افشای اسراری از اولین زنی که از «زندان‌های طلایی دبی» گریخت +عکس
کد خبر: ۱۵۱۵۳۵
تاریخ انتشار: 2019 July 23    -    ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی به ماجرای فرار اولین زن خاندان حاکم دبی از این کشور پرداخت.

لوئیس کالاهان در گزارشی در روزنامه ساندی تایمز چاپ انگلیس به نامه شمسه آل مکتوم، دختر محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی درباره عذابی که متحمل شده، پرداخت.

کالاهان درباره این نامه نوشت، نامه در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۱۹۹۹ نوشته شده و روی آن آدرس موقعیتی در شهر لندن ذکر شده بود.

در این نامه آمده است: مدت‌هاست به فرار فکر می‌کنم، می‌دانم که این کار هیچ یک از مشکلاتم را حل نخواهد کرد، به همین دلیل فکر کردم با پدرم صحبت کنم اما فهمیدم که این کار شدنی نیست.

شمسه نامه خود را برای فاطمه صابری، دختر خاله‌اش که در انگلیس زندگی می‌کند، فرستاده بود.

این شاهزاده اماراتی که در زمان نگارش نامه ۱۸ ساله بود، در آن به توصیف حالت غمگین و ناامید خود از زندگی در زیر سایه ظلم و تنگنا در دبی پرداخت و نوشت: من را نگران نکن، به من ایده نده و تشویق به فرار نکن، تصمیم خودم را گرفته‌ام و دیگر چیزی اینجا ندارم، نمی‌دانم چگونه اطمینان پیدا کنم، چند روز قبل قصد خودکشی داشتم.

شمسه در کمتر از یک سال سوار یکی از خودروهای کاخ پدرش شده و فرار کرد، او خودرو را رها کرده و ناپدید شده بود، در پی این اتفاق عملیات جستجو تا دو ماه ادامه داشت و آن طور که گفته شد، شمسه ربوده شده بود و بر اساس دستورات خانواده‌اش به دبی منتقل شد.

شمسه از آن زمان تاکنون دیده نشده است. به گفته مدافعان شمسه که در بین آنها شیخه لطیفه، خواهرش نیز قرار دارد، او داروهای مسکن مصرف می‌کند و به اجبار در کاخ‌های خاندان حاکم در دبی نگه داشته می‌شود.

دختر خاله شمسه که همراه خانواده‌ خود در لندن زندگی می‌کند، در گفتگو با خبرنگار ساندی تایمز درباره زندگی شمسه در "قفس طلایی" و دلایل او برای فرار از خانواده گفت. صابری در ادامه به اقدام خودکشی شمسه اشاره کرد.

لطیفه خواهر شمسه نیز تصمیم گرفته بود از برنامه فرار وی فیلم بگیرد تا در صورت ناکام ماندن این نقشه از آن به عنوان اقدامی امنیتی استفاده کند.

چند هفته قبل شاهزاداه هیا بنت الحسین، همسر محمد بن راشد، حاکم امارت دبی همراه دو پسرش به لندن گریخت.

قرار است بررسی پرونده حضانت فرزندان هیا اواخر ماه جاری میلادی در دادگاه‌های انگلیس آغاز شود.

در گزارش‌های متعددی آمده است، هیا به دلیل شیوه رفتار لطیفه با خواهر کوچکش شمسه از دبی گریخت.

لطیفه سال گذشته ویدئویی ۴۰ دقیقه‌ای را منتشر کرد که در آن شمسه پس از اقدام به فرار در کاخ پدرش زندانی شده بود.

سازمان زندانیان دبی به ریاست دیوید هیگ طرحی برای آزادی شمسه را کلید زد.

ساندی تایمز نوشت، فرار لطیفه با وضعیت شمسه در ارتباط است؛ هر چند که بعد از دو دهه انجام شده است، در واقع لطیفه از شیوه برخورد با خواهرش خشمگین است.

دلیل فرار شمسه مشخص نیست، اما در نامه‌اش به صابری از اینکه پدرش به او اجازه رفتن به دانشگاه را نداده بود، ابراز ناامیدی کرده و نوشته بود: او حتی از من سوال نمی‌کند دوست دارم چه بخوانم، فقط می‌گوید نه! از سوال او پشیمان نیستم و الان برایش جوابی دارم، خوشحالم که صراحت داشت و من هرگز وقتم را تلف نخواهم کرد و منتظر هستم.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار