ساختار قلب تمساح‌ها پژوهشگران را شوکه کرد
کد خبر: ۱۵۱۵۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 July 23    -    ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

پژوهشگران "دانشگاه گوئلف"(University of Guelph) کانادا در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند اکسیژن کم سبب قوی شدن ساختار قلب تمساح‌ها می‌شود.

بر خلاف انسانها و برخی حیوانات که اگر اکسیژن کافی دریافت نکنند قلب آنها صدمه دیده و احتمال مرگ آنها افزایش می‌یابد، تمساح‌ها با کمبود دریافت اکسیژن مشکلی ندارند و حتی کمبود آن می‌تواند ساختار قلب آنها را نیز قوی کند.

ساختار قلب تمساح‌ها پژوهشگران را شوکه کرد

پژوهشگران کانادایی در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند تمساح‌ها یک تفاوت برجسته با دیگر حیوانات دارند و آن این است که کمبود اکسیژن نه تنها به قلب آنها آسیبی نمی‌زند بلکه ساختار قلب آنها را قوی‌تر می‌کند.

شاید تاکنون نمی‌دانستید اما جالب است بدانید حیواناتی نظیر مارمولک، تمساح و لاک‌پشت، تخم خود را در عمق خاک دفن می‌کنند و نوزاد خود را از همان ابتدا از اکسیژن محروم می‌کنند.

پژوهشگران طی این مطالعه دریافتند تمساح‌هایی که در شرایط کم اکسیژن رشد می‌کنند، دارای قلب‌های بزرگ‌تر و قوی‌تری نسبت به تمساح‌هایی که در معرض اکسیژن قرار دارند، هستند.

"سارا آلدرمان"(Sarah Alderman) استاد دانشکده زیست شناسی دانشگاه گوئلف و پژوهشگر ارشد این مطالعه گفت: قرار گرفتن در محیط دارای اکسیژن کم در مراحل اولیه زندگی یک تمساح تاثیر مهمی بر رشد ساختار قلب آنها دارد و این در حالی است که در پستانداران جفت‌دار مانند انسانها، قرار گرفتن در محیط کم اکسیژن تاثیرات منفی بر بدن و به خصوص قلب آنها دارد اما در تمساح‌ها ما می‌بینیم که این چنین نیست و تخم آنها در شرایط کمبود اکسیژن به راحتی رشد می‌کند.

به منظور درک بهتر این موضوع پژوهشگران بررسی‌های بیشتری بر روی تمساح‌ها انجام دادند. آنها چند تخم تمساح را در شرایط دارای اکسیژن و باقی را در شرایط فاقد اکسیژن قرار دادند و دریافتند کمبود اکسیژن در تخم موجب تغییر در فراوانی برخی از مولکول‌های کلیدی که قلب برای ساخت پروتئین استفاده می‌کند، می‌شود که از این پروتئین‌ها در سلول برای سرعت بخشیدن به عملکرد قلب و بازسازی ساختار آن استفاده می‌شود. قلب قوی توانایی بیشتری در تجزیه چربی مورد نیاز برای به دست آوردن انرژی دارد. یکی دیگر از نکات جالب درباره تمساح‌ها اینست که از زمان پیدایش خلقت خود تاکنون تغییر چندانی نکرده‌اند.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
0
قدرت خدا.............
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار