آب در کرمان جیره‌بندی شد
کد خبر: ۱۵۰۷۳۵
تاریخ انتشار: 2019 July 15    -    ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶

نماینده مردم کرمان گفت: چندین ماه است که آب در شهر کرمان جیره‌بندی شده و مردم با مشکلات متعددی مواجه هستند انتظار این بود با توجه به تذکر قبلی به صورت ویژه رسیدگی می کردید متاسفانه در حال حاضر شهرستان های رفسنجان، زرند، سیرجان و کرمان با مشکل قطعی آب مواجه هستند موضوع طرح حمایت از توسعه و انتقال آب از خلیج فارس نیازمند حمایت جدی شما است.

محمدرضا پورابراهیمی‌داورانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با اشاره به اصلاح ساختار اقتصادی کشور و تاکید بر موضوع بحث بودجه، گفت: با توجه به همکاری‌های مشترک میان مجلس و دولت که طی ماه‌های اخیر انجام شد خوشبختانه فضای مثبتی برای آغاز تحولات در مباحث ساختار بودجه کشور و همچنین موضوعات خارج از حوزه بودجه فراهم شده که لازم است در این رابطه چند نکته مطرح شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اولین نکته را موضوع مهم اقدامات کوتاه و بلندمدت دولت دانست و افزود: به طور قطع اقدامات دولت در ارتباط با این حوزه نباید منوط به رویکرد بلندمدت و از اقدامات عاجل برای تاثیرگذاری در بودجه سال ۹۸ و ۹۹ کشور شود.

وی ادامه داد: اغلب اقداماتی که دولت در حال حاضر به عنوان ابزارها و مکانیزم های قانونی مانند جلوگیری از فرارهای مالیاتی برای حفظ درآمدهای کشور، ساماندهی حوزه حامل‌های انرژی، مسائل مربوط به مباحث مولدسازی دارایی‌ها در اقتصاد و واگذاری‌های دارایی ها در اختیار دارد همه اختیارات موجود است بنابراین انتظار می رود دولت در این زمینه اقدامات کوتاه مدت خود را شروع کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم ارتباط بین مسائل کوتاه و بلندمدت و مباحث مرتبط با ساختار خارج از بودجه کشور را مهم خواند و خطاب به دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: اینکه ما پیشنهاد اصلاح ساختار بودجه را ارائه کنیم اما اصلاح ساختار را در سایر بخش ها مانند ساختار نظام بانکی کشور، حوزه مباحث انرژی کشور و موضوعات شبیه به آن را نبینیم طبیعی است که به تنهایی نمی تواند موضوع بودجه را حل کند.

پورابراهیمی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در تذکری به سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت نگران کننده کمبود معلم، مدارس و زیرساخت های حوزه آموزش و پرورش استان کرمان به ویژه شهرکرمان، گفت: برای امسال همه مدارس ما تکمیل ظرفیت شده‌اند و ادامه مسیر به شدت مردم را دچار مشکل کرده بنابراین از سرپرست آموزش و پرورش می خواهیم این مشکلات را به صورت جدی پیگیری کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر ورزش و جوانان، افزود: به طور قطع انتظار همه ورزش دوستانی کرمانی این است که با توجه به وضعیت استعفای مدیرکل سابق اداره کل ورزش و جوانان سریع تر نسبت به انتصاب نیروی جوان، توانمند و موثر اقدام شود.

وی در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به او گفت: طی روزهای اخیر جلساتی را در کرمان با حضور معاونان شما برگزار کردیم و موضوع مطالبات شرکت زغال سنگ کرمان به دلیل مشکلاتی ایجاد شده مطالبات حدود ۱۰ هزار نفر از کارگران این شرکت که به طور مستقیم با شرکت کار می‌کنند هنوز پرداخت نشده انتظار می رود با حمایت از صندوق فولاد کشور در پرداخت مطالبات کارگران شرکت های وابسته به شرکت زغال سنگ کرمان تسریع شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم به وزیر نیرو تذکر داد و افزود: چندین ماه است که آب در شهر کرمان جیره بندی شده و مردم با مشکلات متعددی مواجه هستند انتظار این بود با توجه به تذکر قبلی به صورت ویژه رسیدگی می کردید متاسفانه در حال حاضر شهرستان های رفسنجان، زرند، سیرجان و کرمان با مشکل قطعی آب مواجه هستند موضوع طرح حمایت از توسعه و انتقال آب از خلیج فارس نیازمند حمایت جدی شما است؛ مدیری که در حال پیگیری این موضوع است برای اجرایی شدن هر چه سریع تر طرح باید مورد حمایت قرار گیرد.

پورابراهیمی افزود: به طور قطع وزارت نیرو باید شرکت های بخش خصوصی را حمایت کند تا کار انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به وزیر راه و شهرسازی در مورد موضوعات مربوط به وضعیت جاده راهور دیهوک تذکر داد و گفت: مدت ها قرار است این پروژه تمام شود اما متاسفانه با ابلاغ اعتبار قطره چکانی مشکلات متعددی ایجاد شده در این رابطه خواستار تسریع در تعیین تکلیف این موضوع هستیم.

وی یادآور شد: کمک به تسریع در تشکیل مباحث مرتبط با بحث راه آهن نیز باید در دستور کار وزیر راه قرار گیرد امروزه وضعیت راه آهن کرمان اسفبار است؛ افزایش قیمت سرسام آور مشکلات زیادی را برای مردم به همراه داشته مسیر راه آهن کرمان تا یزد را در چندین جلسه با مسئول راه آهن بررسی کردیم؛ آقای وزیر درخواست داریم به صورت ویژه هر چه سریع‌تر این موضوع حل شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم با اشاره به اعتبارات و خسارات سیل خطاب به رئیس جمهور گفت: همانند استان های جنوبی و استان های شمالی کشور که درگیر سیل بودند استان کرمان نیز درگیر بود به گونه ای که پس از گذشت ۴ ماه هنوز جاده شهداد- نهبندان مسدود است و این به دلیل این است که اعتبارات مربوط به مصوبات دولت برای کشاورزی، راه و سیل بندها هنوز انجام نشده انتظار می رود این موضوع در دستور کار دولت قرار گیرد.

ایلنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار