رهایی از ترس با این راهکارهای طلایی
کد خبر: ۱۵۰۳۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 July 12    -    ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
ترس در وجود بسیاری از افراد وجود دارد که در هر یک از آن ها علت ها و دلایل مختلفی دارد. راهای از ترس همواره کاری دشوار به نظر می رسد اما در صورت خواستن فرد می توان به راحتی با آن مقابله کرد.ترس در زمینه های مختلفی می تواند ایجاد ترس از حیوانات، ترس از تاریکی، ترس از ارتفاع و ترس از تصمیم گیری و …

رهایی از ترس با ۵ راهکار طلاییبه گزارش «تابناک با تو»؛ ترس همواره مانعی برای رسیدن به موفقیت ها بوده است ترس مانعی را برای رسیدن به خواسته ها در فرد ایجاد می کند که در نتیجه آن فرد با ناکامی مواجه می شود. ترس در زمینه های مختلفی می تواند ایجاد ترس از حیوانات، ترس از تاریکی، ترس از ارتفاع و ترس از تصمیم گیری و … هر یک در زندگی فرد دارای تاثیراتی هستند که از مهم ترین آن ها می توان به ترس از تصمیم گیری اشاره کرد. در اینجا با ارائه راهکارهای کلیدی برای رهایی از ترس می تواند بر باین احساس غلبه کنید و مسیر موفقیت را آسان تر کنید.

رهایی از ترس با ۵ راهکار طلایی

غلبه بر ترس

همانطور که بیان شد ترس می تواند دلالیل و انواع مختلفی داشته باشد اما در این میان برخی از ترس ها تاثیرات کلیدی تری را در زندگی افراد دارند. به عنوان مثال ترس از سگ یا گربه ممکن است آنقدر تاثیر منفی را در زندگی شخص ایجاد نکند اما ترس از تصمیم گیری و شکست همواره یک مانع بسیار مهم برای رسیدن به موفقیت در فرد است.

ترس نوعی از تلقینات فردی است که به دلیل خودپنداره منفی افراد ایجاد می شود و با استفاده از راهکارهای رهایی از ترس باید با آن ها مقابله کرد. در رابطه با این موضوع روانشناسان مختلفی تحقیق کرده اند و بیان می کنند که ترس در مسیر موفقیت می تواند بسیار موثر باشد و باید با اراده بیشتری با آن مقابله کرد.

تقویت اراده

تقویت اراده یک عامل بسیار مهم و کلیدی در موفقیت افراد است و ترس نقش تاثیرگذاری بر روی آن دارد در نتیجه شما می تواند با بالا بردن عزت نفس و اعتماد به نفس خود اراده خود را تقویت نمایید. افرادی که در زندگی دارای اراده و اعتماد به نفس هستند نمی توانند ترس را در خود راه دهند و این عامل در موفقیت آن ها موثر خواهد بود.

رهایی از ترس با ۵ راهکار طلایی

مواجه شدن با ترس

زمانی که شما سعی دارید تا با ترس های خود مواجه شوید می تواند به راحتی با آن مواجه شوید و در نهایت این ترس در شما کاهش پیدا می کند. این راهکار یک راهکار کلیدی برای رهایی از ترس است همچنین بهتر است تا برای ترس های دلیل بیاورید در این مواقع متوجه می شوید برخی از ترس های شما چندان با اهمیت نیستند.

رهایی از ترس با ۵ راهکار طلایی

موانع را پیدا کنید

روشی دیگر برای مقابله با ترس یافتن موانعی است که موجب می شود تا در شما ترس و دلهره ایجاد شود این عوامل به راحتی شناسایی می شوند و این در صورتی است که شما ابتدا ترس خود را شناسایی کنید و بعد تصور کنید با چه عاملی این ترس در شما بیشتر می شود.

رهایی از ترس با ۵ راهکار طلایی

مراجعه به مشاور

شاید صحبت کردن درباره ترس ها یکی دیگر از راهکارهای کلیدی محسوب شود که با استفاده از آن می توانید احساسات درونی خود را بهتر منتقل کنید و راحت تر با آن ها مواجه شوید. بنابراین بهتر است در این زمینه با فردی هم صحبت شوید که بیشتر شما را درک می کند و می تواند راهکارهای بهتر و موثرتری را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

بازی کردن

شاید جالب است بدانید که انجام برخی از بازی های فکری موجب رهایی از ترس خواهد شد زیرا موجب می شوند تا تمرکز شما بیشتر شود و فکر کردن به آنچه شما را می ترساند از ذهتان خارج می شود.

منبع : آرگا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
4
به جای این همه صغرا کبرا چیدن یک حدیث از امام علی علیه السلام هست که کل این ها رو می اندازد در زباله دانی : حودت را در چیزی که از آن می ترسی بیفکن!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
1
ترس؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار