رضا رشیدپور برنامه جدید می‌سازد
کد خبر: ۱۵۱۴۸۰
تاریخ انتشار: 2019 July 23    -    ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

برنامه‌های صبحگاهی، بخش مهمی از کنداکتور شبکه‌های مختلف تلویزیون و گاهی بینندگان برخی از آنها، از سریال‌ها هم بیشتر شده است. مثلاً "صبح بخیر ایران" را هر ایرانی بیننده تلویزیون، دیده است. برنامه صبحگاهی که از سال ۱۳۷۳ روی آنتن شبکه اول سیما رفت و به دلیل آیتم‌های مختلف، متنوع و مجریان مردمی و کاربلدی که داشت، مورد استقبال مردم قرار گرفت.

طوری که توانست طرفداران بسیاری در همه شهرهای کشور برای خود به دست آورد. اما نکته قابل توجه در این برنامه‌ها این است که در ابتدا و در سال‌های دهه هفتاد و هشتاد، بیشتر محتوا را به سبک زندگی، چگونگی داشتن یک زندگی سالم اسلامی و مسائلی چون معرفی شهرهای کشور و فرهنگ و آداب و رسوم و… اختصاص می‌دانند؛ بخش‌هایی که در برنامه‌های امروزی جای خود را به مباحث سیاسی و اجتماعی داده است.

"مردم ایران سلام" الگویی موفق و ماندگار

به گزارش ایرناپلاس، "مردم ایران سلام"، برنامه صبحگاهی شبکه دو بود. برنامه‌ای با عوامل و کارشناسان حرفه‌ای که با نگاهی متفاوت به خانه‌های مردم رفت و به دلیل داشتن رویکرد جدید، نه‌تنها مورد توجه مخاطبان، بلکه مورد تحسین منتقدان و برنامه‌سازان تلویزیونی قرار گرفت. مطرح کردن مسائل روز مردم، زبان صریح و بدون پرده، پرهیز از شعارهای کلیشه‌ای، استفاده از گرافیک و جذابیت‌های بصری و مجری‌های حرفه‌ای، مردم ایران سلام را تا حدی تأثیرگذار کرد که به یکی از پربیننده‌ترین‌های تلویزیون تبدیل شد و توانست چهره‌های تازه‌ای را به‌عنوان کارشناس و برنامه‌ساز معرفی کند.

اما شبکه آموزش بیشتر از هر شبکه دیگری به اهمیت برنامه صبحگاهی پی برده است، زیرا یکی از موفق‌ترین‌های کنداکتورش، برنامه "صبحی دیگر" است؛ برنامه‌ای که از سال ۹۰ پخشش آغاز شده و تا الان هم ادامه دارد. این برنامه توانسته جایی در میان مردم پیدا کند و مورد استقبال قرار گیرد.

غروب "حالا خورشید" و طلوع "سلام صبح بخیر"

رضا رشیدپور را شاید بتوان یکی از برگ‌های برنده تلویزیون در چند سال اخیر و در میان برنامه‌های صبحگاهی دانست. این مجری که برای مدتی از اجرا در تلویزیون محروم بود، با حالا خورشید به شبکه سه بازگشت و این برنامه توانست به‌سرعت مخاطبان خود را به دست آورد. تسلط این مجری به اجرا، زبان صریح و گاهی هم تند و تیز که اغلب انتقادها را با شوخی مطرح می‌کرد، باعث شد به یکی از برنامه‌های پربحث و پربیننده تلویزیون تبدیل شود.

این برنامه بعد از سه سال از کنداکتور شبکه سه حذف شد و برنامه "سلام صبح بخیر" به تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری، کارگردانی کاوه امیرجاویدی و اجرای حسین کلهر از اردیبهشت امسال جایگزین حالا خورشید شد؛ برنامه‌ای که به دلیل لحن طنزآمیز و کنایه‌آمیز مجریانش توانست علی‌رغم زمان سه‌ماهه‌ای که از پخشش می‌گذرد، تأثیرگذار باشد و مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

اما ابوالفضل صفری، تهیه کننده این برنامه در گفت‌وگویی در اردیبهشت گذشته اعلام کرد که از ابتدای مردادماه، سلام صبح بخیر، وارد فصل جدید خود به نام "سلام عصر بخیر" می‌شود و بعد از سه ماه با عنوان "سلام شب بخیر" روی آنتن شبکه سه می‌رود.

بازگشت شبانه رضا رشیدپور

در حالی که روزهای پایانی تیرماه را پشت سر می‌گذاریم، برخی خبرها از بازگشت رضا رشیدپور و حالا خورشید، از نیمه مرداد به کنداکتور شبکه سه خبر می‌دهند. اما روز گذشته، صفری، تهیه‌کننده سلام صبح بخیر درباره این تصمیمات، به خبرنگار ایرناپلاس گفت: تصمیم به رفتن از شبکه نیست. اما با توجه به اینکه شبکه سه سیما، مالک آنتن است و سیاستگذاری درباره برنامه‌ها را انجام می‌دهد، نه‌تنها من، بلکه برنامه‌سازان دیگر به تصمیمات شبکه، پایبند هستیم. شبکه با توجه به سیاست‌هایش تصمیم می‌گیرد که چه برنامه‌ای روی آنتن بیاید.

نکته‌ای که وجود دارد، درباره خبری است که بیرون آمد و در رسانه‌ها منتشر شد، مبنی بر اینکه قرار است برنامه ما به "سلام عصر بخیر" تغییر پیدا کند و "حالا خورشید" به همان زمان برنامه صبحگاهی برگردد. اما الان طبق شنیده‌های جدید قرار است که آقای رشیدپور شو شبانه معروفشان را پیگیری کنند.

صفری در ادامه افزود: با توجه به کنداکتور شبانه شبکه که با اتمام "عصر جدید" تقریباً خالی هم می‌شود و برنامه شاخصی نداریم، احتمالاً مدیران شبکه به باکس شبانه فکر کرده‌اند. چیزی که ما شنیدیم این است که رضا رشیدپور قرار است برنامه شبانه بسازد و ما در همین باکس صبحگاهی بمانیم. ما هم در حد اخبار و شایعات و حواشی در رسانه‌ها خوانده‌ایم و گفتند فعلاً صبح‌ها روی آنتن بروید و سازمان هنوز خبری مبنی بر تغییر کنداکتور به ما ابلاغ نکرده است.

اگر این خبرها و شنیده‌های تهیه کننده سلام صبح بخیر درست باشد، به نظر می‌رسد شبکه ترجیح داده که فعلاً برنامه صبحگاهی‌اش را حفظ کند و یک برنامه شبانه پرمخاطب تدارک ببیند. اما باید دید رضا رشیدپور که تجربه جنگ‌های شبانه چون شب شیشه‌ای و مثلث شیشه‌ای را دارد، با چه ایده‌ای به آنتن باز می‌گردد و مدیران تلویزیون تا کجا با او راه می‌آیند.

ایران آرت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار