ماجرای فشار خون و محروم شدن از پزشک خانواده
کد خبر: ۱۴۹۹۳۲
تاریخ انتشار: 2019 July 08    -    ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در خصوص پیامکی با محتوای عدم ثبت فشار خون به منزله حذف از برنامه پزشک خانواده، توضیح داد.

 کیانوش جهانپورگفت: پیامکی که با این مضمون ارسال شده است، قابل شناسایی و ردیابی نیست. زیرا، فرستنده آن مشخص نبوده و معلوم نیست چه کسی آن را پیامک کرده است.

وی با بی اساس خواندن این ادعا، افزود: اساساً چنین چیزی وجود ندارد که به خاطر عدم ثبت فشار خون، فرد از برنامه پزشک خانواده محروم شود و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، تخلف است و برخورد خواهد شد.

جهانپور در ارتباط با وضعیت دسترسی مردم به اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت خودشان، گفت: بزودی این موضوع از طریق تبلت و تلفن همراه برای مردم امکان پذیر خواهد شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که با استقرار پرونده الکترونیک سلامت در کشور، زمینه اجرای نظام ارجاع و برنامه پزشکی خانواده نیز فراهم خواهد شد، ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان های دولتی به طور صد درصد به سطح یک پرونده الکترونیک سلامت دسترسی دارند و به تدریج، دسترسی به سطح دو نیز امکان پذیر می شود.

وی افزود: با استقرار نظام ارجاع که پیش بینی می کنیم در نیمه دوم سال و قبل از پایان سال ۹۸ اتفاق بیافتد، دسترسی پزشکان، داروخانه ها و مراکز خصوصی به پرونده الکترونیک سلامت نیز میسر خواهد شد.

منبع: مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار