مهمترین فواید تند خوانی
کد خبر: ۱۵۱۵۱۱
تاریخ انتشار: 2019 July 24    -    ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
امروزه روش های مختلفی برای مطالعه مطالب متفاوت وجود دارد که ما برای انجام هر یک از آنها می باید ابتدا خودمان را بشناسیم که چگونه روشی می تواند ما را به هدف خود برساند. و ما با کدام یک از آنها می توانیم مفهوم جملات را بهتر متوجه شویم. یکی از این روش های مختلف که تند خوانی است دارای فواید و مضراتی است که ...

آشنایی با مهمترین فواید تند خوانی و مضرات آن

آشنایی با مهمترین فواید تند خوانی و مضرات آن«تابناک با تو»؛ امروزه روش های مختلفی برای مطالعه مطالب متفاوت وجود دارد که ما برای انجام هر یک از آنها می باید ابتدا خودمان را بشناسیم که چگونه روشی می تواند ما را به هدف خود برساند. و ما با کدام یک از آنها می توانیم مفهوم جملات را بهتر متوجه شویم. یکی از این روش های مختلف که تند خوانی است دارای فواید و مضراتی می باشد که ما در این مقاله قصد داریم به فواید تند خوانی بپردازیم. پس شما نیز اگر علاقه مند به آموزش دیدن و یادگیری این روش و فواید آن هستید می توانید با دیگر خوانندگان این مطلب همراه باشید.


فواید تند خوانی چیست؟

آشنایی با مهمترین فواید تند خوانی و مضرات آن

تند خوانی دارای فواید مختلفی است که ما در زیر به تعدادی از آنها به طور مختصر اشاره می کنیم.

درک مطلب و تمرکز حواس از فواید تند خوانی

آشنایی با مهمترین فواید تند خوانی و مضرات آن

یکی از مضرات کند خوانی ای است که خواننده نمی تواند تمرکز حواس داشته باشد چرا که نیروهای موجود در ذهن وی نمی توانند بر روی مطلب مورد مطالعه جمع شوند. در کند خوانی ذهن این فرصت را پیدا می کند که به موارد دیگر غیر از مطلب مورد مطالعه بپردازد در این صورت است که می گوییم حواس خواننده پرت شده است. حواس پرتی موجب می شود که خواننده در درک مطلب دچار اختلال شده و نتواند به درستی مطلب را یاد بگیرد. بنابراین یکی از راه های که می تواند در جلوگیری از حواس پرتی در هنگام مطالعه به شما کمک کند تند خوانی می باشد بهتر است آن را تمرین کنید.

رسیدن به مطالب مهمتر در زمان اندک

تند خوانی می تواند به همه افراد به ویژه افرادی که در طول روز می باید مسائل مختلفی را مطالعه کنند نظیر استادان دانشگاه که با انواع پایان نامه های مختلف سر و کار دارند کمک فراوانی بکند. تا بتوانند در مدت زمان اندک مطالب مهم تری را که در آن موضوع نوشته شده است بخوانند و از مطالب یکنواختی که در میان مطلب موجود می باشد دوری گزینند.

حضور ذهن و افزایش آن

آشنایی با مهمترین فواید تند خوانی و مضرات آن

یکی دیگر از فواید تند خوانی این است که دایره معلومات شما می تواند گسترش پیدا کند. به این صورت که شما وقتی مطلبی را با سرعت بیشتر مطالعه می کنید می توانید موضوعات بیشتری را بیاموزید در این صورت اطلاعات ذهنی شما در رابطه با موضوعات مختلف افزایش پیدا می کند. و شما در مواقع ضروری می توانید با داشتن حضور ذهن بیشتر از آنها استفاده کنید. همچنین شما می توانید همه چیز درباره ذهن آگاهی و تمرینات آن را از لینک داده شده بیابید.

از فواید تند خوانی تاثیر در سخنرانی

با توجه به این که افراد تند خوان از مطالب بیشتری استفاده می کنند لذا می توانند لغات بیشتری را در ذهن خود پرورش دهند. در نتیجه در هنگام صحبت کردن می توانند از دایره لغات خود استفاده کنند که می تواند تاثیر مثبت زیادی در سخنرانی آنها داشته باشد. شما نیز با تند خوانی می توانید اثرات مثبت آن را در زمان های مختلف مشاهده فرمایید.

آشنایی با مهمترین فواید تند خوانی و مضرات آن

همچنین افرادی که قصد سخنرانی در مجلسی را دارند هیچ گاه مطالب خود را به طور کلمه به کلمه حفظ نمی کنند بلکه مفهوم کلی را می آموزند و با استفاده از دایره لغات خود آن را پر و بال می دهند و در اختیار مستمعان می گذارند.

افزایش دایره معلومات

شما با تند خوانی می توانید مطالب بیشتری را مطالعه کرده و دایره لغات خود را افزایش دهید. در این میان اگر شما به لغتی برخورد کردید که معنای آن را نمی دانستید می باید در باره فکر کرده تا بتوانید معانی آن و دیگر کلمات مشابه آن را پیدا کنید در این صورت است که می توانید دایره لغات خود را افزایش دهید تا در مواقع ضروری بتوانید از آنها استفاده مفید را ببرید.

به مطالب بی اهمیت زودتر پی بردن

آشنایی با مهمترین فواید تند خوانی و مضرات آن

شما با تند خوانی می توانید مطالبی که دارای اهمیت چندانی در آن نوشته هستند را پیدا کرده و از روی آنها عبور کنید و وقت خود را صرف موارد بی اهمیت نکنید. پس یکی دیگر از فواید تند خوانی را می توان این نام برد که در وقت شما صرفه جویی می شود.

منبع: آرگا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار