چهار بار جراحیِ نوجوان ۱۷ ساله به خاطر آپاندیس
کد خبر: ۱۵۱۲۱۷
تاریخ انتشار: 2019 July 20    -    ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰

نوجوان 17 ساله کرمانی تاکنون به دلیل آپاندیس و درد در ناحیه شکم 4 بار زیر تیغ جراحی رفته اما هنوز وضعیت جسمانی مساعدی ندارد و باید مهیای عمل دیگری شود. مادر این نوجوان مدعی است قصور پزشکی باعث بروز این مشکل برای فرزندش شده و قصد دارد موضوع را از طریق قانونی پیگیری کند.

 "مهدیه اسدی" مادر امیرعلی نوجوان 17 ساله‌ای که به دلیل آپاندیس پنجم فروردین ماه امسال در بیمارستان پیامبر اعظم کرمان بستری شده و با گذشت حدود چهار ماه با پشت سر گذاشتن چهار عمل جراحی منتظر است که در صورت بهبود عفونت روده‌هایش برای پنجمین بار تن به تیغ جراحی بسپارد گفت: شب چهارم فروردین بود که امیرعلی گفت از ناحیه شکم احساس درد دارد. ایام تعطیلات نوروز بود و اغلب درمانگاه‌ها تعطیل بودند و به دلیل شدت درد حدود ساعت 11 شب به همراه پدرش راهی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شدند. پدر امیرعلی‌حوالی ساعت 4.5 صبح زنگ زد و گفت: می‌گویند مشکوک به سنگ مثانه است؛ گفتم پس فعلا بیایید خانه تا فردا صبح پزشک متخصصی پیدا کنیم و پیگیر درمانش باشیم.

وی افزود: ساعت 8.5 صبح پسرم مجددا گفت: دل درد شدید دارم و چون تعطیلات عید بود باز هم مجبور شدیم او را به همان بیمارستان پیامبر اعظم ببریم. پس از معاینه پزشک به ما گفت: مشکل آپاندیس دارد و باید سریعا عمل شود و این در حالی بود که من ندیدم از پسرم آزمایش و سونوگرافی گرفته شود.

چهار بار جراحیِ نوجوان ۱۷ ساله به خاطر آپاندیس!

اسدی ادامه داد: عصر همان روز دکتر ب.م پسرم را در بیمارستان معاینه کرد و رضایت‌نامه گرفت که او را عمل کنند. عمل جراحی چهار ساعت طول کشید. بعد از عمل پسرم مدام حالت تهوع داشت و می‌گفت قفسه سینه و پشتم درد می‌کند. به راحتی قادر به نفس کشیدن نبود و رنگش کاملا سیاه شده بود. از همان شب بعد از عمل تب کرد و رفته‌رفته تبش بالاتر رفت. روز بعد آ‌مدند و به او اکسیژن وصل کردند. مدام وضعیت جسمانی‌اش وخیم‌تر می‌شد. بعد از سونوگرافی و رادیولوژی به ما گفتند که پسرتان باید دوباره جراحی شود.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط بد جسمانی پسرم دکتر گفت باید برای عمل جراحی بعدی آماده شود و پسرم برای بار دوم تحت عمل جراحی قرار گرفت و روده اش را بیرون از شکم‌اش قرار دادند و دکتر به من گفت بر اثر پاره‌شدن آپاندیس روده پسرتان سوراخ شده و شکم اش عفونت کرده و ما مجبور شدیم این عمل را انجام دهیم.

مادر امیرعلی می‌گوید: فردی از عوامل بیمارستان به ما گفت که در حین عمل و برداشتن آپاندیس با تیغ جراحی روده اش را پاره کرده اند و طی 3 روز بعد از جراحی دوم شکم پسرم کاملا باز بود و وضعیت جسمی خوبی نداشت. درد پسرم را تشخیص نمی‌دادند و این جراحی ها در حالی انجام می شد که تمام شکم پسرم پر از آبسه های عفونی شده بود و مدام حالت تهوع و تب شدید داشت و در این شرایط هیچ کس به دادمان نمی رسید. هر وقت هم برای دیدن رئیس بیمارستان مراجعه می‌کردیم اجازه ملاقات به ما نمی‌دادند و می گفتند رئیس نیست یا جلسه دارد.

وی اضافه کرد: پزشکان بیمارستان پسرم را مرخص کردند و گفتند نیاز نیست بیمارستان بماند و دچار تب بیمارستانی شده و بهتر است به خانه برود و در منزل استراحت کند تا روند بهبودی اش را ارزیابی کنیم . به همین بهانه پسرم را از بیمارستان ترخیص کردند که بالاخره با تشخیص پزشک دیگری که خودمان به وی مراجعه کردیم برای پسرم سیتی اسکن تجویز کرد که مشخص شد تمام داخل شکم امیرعلی پر از آبسه‌های عفونی شده و به همین خاطر عمل چهارم بعد از 5 ساعت بر روی پسرم انجام شد.

مادر امیر علی با گریه می‌گوید: وقتی پسرم را از اتاق عمل بیرون آوردند تمام شکمش جای بخیه و تیغ جراحی بود. چهار بار شکمش را پاره و 50 تا بخیه زده بودند که متاسفانه با وجود چهار عمل جراحی بر روی شکم پسرم هنوز تب شدید داشت و این بار می گفت کلیه ام درد می کند که با مراجعه به دکتری قبلی سی. تی. اسکن برایش نوشته بود و تشخیص داد که شکم پسرم پر از آبسه های عفونی است گفت من به پزشک جراح نامه نوشتم که بین کلیه و کبد نیز آبسه عفونی وجود دارد و باید در حین عمل برداشته شود ولی متاسفانه همان پزشکی که چهار بار این جراحی ها را بر روی پسرم انجام داده بود این آبسه ها را برنداشته بود.

وی ادامه داد: از مسئولان بیمارستان درخواست کردم که دیگر این پزشک را بالای سر پسرم نفرستند و پزشک دیگری آمد و سریع پسرم را که در کنار چند بیمار عفونی دیگر بود به اتاق ایزوله انتقال داد و پزشک مربوطه حاضر به انجام ساکشن نمی‌شد چرا که اعتقاد داشت بین کبد و کلیه ریسک بالایی دارد و ممکن است خطر داشته باشد ولی به اصرار ما با عمل ساکشن این آبسه های عفونی توسط پزشک مربوطه برداشته شد.

اسدی می گوید: هنوز با گذشت حدود چهار ماه روده پسرم از شکمش بیرون است و به دلیل عدم خون رسانی کبود شده و فعلا دارد دارو مصرف می‌کند که مقدار عفونت داخل شکمش برطرف و فردا با انجام یکسری آزمایشات برای جراحی پنجم روده داخل شکمش قرار گیرد.

وی ادامه داد: 3 ماه پیش از طریق نظام پزشکی شهرستان کرمان از عوامل بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و پزشک معالج پسرم شکایت کرده ایم که تاکنون جوابی در این خصوص دریافت نکرده ایم و می‌گویند پرونده در دست بررسی است و هزینه درمان پسرم و عمل های جراحی‌اش برای ما سنگین است به طور مثال همین عمل پنجم حدود 30 میلیون تومان برای‌مان هزینه دارد و ناگزیریم روزانه 3 الی 4 عدد کیسه کلستومی که قیمت آنها بالای 200 هزار تومان می شود را برای درمان پسرم تهیه کنیم.

مادر امیر علی در پایان اضافه کرد: مانده ام در آینده با این وضعیت جسمانی که برای پسرم به وجود آورده اند و چند بار شکمش پاره و بخیه خورده، چطور می‌تواند کار و فعالیت جسمانی داشته باشد.

وی در پایان گفت: آرزویم سلامتی دوباره امیر علی است ولی قصور پزشکی که نسبت به فرزندم صورت گرفت را تا آخر پیگیری خواهیم کرد و امیدوارم این اتفاق برای هیچ خانواده ای تکرار نشود.

ایلنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار