گاندو تویی؛درآمد ۶۲میلیاردی تلویزیون از تیزر عال...
کد خبر: ۱۵۰۳۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 July 11    -    ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

مگر می‌شود این روزها حداقل یک ساعت تلویزیون دیده باشید و تبلیغ شرکت معروف لبنی را ندیده باشید؛ شرکتی که نوشیدنی‌های مختلف تولید می‌کند.

این شرکت در سال‌های گذشته نیز تبلیغاتش از تلویزیون پخش می‌شد، اما از اواخر سال 97 و به‌طور اخص در سال جدید، حجم آگهی‌های این شرکت ناگهان افزایش چشمگیری پیدا کرد. این حجم از آگهی در رادیو هم ظهور یافت و مخاطب ایرانی به خودش آمد و دید که در محاصره تبلیغات این شرکت قرار گرفته است. فارغ از اینکه از لحاظ علم رسانه و تبلیغات تکرار افراطی یک تبلیغ می‌تواند باعث دفع مخاطبان هم بشود، اما سوال اینجاست که این شرکت چگونه از پس هزینه‌های این حجم از تبلیغات برمی‌آید.

با غلامرضا کاتب، نماینده مجلس و عضو شورای نظارت بر صداوسیما در این رابطه می گوید: «پولش را می‌دهند و مشکل قانونی در مسیر این تبلیغات نمی‌بینیم. روزنامه شما هم می‌تواند پول بدهد و تبلیغاتش از تلویزیون به همین اندازه پخش شود.»

او در پاسخ به شایعاتی نظیر اینکه بخشی از سهام شرکت شرکت معروف لبنی توسط صداوسیما خریداری شده یا صداوسیما از فروش محصولات این شرکت سود می‌برد، گفت: «من از این اتفاق خبری ندارم و آن را تکذیب می‌کنم. بر فرض هم که صداوسیما 10درصد سهام داشته باشد، باید مابقی هزینه‌ها را شرکت معروف لبنی پرداخت کند.»

میانگین هزینه برای هر ثانیه تبلیغ

 محصولات شرکت معروف لبنی شبانه‌روز از تلویزیون تبلیغ و تمام ساعت‌ها و شرایط را شامل می‌شوند. اما اگر به سایت شرکت معروف لبنی و سازمان صداوسیما مراجعه کنیم، به اطلاعات جالبی برمی‌خوریم. بیشترین زمان تیزرهای این شرکت معروف لبنی متعلق به تبلیغ «من یک پدرم» با دو دقیقه و 58 ثانیه است و کمترین آنها هم به تبلیغ تکی هر محصول اختصاص دارد با 20 ثانیه. میانگین هزینه تبلیغات در تلویزیون را با توجه به شب و روز، سریال‌ها، پخش مستقیم والیبال تیم ملی ایران (هنوز لیگ فوتبال ایران و بازی‌های خارجی شروع نشده است و قیمت‌ها قبل، بعد و بین دو نیمه فوتبال بیشتر می‌شود)، برنامه‌های ترکیبی و... نزدیک به 9 میلیون و 550 هزار تومان برای هر ثانیه در نظر گرفته شده است.

این عدد نهایتا ممکن است 500 هزار تومان تفاوت داشته باشد. برای اینکه جانب انصاف را رعایت کرده باشیم، عدد میانگین را ثانیه‌ای 9 میلیون تومان در نظر می‌گیریم. پس مبنای محاسبه هزینه تبلیغات این شرکت ثانیه‌ای 9 میلیون تومان شد. شرکت معروف لبنی تیزرهای متفاوت و متنوعی از محصولاتش ساخته که در سایت و فضای مجازی قابل‌دسترسی است و برای هر محصول، تیزرهای 20 ثانیه‌ای ساخته است که با مبنای 9 میلیون تومان، هزینه پخش آن 180 میلیون تومان می‌شود. اما این کمترین رقمی است که این شرکت پرداخت می‌کند. این عدد فقط برای یک تیزر و یک نوبت پخش است.

تعداد دقایق پخش تیزرها و هزینه‌های آنها را محاسبه می‌کنیم. تبلیغات این شرکت از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش می‌شود، اما اینجا شبکه‌های1، 2، 3، 5 و نسیم مورد استناد قرار گرفته است و حداقل دو بار پخش برای هر آگهی در نظر گرفتیم. با احتساب مدت زمان پخش تیزرهای عالیس به 690 ثانیه می‌رسیم و با ضرب در حداقل دو بار پخش در شبانه‌روز، عدد 1380 ثانیه به دست می‌آید؛ یعنی 23 دقیقه.

کافی است این عدد را در پنج شبکه‌ای که قبل‌تر گفتیم، ضرب کنیم. تلویزیون روزانه 115 دقیقه تبلیغات از شرکت... را فقط در پنج شبکه پخش می‌کند؛ زمانی بیشتر از یک فوتبال و حتی فیلم سینمایی. رقمی که با محاسبه 9میلیون برای هر ثانیه به دست می‌آید، 62 میلیارد و 100میلیون تومان می‌شود. اگر این عدد را در 31 روز ضرب کنیم، به عدد شگفت‌انگیز 1,863,000,000,000 می‌رسیم.

روزنامه فرهیختگان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
0
4
نگران جيب توليد كنندگان محصولات لبني نباشيد . اين بزرگواران و ديگر توليد كنندگاني كه محصولات بنجل خود را به ضرب تبليغات ميلياردي به خورد ملت مي دهند ، با افزايش نجومي قيمت محصولات شان ، هزينه هاي تبليغاتي را از جيب ما مصرف كنندگان تامين و جبران ضررمي كنند . در اين ميانه مسئولين مملكتي هم تماشاگران قابلي هستند و از مردم فقط طلب حمايت مي كنند و بس .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
پس وقتی تو به راحتی حاضری هزینه اش رو بدی...لیتقتت همینه وحق اعتراض نداری.... چون به زمین گرم زدن این شرکتهای لبنی کار یه ماهه... همین..
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
0
1
اولا تا جایی که من شنیدم ثانیه ای ۹ میلیون تومن برای یک بار پخش آگهی های مدت دار نیست بلکه برای یک دوره زمانی مشخص (مثلاً یکماهه یا ۳ ماهه) است. ثانیاً شما چرا نام شرکت را در متن گزارش آوردید؟ آیا بابت این کار پول دریافت کردید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار