فساد و فراهم کردن نیرو‌های امنیتی کافی برای مواجهه با تجارت شاخ کرگدن انجام داد، اما همچنان روند تجارت ادامه یافت برای مثال، ۱۲۰۰ کرگدن سفید شمالی در سال ۲۰۱۴ میلادی کشته شده و در بازار سیاه به فروش رسیدند.

۴. خیار دریایی

عجیب‌ترین کالا‌های فروخته شده در بازار‌های سیاه جهان

خیار دریایی برای بسیاری از مردم دنیا خوراک خوشمزه‌ای به شمار می‌رود. با وجود اینکه این حیوان در فهرست قرارداد تجارت حیوانات در معرض انقراض گنجانده شده، تاجران چینی هنوز هم یک کیلوگرم خیار دریایی را به قیمت هزار دلار می‌خرند. این موجود دریایی در میز غذای چینی‌ها یافت می‌شود، علاوه بر این چینی‌ها برای این موجود دریایی خواص طبی قائلند و دست از خرید و فروش آن برنمی دارند.

۳. اسپرم

عجیب‌ترین کالا‌های فروخته شده در بازار‌های سیاه جهان

خرید و فروش اسپرم از طریق فضای مجازی، یکی از پر سودترین تجارت‌ها در بازار سیاه به شمار می‌رود. به دلیل قوانین منع دریافت پول در مقابل اسپرم و تخمک در بسیاری از کشورها، تقاضا در بازار سیاه برای این کالا افزایش یافته است. خرید و فروش آن در دانمارک و چین بیشتر از سایر مناطق دنیا است و تا چند سال پیش اهدا کننده بیش از ۱۲۰۰ دلار در ماه در ازای اهدای آن دریافت می‌کند.

۲. شوینده‌ها

عجیب‌ترین کالا‌های فروخته شده در بازار‌های سیاه جهان

تجارت شوینده‌های مسروقه در بازار سیاه در سال‌های اخیر رواج یافته است، برای مثال یک شوینده سه لیتری ۱۲ دلاری فروشگاه، در بازار سیاه ۸ دلار به فروش می‌رسد. به همین دلیل باند‌های مافیایی اعضای گروه خود را برای سرقت شوینده‌ها به داروخانه‌ها یا مغازه‌ها می‌فرستند و سپس این کالا‌ها را در بازار سیاه می‌فروشند.

۱. شیره درخت افرا Maple syrup

عجیب‌ترین کالا‌های فروخته شده در بازار‌های سیاه جهان

در یکی از بزرگترین عملیات سرقت در تاریخ استان کبک کانادا، دو سارق در سال ۲۰۱۲ میلادی، مقادیر زیادی شیره درخت افرا به قیمت ۳۰ میلیون دلار را دزدیدند. شیره درخت افرا به دلیل بالا بودن قیمت آن مورد توجه گروه‌های مافیایی است. در این سرقت تاریخی در کانادا، دو مجرم ۲.۷ میلیون لیتر بشکه شیره افرا را از یکی از انبار‌های کانادا به سرقت برده و جای آن را با آب عوض کردند و شیره‌های مسروقه را به انبار دیگری در همان شهر منتقل کردند. این ماجرا آنقدر جالب بود که حتی گفته شد، قرار است فیلمی براساس آن ساخته شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
خان محمدعلی آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
86
13
در ماجرای یونیفرم ها میتوانستید عکسی بهتر و پوشیده تر قرار دهید
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
امان از ذهن بیمار و منحرف
ناشناس
| |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
چیه خان ممد تحریک شدی .بدبخت .تویه مریض جنسی هستی در اولین فرصت خودت رو به یه روانشناس خبره نشون بده
ناشناس
| |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
در مورد این عکس و تمام عکس ها شما می توانید ذهن بیمار خود را درمان کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار