اشتباهاتی که نباید در خرید فرش مرتکب شوید
کد خبر: ۱۵۱۸۳۸
تاریخ انتشار: 2019 August 04    -    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
اگر ابعاد فرش کوچک باشد، فضای خانه شما هم کوچک‌تر به نظر می‌رسد. باید از فرش به‌عنوان تعیین مرز استفاده کنید و سطح زمین را با آن فرش کنید. در دکوراسیون نشیمن فرش کف، محدوده‌ی گفتگو را تعریف می‌کند و به همین دلیل است که باید ابعاد آن به اندازه‌ای باشد که حداقل پایه‌های جلویی مبلمان، روی آن قرار بگیرد.

7 اشتباه که نباید در خرید فرش مرتکب شوید!

7 اشتباه که نباید در خرید فرش مرتکب شوید!به گزارش «تابناک با تو»؛ فرش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین وسیله‌های مورد استفاده در فضا شناخته می‌شود، به همین دلیل باید آن را با نگاهی عمیق‌تر انتخاب کنید. انتخاب فرش فارغ از سبک و طرح مورد نظر شما، اصولی دارد که باید بر حسب مساحت موجود، ابعاد خاصی برای آن در نظر گرفته شود. در این مطلب 7 اشتباه رایج در خرید فرش و کاربرد نادرست آن در خانه را به شما یادآوری می‌کنیم.

1- فرش بسیار کوچک

اگر ابعاد فرش کوچک باشد، فضای خانه شما هم کوچک‌تر به نظر می‌رسد. باید از فرش به‌عنوان تعیین مرز استفاده کنید و سطح زمین را با آن فرش کنید. در دکوراسیون نشیمن فرش کف، محدوده‌ی گفتگو را تعریف می‌کند و به همین دلیل است که باید ابعاد آن به اندازه‌ای باشد که حداقل پایه‌های جلویی مبلمان، روی آن قرار بگیرد. اندازه فرش در اتاق خواب نیز به گونه‌ای باشد که وقتی از تخت بیرون می‌آیید، فرش را زیر پای خود احساس کنید.

7 اشتباه که نباید در خرید فرش مرتکب شوید!

2- فرش ها را روی هم قرار ندهید

چرا افراد اغلب فرش‌های بسیار کوچکی را انتخاب می‌کنند؟ فرش کوچکتر= هزینه کمتر! به جای آنکه از فرش کوچک برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید، می‌توانید یک زیر انداز کنفی که راحت‌تر هم تمیز می‌شود در ابعاد مناسب بخرید. حال می‌توانید فرش کوچک را روی آن قرار دهید.

روشی دیگر را نیز برای پر کردن فضای خانه‌های بزرگ پیشنهاد می‌دهیم که هزینه کمتری را نیز در پی داشته باشد. به طور ایدئال لبه‌های فرش باید به اندازه 30-35 سانتیمتر از دیوار فاصله داشته باشد. اگر فضای شما دراز و باریک است، می‌توانید فرش‌ها را کنار هم قرار دهید و آن‌ها را با نوار محکم مخصوص فرش به هم متصل کنید.

7 اشتباه که نباید در خرید فرش مرتکب شوید!

3- فضاهای زیاد بدون فرش

از اینکه دو فرش را کنار هم قرار دهید، نترسید. با این‌کار می‌توانید مرزهای مورد نظرتان را تعریف کنید.

4- انتخاب فرش به عنوان آخرین گزینه

اگر در حال تغییر دکوراسیون منزل خود هستید، بهتر است قبل از هر چیز، فرش را انتخاب کنید. این وسیله‌ی تاثیرگذار و بزرگ باعث تقویت فضای خانه می‌شود و اگر تا خرید آخرین کوسن برای انتخاب فرش صبر کنید، باید مدت زیادی به دنبال خرید فرش مناسب برای مبلمان و سبک دکوراسیون باشید. انتخاب رنگ خنثی برای فرش کار را راحت می‌کند.

به طور کلی برای طراحی داخلی بهتر است ابتدا نوع، طرح و رنگ فرش را در ذهن داشته باشید و سپس برای انتخاب مبلمان، پرده و … اقدام کنید.

7 اشتباه که نباید در خرید فرش مرتکب شوید!

5- ترس از انتخاب طرح

گاهی ایجاد کنتراست یا همان تضاد در دکوراسیون داخلی ضروری است. دیوار قهوه‌ای، مبلمان قهوه‌ای و فرش قهوه‌ای تمام فضا را یکنواخت و کسل کننده می‌کند. اینجا است که باید با دل و جرات به سراغ انتخاب فرش طرح‌دار بروید.

6- استفاده نکردن از ترمز فرش

زمانی‌که از ترمز فرش در زیر آن استفاده کنید، دیگر فرش جابه‌جا نشده و لیز نمی‌خورد. نوارچسب‌های مربوط به این کار چندان کارآمد نیستند و تنها حالت چسبندگی روی کفپوش باقی می‌گذارند.

7- بی توجهی به حراج در خرید فرش !

اگر به دنبال این هستید که یک فرش خاص و متفاوت، دستبافت یا گلیم و جاجیم را با قیمت مناسب تهیه کنید، بهتر است تخفیف و حراج‌های فصلی یا سالانه مراکز فروش را دنبال کنید.

منبع: مجله دلتا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار