ماجرای تزریق سِرُم تاریخ گذشته به یک زن تهرانی
کد خبر: ۱۵۱۵۸۸
تاریخ انتشار: 2019 July 24    -    ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

سرم تاریخ مصرف گذشته ای که ماه گذشته به یکی از بیماران در بیمارستانی تزریق شده بود تایید معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران را در پی داشت.

د‌ر پی انتشار خبری در یک خبرگزاری با عنوان «تزریق سُرم تاریخ مصرف گذشته به یک بیمار در یکی از بیمارستان‌های خصوصی در تهران»، وزارت بهداشت به این بیمارستان متخلف تذکر داد.

این خبر و اتفاق ناخوشایند در تماس یکی از کاربران خبرگزاری مطرح و مخاطب یاد شده بیان کرد: متأسفانه حدود 37 روز از تاریخ مصرف سرم تزریق شده به همسرم گذشته بود.

در این‌ باره مهدی رضایی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر فوق را تایید کرد و گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد خبر تزریق سرم‌های تاریخ گذشته صحت دارد و شکایت فرد بیمار از طریق سامانه شکایات وصول شده و هم اکنون در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر پیگیری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای رسیدگی به این دست تخلفات، گفت: پی‌گیر موضوعات مربوط به مصرف داروی تاریخ گذشته در حوزه غذا و دارو است و نظارت و برخورد قانونی با خاطیان این امر انجام می‌شود.

پس از گذشت چند روز، معاونت درمان وزارت بهداشت این حادثه را پیگیری کرده و در نهایت با ارسال جوابیه‌ای به این خبرگزاری نتیجه پیگیری این موضوع را اعلام کرد.

متن توضیحات معاونت درمان وزارت بهداشت به این شرح است: طی بررسی‌هایی که توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران صورت گرفته است، برخی از نواقص موجود به این بیمارستان تذکر داده شد و جهت جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه و اصلاح فرایند توزیع دارو به بخش‌ها مجدد این فرایند بازنگری و به صورت دستورالعمل به همه بخش‌ها اطلاع رسانی شده و به اجرای دقیق آن توسط مسئول نظارت مستقیم تاکید شده است.

رکنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار