شمارش قو‌ها در انگلستان، رسمی با ۸۰۰ سال قدمت
کد خبر: ۱۵۰۹۸۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 July 18    -    ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
یک گروه با لباس‌های همسان قرمز رنگ، روی قایق‌های قدیمی در رودخانه تیمز به حرکت درآمدند. شمارش و علامت گذاری قوها، هر سال یک بار و در پنج روز انجام می‌شود. گروه وقتی یک قو با بچه هایش را پیدا می‌کنند، فریاد می‌زنند و آن را به هم اطلاع می‌دهند.

شمارش قو‌ها در انگلستان، رسمی با ۸۰۰ سال قدمت

شمارش قو‌ها در انگلستان، رسمی با ۸۰۰ سال قدمتاختصاصی «تابناک باتو» ـ در چهارچوب آداب و رسوم ۸۰۰ ساله، مسئولان کاخ سلطنتی انگلستان، روز دوشنبه، قو‌های ملکه الیزابت در رودخانه تیمز را شمارش کردند.

یک گروه با لباس‌های همسان قرمز رنگ، روی قایق‌های قدیمی در رودخانه تیمز به حرکت درآمدند. شمارش و علامت گذاری قوها، هر سال یک بار و در پنج روز انجام می‌شود. گروه وقتی یک قو با بچه هایش را پیدا می‌کنند، فریاد می‌زنند و آن را به هم اطلاع می‌دهند. پس از آن قو و بچه هایش شمارش شده و وزن گیری می‌شوند و بدن پرنده‌ها و وضعیت سلامتی آن‌ها بررسی می‌شود تا زخم نداشته باشند.

شمارش قو‌ها در انگلستان، رسمی با ۸۰۰ سال قدمت

دیوید باربر مسئول شمارش قو‌های سلطنتی انگلستان می‌گوید: من خوشحال هستم که شروع فصل جفتگیری خیلی خوب آغاز شده است.

تاریخ این مراسم به قرن ۱۲ میلادی بازمی‌گردد، وقتی پادشاهی انگلستان مالکیت تمام قو‌های موجود در امپراتوری بریتانیا با گردن‌های بلند منحنی، منقار‌های نارنجی و پر‌های سفید برفی را از آن خود اعلام و آن‌ها را نماد ظرافت، زیبایی و غذایی خوشمزه در مراسم‌های مختلف معرفی کرد.

شمارش قو‌ها در انگلستان، رسمی با ۸۰۰ سال قدمت

امروزه ملکه و انگلیسی‌ها به دلیل قانون حامی قوها، از خوردن این پرندگان زیبا دست کشیده اند، و مراسم شمارش و علامت گذاری قو‌ها به مراسمی برای نگهداری از حیات وحش تبدیل شده است.

شمارش قو‌ها در انگلستان، رسمی با ۸۰۰ سال قدمت

باربر می‌گوید: شمار زیادی از قو‌ها هستند که لانه هایشان به دلیل حمله سگ‌ها از بین رفته و ویران شده است، این حملات باعث شده تا مسئولان زیربط از صاحبان سگ‌ها بخواهند تا مواظب رفتار حیوانات خانگی خود باشند.

شمارش قو‌ها در انگلستان، رسمی با ۸۰۰ سال قدمت

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
11
چرا ایران قو نداره؟ من اگر به جای مسئولین بودم پرنده های خوش آواز و زیبا رو منتشر می کردم تا مردم لذت ببرند از صدای پرنده ها و دیدنشون، افسردگیشون بره، متاسفانه فقط صدای کلاغ به گوش می رسه ، البته کلاغ ها هم بدبختند!!!!
پاسخ ها
صمدپاشازاده ماکویی
| |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
برای ما ایرانیها که قاتل هر حیوانی هستیم کلاغ ها از سرمان هم بیشتر است
نیما
| |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
با عرض پوزش صدای قو دست کمی از صدای کلاغ ندارهضمن اینکه در شهرهای محتلف ایران در اب نما ها و پارکها میشه قو رو دید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار