کاموفلاژ چیست؟ روش استفاده و انواع رنگ های آن
کد خبر: ۱۵۰۲۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 July 12    -    ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
گاهی با وجود استفاده از بهترین لوازم آرایشی و انجام بهترین شیوه آرایش بازهم نتیجه ۱۰۰% مطلوبی به دست نمی‌آید. منظور از نتیجه مناسب، پوشاندن کامل عیوب و نواقصی است که بر روی صورت وجود دارد که گاهی کامل این کار انجام نمیشود و صورت را بجای شاداب کردن، زشت و ناراحت جلوه میدهد.

کاموفلاژ چیست؟ روش استفاده و انواع رنگ های آن«تابناک باتو» گاهی با وجود استفاده از بهترین لوازم آرایشی و انجام بهترین شیوه آرایش بازهم نتیجه ۱۰۰% مطلوبی به دست نمی‌آید. منظور از نتیجه مناسب، پوشاندن کامل عیوب و نواقصی است که بر روی صورت وجود دارد که گاهی کامل این کار انجام نمیشود و صورت را بجای شاداب کردن، زشت و ناراحت جلوه میدهد.

شاید فکر کنید برای از بین بردن جای زخم، ماه گرفتگی، تاتو، جای جوش و یا حتی قرمزی بر روی پوست، باید یک لایه کرم پودر و یا پنکک بیشتری بر روی پوست استفاده کنید؛ ولی باید بدانید استفاده از کرم پودر و پنکک هم، اندازه دارد. به دلیل آن که استفاده بیش‌تر از یک ماده مثل کرم پودر امکان دارد صورت را خسته و گرفته نشان دهد. علاوه بر خستگی، رنگ صورت را هم بدرنگ میکند.

کاموفلاژ چیست؟ روش استفاده و انواع رنگ های آن

پس چه باید کرد؟ چاره‌ی کار استفاده از روش اساسی و حرفه‌ای به اسم کرم گریم کاموفلاژ است که در ادامه مقاله به معرفی آن می‌پردازیم.

کاموفلاژ چیست؟

کاموفلاژ یکی از روش‌های گریم حرفه‌ای است که برای پوشاندن انواع جای لک، جوش و تیرگی‌ها و روشنی‌های پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این روش می‌توان برای آرایش یک صورت بی نقص و عیب جهت هماهنگی پوست با دیگر اجزای صورت، بکار گرفت. کاموفلاژ‌ها از آن گروه لوازم آرایش و گریم هستند که در بیس کار مورد استفاده قرار می‌گیرند و حکم زیرساخت کار را دارند. علاوه براین، موجب دوام هر چه بیش‌تر دیگر لوازم آرایش و گریم بر روی پوست هم میشوند.

ترکیب کاموفلاژ بصورت فشرده است؛ به همین علت می‌توان از آن برای پوشاندن نواقص بهره گرفت. مثلا، بعضی خانم‌ها از جای جوش خود ناراضی هستند و تصمیم دارند طی گریم حرفه‌ای که انجام می‌دهند، این ناهمواری به چشم نخورد. چاره کار، استفاده از کاموفلاژ است. بعضی بانوان هم هستند که به دلیل نازک بودن پوست شان، مویرگ‌های صورت آن‌ها به خوبی قابل رویت است. برای عدم نمایش انواع تاتو‌ها مانند تاتو چشم، هاشور ابرو و تاتو لب هم می‌توان از کاموفلاژ استفاده کرد.

بطور کلی، اگر می‌خواهید در آرایش صورت و گریم حرفه‌ای خود صورت شادابی داشته باشید، بهتر است کاموفلاژ را حتما در فهرست لوازم گریم خود داشته باشید. این روش با تیره و روشن کردن بخش‌هایی از صورت، به آن جذابیت و طراوت خاصی می‌بخشد. از آن جایی که کار با کاموفلاژ یکی از مهمترین بخش‌های آرایش است، باید بطور خیلی دقیق و با ظرافت انجام شود. همچنین فهمیدن اطلاعاتی از کاربرد هر یک از رنگ‌ها هم دارای اهمیت است که در ادامه مطلب با آن‌ها اشنا خواهید شد.

کاموفلاژ چیست؟ روش استفاده و انواع رنگ های آن
شیوه استفاده از کاموفلاژ در گریم حرفه‌ای

ابتدا در شروع کار مقداری از کاموفلاژ را برمیداریم. بعد مقداری را که جدا کردیم روی پشت دست روی پوست میریزیم تا با گرمای دمای بدنمان کمی نرم و قابل استفاده شود. بعد به اندازه موردنیاز از کاموفلاز را با قلم مو برمیداریم و روی نقاط موردنظر پوست صورتمان بصورت ضربه‌ای می‌زنیم. بعد یک اسفنج بر می‌داریم و آن را با کمی آب قدری مرطوب می‌کنیم و در پایان کاموفلاژی که روی پوستمان بود را با اسفنج روی پوست پخش می‌کنیم تا وضعیت یک دستی بخود بگیرد.

بعد از این مرحله به سراغ کرم پودر مایع و یا پنکک می‌رویم. کرم پودر را روی تمام صورت می‌زنیم و خوب همه جا را پوشش می‌دهیم. در پایان موادی که روی پوستمان بود را خوب تثبیت می‌کنیم؛ و برای تثبیت کردن احتیاج به پودر فیکس داریم که این کار دوام آرایش را بسیار بالا می‌برد. توجه کنید که هیچوقت از کاموفلاژ برای زیر پلک استفاده نکنید، زیرا بافت سنگینی دارد سبب ماسیدگی روی پوست میشود.


کاموفلاژ و انواع رنگ‌ها

کاموفلاژ کرم گریم حرفه‌ای است که رنگ‌های مختلفی دارد. هر رنگ مختص کار خاصی میباشد. ابتدا باید بدانیم که می‌خواهیم چه کار کنیم بعد به دنبال انتخاب رنگ مناسب برویم.

کاموفلاژ سفید: از این رنگ کاموفلاژ برای داشتن رنگ روشن در صورت و با ترکیب فون‌های دیگر استفاده میشود. همچنین در مدل سایه‌های برش دار برای ایجاد برش استفاده میشود.

کاموفلاژ زرد: گاهی بعنوان رنگ مکمل با برخی فون‌ها ترکیب میشود. استفاده دیگر کاموفلاژ زرد، برجسته کردن قسمت‌هایی از صورت، که بصورت طبیعی شکلی فرورفته دارند. به بیانی دیگر برای پر نشان دادن بخش‌هایی از صورت جهت زیبایی بیش‌تر بکار میرود.

کاموفلاژ زیتونی: از کاموفلاژ زیتونی برای پوشاندن لک، اکنه، و ماه گرفتگی‌های قرمز رنگ صورت بکار میرود.

کاموفلاژ نخودی: کاموفلاژ نخودی رنگ مناسبی برای مخفی کردن گودی و کبودی زیر چشم است.

کاموفلاژ بژ هلویی: رنگ هلویی رنگی زیبا و چشمگیر است. به همین علت کرم پودر‌های هلویی رنگ طرفداران خاص خود را دارند. بدین سبب از کاموفلاژ هلویی برای نشان دادن شادابی هرچه بیش‌تر صورت و همچنین پرتر نشان دادن صورت استفاده میشود.

کاموفلاژ بژ نارنجی: برخی از پوست‌ها به علت نازک بودن مویرگ هایشان واضح دیده میشود. مویرگ‌هایی به رنگ بنفش و آبی. برای مخفی کردن این مساله از کاموفلاژ بژ نارنجی استفاده میشود. کاربرد دیگر برای رنگ بخشیدن به پوست‌های مات و کدر است.

کاموفلاژ ارغوانی: برخی پوست‌ها بی رنگ هستند. اساسا رنگ پریده و اصطلاحا رنگ مهتابی دارند. از کاموفلاژ ارغوانی برای جان بخشیدن به صورت‌های بیحال استفاده میشود.

کاموفلاژ نارنجی و بنفش: از ترکیب این کاموفلاژ‌ها برای کاور کردن پوست‌های رنگ خاکستری استفاده میشود.

کاموفلاژ قهوه ای: برای داشتن رنگ صورت برنزه و تیره مناسب است. همچنین تیره کردن و کوچک کردن بخش‌هایی از صورت بکار میرود.

کاموفلاژ قهوه‌ای تیره: برای کشیدن و طراحی ابرو با الکل استفاده میشود.

عصر ایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زنبورک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
0
مبارکه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار