تحریم ۱۲ فرد و شرکت دیگر به بهانه همکاری با ایران
کد خبر: ۱۵۱۰۷۱
تاریخ انتشار: 2019 July 19    -    ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳

خزانه داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام خصمانه علیه شهروندان عادی ایران، پنج شخص حقیقی و هفت شخص حقوقی را به اتهام نقض تحریم‌های یکجانبه و فراسرزمینی خود تحت تحریم قرار داد.

در اطلاعیه روز پنج شنبه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری آمریکا که به اتاق جنگ واشنگتن تبدیل شده است، سلیم بروجی، محمد فخرزاده، افسانه کریمی، مهدی نجفی و سهیل طالبی را در فهرست تحریم‌های ثانویه خود قرار داده است.

همچنین شرکت باختر رعد سپاهان؛ صنعت آلومینیوم هنان یوایوان، واردات و صادرات سانمینگ سینو-یوروی، شرکت سوژو اوان اسپشال آلوی و صنعت مغناطیسی سوژو ژونگشنگ از چین؛ شرکت تأمین کالای سبز ارس در ایران و شرکت مهندسی مکانیک و بازرگانی تاوو در بلژیک، هفت شرکتی هستند که در لیست اوفک قرار داده شده‌اند.

در اطلاعیه اوفک این افراد و شرکت ها متهم هستند که مواد حساس مورد نیاز برای فعالیت های هسته ای ایران را تامین کرده اند.

این اطلاعیه می افزاید تحریم شدگان امروز در ایران، چین و بلژیک حضور دارند و به عنوان شبکه تدارکاتی ایران برای شرکت فناوری سانتریفیوژ ایران فعالیت داشته اند که نقش مهمی در تولید سانتریفیوژهای مورد استفاده در تاسیسات متعلق به سازمان انرژی اتمی ایران ایفا می کند.

از نظر خزانه داری آمریکا این قطعات برای غنی سازی ایران استفاده می شود و به این دلیل آنها را تحریم کرده است در حالی که جمهوری اسلامی ایران بر اساس پیمان منع اشاعه سلاح هسته ای (ان پی تی) و همچنین توافق هسته ای ایران و ۵+۱ که مورد تایید قطعنامه شورای امنیت هم قرار دارد، مجاز به غنی سازی اورانیوم شناخته شده است.

با این استدلال خزانه داری آمریکا بر اساس نقض تحریم های ایران و منع گسترش سلاح های اتمی، هرگونه معامله با شرکت ها و افراد مشخص شده را در حوزه مالی آمریکا ممنوع می کند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار