به این خواسته‌های همسرتان «نه» بگویید
کد خبر: ۱۴۹۷۱۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: 2019 July 10    -    ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
گاهی تن دادن به برخی از خواسته‌های طرف مقابل، نه تنها به صمیمیت رابطه کمکی نمی‌کند، بلکه موجب خرابی رابطه نیز می‎شود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به تمام خواسته‌های طرف مقابل‌تان پاسخ مثبت می‌دهید، باید بگوییم در حال تخریب رابطه‌تان هستید نه استحکام آن. اگر همسرتان خواسته‌هایی را از شما خواست، به آنها «نه» بگویید.

به این خواسته‌های همسرتان «نه» بگوییدبه گزارش «تابناک با تو»؛ زمانی که ما وارد یک رابطه عاطفی می‌شویم، خود و برخی از نیازهایمان را به خاطر فردی که دوستش داریم، کنار می‌گذاریم اما بعضی اوقات تن دادن به برخی از خواسته‌های طرف مقابل، نه تنها به صمیمیت رابطه کمکی نمی‌کند، بلکه موجب خرابی رابطه نیز می‎شود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به تمام خواسته‌های طرف مقابل‌تان پاسخ مثبت می‌دهید، باید بگوییم که در حال تخریب رابطه‌تان هستید نه استحکام آن. اگر همسرتان خواسته‌هایی را که در ادامه برایتان آورده‌ایم از شما خواست، به آنها «نه» بگویید.

به این خواسته‌های همسرتان «نه» بگویید

در زندگی‎تان تغییری بزرگ ایجاد کنید

این که همسرتان از شما بخواهد که موهایتان را فلان مدل بزنید یا فلان لباس را بپوشید یک چیز است و این که مجبورتان کند تغییری بزرگ مانند تغییر شغل، مذهب، رشته تحصیلی یا... را در زندگی‎‎تان ایجاد کنید، یک چیز دیگر که نباید ساده از آن بگذرید. در واقع اگر همسرتان از شما خواست تا چیز‌های مهم زندگی‎تان را تغییر دهید، بدانید که رابطه‎تان وارد خط قرمز شده است. یکی از راز‌های موفقیت هر رابطه سالمی این است که یکدیگر را در تصمیم‎گیری آزاد بگذاریم. در یک رابطه سالم، هیچ یک از دو طرف نباید کنترل زندگی دیگری را به عهده بگیرد. در واقع هر فردی این آزادی را دارد تا در مورد زندگی شخصی‎اش خودش تصمیم بگیرد و راهش را انتخاب کند. اگر رابطه شما رابطه‌ای سالم باشد، همسرتان باید از آرزو و هدف‎هایتان حمایت کند، نه این که شما را وادار به تغییراتی اساسی کند.

پسوردهایتان را می‌خواهد

این که شما وارد رابطه‌ای عاشقانه شده‎اید یا این که حتی ازدواج کرده‎اید، دلیل نمی‌شود که به حریم خصوصی یکدیگر تجاوز کنید. اگر همسرتان از شما خواست که پسوردهایتان را به او بدهید، این کار را نکنید. در واقع این کار او نشانه این است که او به شما اعتماد ندارد و می‌خواهد از این طریق شما را زیر نظر بگیرد. شاید شما چیزی برای پنهان کردن نداشته باشید و خیلی راحت تمام اطلاعات‎تان را در اختیار او قرار دهید، اما این موضوعی است که نباید ساده از کنارش بگذرید. اعتماد پایه هر رابطه سالمی است. اگر طرف مقابل‎تان به شما اعتماد نداشته باشد، انتخاب اشتباهی کرده‎اید.

حس فداکاری ندارد

آیا شما رابطه‌ای را دیده‎اید که مسئولیت‌های زندگی دقیقا ۵۰-۵۰ باشد؟ زوج‌هایی که رابطه خوبی با یکدیگر دارند، هیچگاه برای کاری که انجام می‌دهند، منتظر پاداش نیستند. اگر همسر شما برای هر کاری که برایتان انجام می‌دهد، انتظار متقابل دارد، بدانید که رابطه‎ان در مسیر درستی حرکت نمی‌کند. در واقع هر دو طرف رابطه باید خود را برای رابطه‎شان قربانی کنند. به بیان دیگر، به طور دقیق نمی‌توان گفت که چه کسی بیشتر از خودش مایه می‌گذارد. اگر یک هفته شما بیمار باشید و نتوانید کار‌های خود و خانه را انجام دهید یا این که شغل‎تان را از دست دهید و نتوانید خرجی خانه را بدهید، چه می‌شود؟ آیا شریک زندگی‌تان از این که یک طرفه باید تمام کار‌ها را انجام دهد، ناراحت و ناراضی است؟ اگر چنین بود، وقت آن است که در مورد رابطه‎تان تجدید نظر کنید.

کاری می‌کند که شما به او دروغ بگویید

آیا شما از این که موضوعی را برای همسرتان تعریف کنید، نگرانید و درنهایت ترجیح می‌دهید که آن را مثل یک راز پیش خودتان نگه دارید؟ دروغ و پنهان کاری در هر نوعی که باشد، به رابطه عاطفی آسیب می‌رساند؛ بنابراین شریک زندگی شما نباید شما را در موقعیتی قرار دهد که به او دروغ بگویید یا این که حقیقتی را از او پنهان کنید؛ بنابراین هر گاه دیدید که باید میان عشق زندگی‎تان و آنچه درست است یک راه را انتخاب کنید، بدانید که رابطه تان در خطر است.

به این خواسته‌های همسرتان «نه» بگویید

شما را مجبور به رها کردن کارتان می‌کند

برخی از مردان دوست ندارند که همسرشان کار کنند. اگر چه آن‌ها درآمد کافی دارند، اما این که به همسرشان اجازه کار نمی‌دهند، می‌تواند عواقب بدی را برای طرف مقابل به همراه داشته باشد. این که زن خانه کار کند، تنها جنبه پول در آوردن ندارد. بلکه او با این روش از توانایی‎هایش استفاده می‌کند، در اجتماع حضور می‌یابد، روابط اجتماعی‎اش را گسترش می‌دهد، اعتماد به نفس‎اش زیاد می‌شود و... در واقع کار کردن فوایدی دارد که در نهایت موجب شادی فرد می‌شود.

شما را از حرف زدن در مورد برخی مسایل، منع می‌کند

مهم نیست که شریک زندگی‎تان، شما را از حرف زدن در مورد چه چیزی باز می‌دارد، می‌خواهد رابطه قبلی‎تان باشد یا خانواده و دوستان‎تان... در هر صورت این رفتار به مرور رابطه شما را ویران خواهد کرد. در واقع طرف مقابل شما نباید جلوی ابراز احساسات‎تان را بگیرد. این رفتار به تدریج موجب می‌شود که شما خودتان را مدام جلوی همسر که نزدیک‌ترین فرد زندگی‎تان است، سانسور کنید. در این شرایط، دیگر حتی برای حل مشکلات هم نمی‌توانید با هم گفتگو کنید.

از شما در مقابل خانواده‏‎اش دفاع نمی‌کند

اگر خانواده همسرتان جزو آن دسته از افرادی هستند که مدام چوب لای چرخ‎تان می‌اندازند، کارتان بسیار سخت است. اگر چه شما باید به خاطر همسرتان، به خانواده‎اش احترام بگذارید، اما نباید توهین و تحقیر آن‌ها را تحمل کنید. در این شرایط، این همسرتان است که باید از شما دفاع کند و در مقابل بی احترامی‌های خانواده‌اش بایستد. در واقع او نباید این اجازه را به دیگران بدهد که شما را تحقیر کنند که اگر چنین کرد، باید راه دیگری را در پیش بگیرید.

با دوستان‎تان قطع رابطه کنید

ممکن است که همسر شما از یک یا چندتا از دوستان‎تان خوشش نیاید و از شما بخواهد که با او قطع رابطه کنید، اما این رفتار نباید در رابطه‌ای که سالم است، دیده شود. در واقع همسر شما باید به روابط شما احترام بگذارد. او نباید شما را در موقعیتی قرار دهد که میان شما و دوست دوران بچگی‌تان یا آن‌هایی که دوست‌شان دارید، یکی را انتخاب کنید. این خودخواهی محض است که شما ارتباط‎تان را تنها به خاطر دل او و بدون هیچ دلیلی قطع کنید. در این شرایط بهتر است که با او در مورد دلایلش صحبت کنید. اگر قانع شدید، می‎توانید کمی به روابط‎‌‌تان تغییر دهید اما در نهایت این خود شمایید که باید در مورد روابط زندگی‎تان تصمیم بگیرید.

منبع: برترینها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
15
41
اینها دقیقا نسخه های غربی هستند. خانواده های ایرانی از این بحثا داشتن و مشکلاتشون کمتر از الان بوده که همه این حرفها را می شنوند. مشکلات به خاطر نفهمیدن معنی واقعی سعادت است
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
13
40
متاسبانه بعضی از مسائلی که عنوان شد راهی است به سوی افزایش هرچه بیشتر طلاق .
به نظر من نویسنده از خصوصیات واصل زندگی مشترک اگاهی کافی ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
9
13
نویسنده زن است
مرضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
6
14
اصلا نمی پسندم و واقعا اطلاعات این فرد پا یینه با نظر قبلی صد در صد موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
4
20
اگه اینطوره من باید الان برن طلاق بگیرم. خانومم کل این موارد رو در ارتباط با من داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
9
24
واقعا برات متاسفام نویسنده. یه کم تفکر هم چیز خوبیه. نسخه های شکست خورده غربی ها رو بلغور نکن. غربیها در هر چی پیشرفت کرده باشند در زمینه خانواده به قهقرا رفتند.
Mmmmmm
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
6
17
راحت بگو طلاق بگیرید ولا
این چرت وپرتا چیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
12
16
چرا همه دارند اینقدر از اسلام و اسلامی بودن دور می شوند.
مسلمانان قدیم هیچکدام از مشکلات الن ما را نداشتند، در سختی بی امکاناتی بودند اما خوشبخت هم بودند
علیرضا
|
Czech Republic
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
5
17
مقاله مشخصا ترجمه یه متن غربی هست . نویسنده گویا مجرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
6
7
نمی دونم چرا دوستان انقدر ناراحت شدن.. چیز خاصی که مخالف عرف و یا اسلام باشه رو توی این متن نمی بینم.. نویسنده می گه اگر همسر چنین خواسته ای داره پس احتمالا مشکلی هست که باید برطرف شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار