نماینده اصفهان: راننده‌ام چریک حرفه‌ای است
کد خبر: ۱۵۰۸۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 July 16    -    ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶

حمله چند فرد ناشناس به خودروی یکی از نمایندگان مجلس خبرساز شد. در این حادثه که یکشنبه‌شب در حوالی تقاطع خیابان لبافی‌نژاد و ولیعصر تهران رخ داد، راننده احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در اثر اصابت گلوله زخمی شد.

ابتدا خبر‌هایی مبنی بر سوءقصد و تروریستی‌بودن حادثه منتشر شد، اما خیلی زود مشخص شد که این حادثه تنها یک سرقت ساده بوده و چند موتورسوار به قصد دزدیدن یک کیف به راننده خودرو حمله کرده بودند. در این حادثه تنها راننده ٤٨ ساله زخمی شد و در حال حاضر هم در بیمارستان امام‌خمینی (ره) بستری است که بر اساس شنیده‌ها حال عمومی او مساعد است. پلیس تحقیقاتش را درباره این حادثه آغاز کرده و ضاربان این حادثه تحت تعقیب هستند.

ساعت ٨:٣٠ شب یکشنبه بود که صدای شلیک چند گلوله در خیابان لبافی‌نژاد به گوش رسید. حرکت سریع دو موتور با چهار سرنشین از کنار یک پژوپرشیای مشکی‌رنگ و مرد میانسالی که به دنبال آن‌ها فرمان ایست می‌داد و رهگذرانی که بی‌خبر از همه‌جا هاج‌وواج فقط نظاره‌گر بودند. بعد از لحظاتی هم آن مرد در حالی که کلت کمری در دست داشت، در خیابان نقش بر زمین شد. بلافاصله مأموران کلانتری ٩٢١ جامی برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

رئیس کلانتری جامی نیز با توجه به حساسیت موضوع شخصا در محل حادثه حضور یافت. آن مرد اسلحه‌به‌دست، رضا حبیبی، راننده ٤٨ ساله احمد سالک نماینده اصفهان بود و آن پژوی مشکی‌رنگ هم که ظاهرا درگیری از آن‌جا شروع شده بود، ماشین این نماینده مجلس بود. همین کافی بود تا دقایقی بعد خبر سوءقصد به احمد سالک به تیتر یک خبرگزاری‌ها تبدیل شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در گفتگو با برخی رسانه‌ها ضمن تأیید حمله مسلحانه به خودروی احمد سالک، دیگر نماینده مردم اصفهان، در این‌باره گفت: «ساعاتی پیش احمد سالک کاشانی، نماینده استان اصفهان مورد سوءقصد چهار موتور‌سوار قرار گرفت و نهایتا راننده او بر اثر اصابت گلوله از ناحیه پا مجروح شد.» به گفته دلیگانی، احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، برای شرکت در یک برنامه تلویزیونی در تهران عازم شبکه افق بود که با هجوم دو موتورسوار به خودرو خود مواجه شد.

اما ساعتی بعد پلیس با انتشار روایت متفاوتی از حادثه، هرگونه احتمال سوءقصد و تروریستی‌بودن این درگیری مسلحانه را رد کرد. سردار هداوند، جانشین رئیس‌پلیس پایتخت، در این‌باره گفت: «راننده مضروب نماینده اصفهان در اظهارات خود مدعی شده که دو فرد قصد سرقت کیف احمد سالک را داشتند که به محض مشاهده صحنه با آن‌ها درگیر شدم و از اسلحه خود استفاده کردم و در این هنگام یک تیر هوایی شلیک شد و پس از آن به دلیل درگیری با افراد مهاجم تیری از اسلحه خارج شد و به پای من اصابت کرد و پس از آن مهاجمان از صحنه متواری شدند.»

همزمان مرکز اطلاع‌رسانی پلیس هم با اشاره به وقوع حادثه تیراندازی در نزدیکی تقاطع خیابان ولیعصر و خیابان لبافی‌نژاد و حضور ماموران بررسی صحنه در محل حادثه اعلام کرد: «گلوله‌ها توسط راننده خودروی پژوپارسی که در کنار خیابان پارک بوده، شلیک شده است.

در بررسی‌های بیشتر از سوی ماموران کلانتری مشخص شد که این فرد، راننده یکی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی است و نماینده در محل درگیری حضور نداشته است. دو گلوله شلیک‌شده از اسلحه کمری نیز موجب مصدومیت راننده از ناحیه پا شده است.»

مجروح رفیق ٢٠ ساله من و یک چریک قدیمی است

احمد سالک کاشانی، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برای دقایقی توضیحاتی در خصوص این حادثه ارایه کرد که در ادامه می‌خوانید.

در خبر‌ها به نقل از شما آمده بود که این حادثه تروریستی نبوده است؟
قطعا این حمله تروریستی نبود؛ چون در آن لحظه من داخل ساختمان شبکه افق برای ضبط یک برنامه بودم و فاصله زیادی با محل درگیری داشتم؛ ضمن آن‌که صحبت راننده هم این موضوع را تأیید می‌کند.

پس چرا این افراد به خودروی شما حمله کردند؟
قصدشان دزدی بود. آن‌طور که آقای حبیبی به من گفت می‌خواستند کیفی که روی صندلی عقب بوده را سرقت کنند. البته آن کیف متعلق به من بود.

سارقان مسلح بودند؟
آن‌ها دو موتور با چهار سرنشین بودند که صورتشان را پوشانده بودند؛ اما این‌که سلاح سرد یا گرم داشتند را نمی‌دانم. البته بعید می‌دانم که اسلحه همراه آن‌ها بوده باشد.ولی در این حادثه راننده شما زخمی شد.

بله، ولی با گلوله اسلحه خودش مجروح شده است. ظاهرا سارقان به سر او ضربه محکمی وارد می‌کنند و همین موضوع باعث به هم خوردن تعادل و حواس او می‌شود. در حین تعقیب هم یک گلوله به پایش برخورد می‌کند؛ البته دو گلوله شلیک شده بود.

شما لحظه وقوع درگیری کجا بودید؟
برای ضبط برنامه‌ای داخل ساختمان بودم. وقتی صدای تیراندازی را شنیدم به خیابان رفتم تا ببینم علت تیراندازی چه بوده است.

آقای حبیبی چند سال است که راننده شما است؟
بیش از ٢٠ سال است. ما خیلی با هم رفاقت داریم. به هر حال ٢٠ سال مدت زیادی است؛ یعنی تقریبا از زمان جوانی با من همکار شد. اتفاقا ایشان از نیرو‌های حرفه‌ای هستند و یک زمانی هم چریک بود، اما همان‌طور که گفتم ضربه محکمی که به سر او زدند، باعث شد تا از ناحیه پا مجروح شود.

الان در چه وضعی هستند؟
حال عمومی‌اش خوب است. تحت عمل جراحی قرار گرفتند و گلوله خارج شده است. دکتر‌های بیمارستان گفتند که جای نگرانی نیست.

شهروند

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
8
خوبه چریک حرفه ای بوده ! وگرنه خدا میدونه چه بلایی سر خودش و مردم میاورد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار