ماجرای یک زندانی که در هیچ زندانی نمی‌ماند+عکس
کد خبر: ۱۴۹۸۱۵
تاریخ انتشار: 2019 July 06    -    ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

جوزف بولیتو جونز نام یکی از سرشناس‌ترین زندانیان فراری تاریخ استرالیا است که از هر فرصتی برای فرار استفاده می‌کرد. او را می‌توان نابغه فرار از زندان دانست.

فرار از زندان یکی از رایج‌ترین رفتار‌هایی است که هر زندانی حتی اگر انجامش ندهد، به آن فکر می‌کند. اما جوزف بولیتو جونز در این زمینه واقعا نابغه بود.

ماجرای یک زندانی که در هیچ زندانی نمی‌ماند+عکس

این زندانی سرشناس استرالیایی است بار‌ها و بار‌ها از زندان‌های مختلف فرار کرد تا حدی که برای وی یک سلول مخصوص ساخته شد. سلولی که به اعتقاد سازندگان کاملا ضدسرقت بود. این سلول ویژه تا حدی ایمن بود که فرماندار وعده داد اگر بار دیگر بتواند فرار کند، جنایات او را می‌بخشد. شاید کمتر فردی تصورش را هم می‌کرد این اتفاق رخ دهد، اما بولیتو جونز این کار را در سال ۱۸۶۷ انجام داد.

او برای اولین بار در ۱۵ نوامبر سال ۱۸۴۸ دستگیر شد چرا که تکه‌ای نان، پنیر و بیکن دزدیه بود، اگرچه برای این جرائم عفو مشروط گرفت، اما بار دیگر به خاطر سرقت اسب گرفتار شد، اما این بار از زندان فرار کرد. یک بار دیگر دستگیر شد و این بار به دلیل حسن رفتار در فوریه سال ۱۸۶۴ آزاد شد. یک سال بعد او دوباره به خاطر کشتن یک نفر محکوم شد و این بار فرار کرد. این ماجرا مرتب ادامه داشت که وی دستگیر می‌شد و فرار می‌کرد.

در نهایت در ۷ مارس سال ۱۸۶۷ او دوباره از طریق سوراخی که در دیوار زندان ساخته بود فرار کرد، اما دوباره دستگیر شد و این بار با وعده جذاب بخشش رو به رو شد البته به شرطی که بتواند از سلول انفرادی خود فرار کند. او در نهایت با همین حکم در سال ۱۸۷۱ آزاد شد چرا که موفق به فرار شده بود.

انتخاب

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار