اینفلوئنسرها در حال از دست دادن محبوبیت‌اند!
کد خبر: ۱۵۱۵۶۲
تاریخ انتشار: 2019 July 25    -    ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
خوشبختانه، یک مطالعه اخیر نشان می‌دهد میزان استقبال کاربران شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام از پست‌های sponsored کاهش پیدا کرده است. یعنی اینفلوئنسرها دارند محبوبیت و تاثیرگذاری خود را از دست می‌دهند یا حداقل مانند گذشته اثرگذار نیستند. طبق این تحقیق، در سال ۲۰۱۹ نرخ تعداد لایک‌ها به فالورها ۲.۴ درصد شده است در حالی‌که ۳ سال پیش این نرخ ۴ درصد بود.

یک مطالعه نشان می‌دهد اینفلوئنسرها دیگر نمی‌توانند مانند گذشته تاثیرگذار باشند و در حال از دست دادن محبوبیت‌اند

یک مطالعه نشان می‌دهد اینفلوئنسرها دیگر نمی‌توانند مانند گذشته تاثیرگذار باشند و در حال از دست دادن محبوبیت‌اندبه گزارش «تابناک با تو»؛ امکان ندارد اینستاگرام را باز کنیم و یک عکس و پست sponsored را نبینیم. یک کالا و برند که توسط یک اینفلوئنسر تبلیغ می‌شود و انگار نمی‌خواهد هیچ‌گاه متوقف شود.

خوشبختانه، یک مطالعه اخیر نشان می‌دهد میزان استقبال کاربران شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام از پست‌های sponsored کاهش پیدا کرده است. یعنی اینفلوئنسرها دارند محبوبیت و تاثیرگذاری خود را از دست می‌دهند یا حداقل مانند گذشته اثرگذار نیستند.

این مطالعه توسط موسسه تحقیقاتی Mobile Marketer در سال ۲۰۱۹ انجام شده است. این موسسه با بررسی تعداد لایک‌ها به نسبت تعداد فالورها (Engagement) به این نتیجه رسیده است.

اینفلوئنسرها در حال از دست دادن محبوبیت‌اند!

طبق این تحقیق، در سال ۲۰۱۹ نرخ تعداد لایک‌ها به فالورها ۲.۴ درصد شده است در حالی‌که ۳ سال پیش این نرخ ۴ درصد بود. تنها این نرخ در سال ۲۰۱۹ با کاهش مواجه نشده است و پارامتر Engagement rates نیز کاهش یافته است.

به عنوان مثال، اینفلوئنسرهای مسافرتی به طور طبیعی دارای بالاترین نرخ Engagement بوده است. در سال ۲۰۱۹، این نرخ به ۴.۵ درصد رسیده است در حالی‌که در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۸ درصد بود.


اینفلوئنسرها به دنبال پلتفرم‌های جدیدتری هستند

به نظر می‌رسد همه ما دیگر از دیدن این پست‌های تبلیغاتی اشباع شده‌ایم و حتی حساسیت خود را به افراد مشهور و اینفلوئنسر از دست دادیم. دوست نداریم آخر هفته عکس‌های طبیعت و فلان مکان گردشگری را لایک کنیم یا ببینیم چه فیلم و کتاب و نوشیدنی پیشنهاد شده است.

اما اگر شما یک اینفلوئنسر هستید؛ هنوز رویاهای شما پایان پیدا نکردند و می‌توانید اینفلوئنسر بزرگ‌تر و معروف‌تری شوید.

یک مطالعه نشان می‌دهد اینفلوئنسرها دیگر نمی‌توانند مانند گذشته تاثیرگذار باشند و در حال از دست دادن محبوبیت‌اند

چون نتایج مطالعه اخیر موسسه Mobile Marketer نشان می‌دهد اینفلوئنسرهای با ۱۰ هزار فالور دارای نرخ Engagement حدود ۳.۶ درصد هستند ولی اینفلوئنسرهای دارای ۵ تا ۱۰ هزار فالور از نرخ ۶.۳ درصد سود برده و بهتر از آن‌ها، اینفلوئنسرهای دارای ۱ تا ۵ هزار فالور هستند که نرخی ۸.۸ درصدی را به ثبت رساندند.

پیش‌بینی می‌شود سلطه اینفلوئنسرها به تدریج بر اینستاگرام کاهش پیدا کند ولی پایان نمی‌پذیرد و آن‌ها سراغ پلتفرم‌های جدیدتری مانند تیک‌تاک می‌روند؛ پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه که خواستگاهش کشور چین است ولی دارد امریکایی‌ها را مسحور خود می‌کند.

هم‌اکنون، تیک‌تاک با بیش از یک میلیارد کاربر که عمدتا نوجوان و جوان هستند؛ یکی از جولانگاه‌های اینفلوئنسرها است. هفته گذشته، گزارشی از کلاه‌برداری و اخازی چند صد دلاری اینفلوئنسرها از کودکان و نوجوانان کم سن در تیک‌تاک منتشر کردیم.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار