درمان‌های گیاهی مؤثر برای رفع چین و چروک دور چشم
کد خبر: ۱۵۱۳۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 July 22    -    ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
چین و چروک اطراف و زیر چشم معمولاً با افزایش سن آشکار می‌شوند. دلایل متعدّدی در شکل گیری چین و چروک‌ها وجود دارد. در این گزارش مهمترین دلایل ایجاد چین و چروک دور چشم به ویژه زیر چشم را به همراه درمان‌های گیاهی رفع آن خواهید خواند.

درمان‌های گیاهی مؤثر برای رفع چین و چروک دور چشماختصاصی تابناک باتو؛ چین و چروک اطراف و زیر چشم معمولاً با افزایش سن آشکار می‌شوند. دلایل متعدّدی در شکل گیری چین و چروک‌ها وجود دارد. در این گزارش مهمترین دلایل ایجاد چین و چروک دور چشم به ویژه زیر چشم را به همراه درمان‌های گیاهی رفع آن خواهید خواند.

دلایل ایجاد چروک زیر چشم:

درمان‌های گیاهی مؤثر برای رفع چین و چروک دور چشم

افزایش سن
قرار گرفتن در معرض اشعه‌های فرابنفش خورشید
استعمال دخانیات
زخم‌ها
خوابیدن روی یک طرف صورت بدون تغییر وضعیّت
یائسگی و تغییرات هورمونی در زنان
بی توجهی و رسیدگی نکردن به پوست صورت

درمان چروک‌های زیر چشم با روش‌های طبیعی و گیاهان

۱. پودر قهوه
قهوه فقط یک نشاط آور اثر بخش نیست، بلکه ویژگی‌های مفیدی برای پوست صورت دارد. قهوه می‌تواند چین و چروک‌های ظریف پوست را از بین ببرد. مقدار مساوی از قهوه یا کاکائو را با هم مخلوط کرده و کمی عسل به آن اضافه کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد، سپس به مدت یک ربع ساعت آن را زیر چشم قرار بدهید و در نهایت آن را شسته و خشک کنید.

۲. روغن نارگیل
روغن نارگیل سرشار از ویتامین E. و آنتی اکسیدان است و برای درمان خشکی پوست و بازیابی جوانی مفید می‌باشد. پوست صورت خود را به آرامی با روغن نارگیل ماساژ بدهید تا به داخل پوست نفوذ کند. می‌توانید به مدت نیم ساعت روغن نارگیل را روی پوست خود قرار دهید، سپس آن را بشویید و خشک کنید. همچنین می‌توانید یک قاشق بزرگ روغن نارگیل و مقدار کمی زردچوبه را با هم مخلوط کنید، خمیر به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه اطراف چشم قرار دهید، سپس آن را بشویید و خشک کنید.

درمان‌های گیاهی مؤثر برای رفع چین و چروک دور چشم

۳. روغن زیتون
با اضافه کردن روغن زیتون به غذای خود طعم و مزه شگفت انگیزی به آن می‌بخشید. روغن زیتون درمان مؤثری برای از بین بردن چروک‌های زیر و اطراف چشم است، زیرا حاوی مقادیر زیادی ویتامین E. و ویتامین K. و آنتی اکسیدان است. پیری زودرس را به تأخیر می‌اندازد. روغن زیتون شادابی پوست را حفظ می‌کند و درخشندگی جوانی به آن می‌بخشد.
می‌توانید چند قطره لیمو ترش را به روغن زیتون اضافه کنید و با آن صورت خود را ماساژ دهید و بگذارید به مدت نیم ساعت روی صورت بماند و سپس آن را بشویید و صورت خود را خشک کنید.

۴. ماست
ماست بخش مهمی از غذای ما و منبعی از اسید لاکتیک و آلفا هیدروکسی است. این ماده شگفت انگیز سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و از شکل گیری خطوط ظریف و چین و چروک‌های زیر چشم جلوگیری می‌کند. می‌توان ماست را به عنوان بخش روتین از برنامه رسیدگی به پوست صورت در نظر گرفت، زیرا یکی از بهترین درمان‌های طبیعی خانگی برای از بین بردن چروک زیر چشم است. می‌توانید یک قاشق بزرگ ماست را با کمی عسل و چند قطره گلاب مخلوط کرده و به شکل خمیر دربیاورید و به مدت بیست دقیقه زیر چشم خود قرار داده و سپس با آب ولرم خوب بشویید.

۵. آلوئه ورا
آلوئه ورا در فهرست بهترین درمان‌های طبیعی و خانگی برای از بین بردن چین و چروک پوست به خصوص چین و چروک اطراف چشم است و به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می‌کند. آلوئه ورا سرشار از ویتامین‌های E. و C. و بتاکاروتن است؛ عناصری که پوست صورت شما را تلطیف کرده و به آن شادابی می‌بخشند. این گیاه باعث نرمی پوست و رهایی از شر پف کردگی زیر چشم‌ها می‌شود. می‌توانید ماده ژله‌ای آلوئه ورا را با زردچوبه و عسل مخلوط کنید و چند دقیقه زیر چشم خود قرار دهید. می‌توانید ماده ژله‌ای را با شیر و آب خیار به نسبت ۲، ۱، ۴ مخلوط کرده و ماده حاصل شده را روی پوست قرار داده و با حرکت دایره‌ای به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید و اجازه بدهید این ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت بماند، سپس آن را بشویید.

۶. زنجبیل
زنجبیل دربرگیرنده عناصر غذایی مفید برای پوست صورت است. پیری را به تأخیر می‌اندازد و رنگ پوست را یکدست نموده و باعث براق شدن و درخشندگی آن می‌شود. می‌توانید هر روز یک تکه زنجبیل را با یک قاشق غذاخوری عسل بخورید، بهتر است زنجبیل را مستقیماً روی پوست خود استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد حساسیت و یا سوختگی شود.

۷. رزماری
رزماری گیاهی مهربان با پوستتان به شمار می‌رود. مواد موجود در رزماری گردش خون را در پوست صورت افزایش داده و باعث نرمی پوست و کاهش چین و چروک آن می‌شود. پف کردگی زیر چشم و سرخی چشم‌ها را از بین می‌برد. می‌توانید رزماری را به غذای خود اضافه کنید و یا با روغن آن پوست خود را ماساژ دهید و از خواص بی نظیر آن بهره‌مند شوید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
0
1
و صد البته خیار و پوست خیار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار