مگر کسی از صبح تا ۳ عصر به سینما می‌رود؟
کد خبر: ۱۵۰۳۱۰
تاریخ انتشار: 2019 July 11    -    ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

رئیس انجمن سینماداران در روزنامه ایران نوشت:دیروز شورای اکران اعلام کرد برای حمایت از مخاطبان سینما طرح تابستانی اجرا می‌کند و قیمت بلیت سینماها هر روز در سراسر کشور تا ساعت ۱۵ نیم‌بها می‌شود.

شورای صنفی به صاحبان فیلم و سینماداران اجازه داد که اگر به توافقی برسند در طرحی بلیت‌ها را به صورت نیم بها عرضه کنند. اما برای طرح تابستانه و بلیت نیم بها تا ساعت 15 تصمیمی گرفته نشده بود. اگر هم این تصمیم گرفته شده باید بگویم که تأثیری در میزان فروش فیلم‌ها نخواهد داشت. سال‌های قبل هم این مسأله را تجربه کردیم و هیچ بار مثبتی نداشت چون تا ساعت 15 مردم درگیر زندگی روزمره هستند و به سینما نمی‌روند.

واقعیت هم این است که بلیت سینما افزایشی پیدا نکرده است که هم‌اکنون هر روز نیم بها شود. پارسال هم بلیت 15 هزار تومان بود و امسال فقط دو روز در هفته قیمت بلیت 5 هزار تومان افزایش پیدا کرده آن هم در برابر هزینه‌هایی مانند برق، آب، گاز، نگهداری صندلی و سیستم صوتی و تصویری که 4، 5 برابر شده‌اند. اما مخاطبان برای ما با اهمیت هستند و به دلیل اینکه این قشر بتوانند از سینما استفاده کنند قیمت‌ها را افزایش ندادیم.

هم‌اکنون هم سینماداران و صاحبان فیلم‌ها برای بلیت نیم‌بها از منابع مالی خودشان یارانه می‌دهند نه دولت. البته طرح نیم‌بها تا به حال هم به نفع فیلم‌ها بوده و هم سینماها. سینماداران وقتی امکاناتی برای قشر کم درآمد در نظر می‌گیرند به جنبه مالی آن نگاه نمی‌کنند چون جذب مخاطب برای ما مهم است. ما می‌دانیم که همه مردم توانایی مالی پرداخت بلیت سینما را ندارند و برایشان مهم است که با بلیت ارزان‌تر فیلم ببینند و ما هم این امکانات را برایشان فراهم کردیم.

بلیت نیم‌بهای روزهای سه شنبه مؤثر است چون همه مردم از آن باخبرند. برای طرح‌هایی مانند بلیت‌های شناور هم باید این مسئله را در نظر بگیریم و در صورت اجرا نباید توقع داشته باشیم در ابتدا جوابگو باشد. تا طرح جا نیفتد و مردم آگاهی پیدا نکنند شاید خیلی موفق نباشد. سانس‌های شناور در تمام دنیا در نظر گرفته می‌شود و ما هم این کار را کردیم اما جواب نداد. شاید اگر مانند طرح بلیت نیم بهای روزهای سه شنبه به صورت مرتب اجرا شود و در جریان آن تصمیم‌های دیگر گرفته نشود به مرور برای مشتری‌ها جا بیفتد و در فروش فیلم‌ها مؤثر باشد.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار