کاداییف رول شده گردویی، دسر لذیذ ترکیه ای
کد خبر: ۱۴۹۵۵۹
تاریخ انتشار: 2019 July 04    -    ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
اگر شما هم دوست دارید مانند دیگر کشور‌ها سر سفره خود شیرنی و دسر‌های متفاوت داشته باشید با ما همراه باشید تا به ترکیه برویم و یک شیرنی خوشمزه و دوستداشتنی این کشور را به شما معرفی کنیم. طرز تهیه کاداییف رول شده گردویی را در اینجا ببینید.

کاداییف رول شده گردویی، دسر لذیذ ترکیه ای«تابناک باتو» اگر شما هم دوست دارید مانند دیگر کشور‌ها سر سفره خود شیرنی و دسر‌های متفاوت داشته باشید با ما همراه باشید تا به ترکیه برویم و یک شیرنی خوشمزه و دوستداشتنی این کشور را به شما معرفی کنیم. طرز تهیه کاداییف رول شده گردویی را در اینجا ببینید.

 

کاداییف رول شده گردویی، دسر لذیذ ترکیه ای

مواد لازم برای تهیه کاداییف رول شده گردویی

کاداییف رشته‌ای / ۵۰۰ گرم گردوی خرد شده / ۲۰۰ گرم کره یا روغن حیوانی / ۲۵۰ گرم

مواد لازم برای شربت:

آب / ۲ لیوان شکر / یک و نیم لیوان آبلیمو / نصف لیوان (یک استکان کمرباریک چایخوری) – بیشتر اندازه گیری‌های رسپی‌های ترکیه با لیوان آب خوری و چایخوری است.

طرزتهیه شربت:

آب و شکر را روی حرارت قراردهید تا شکر ذوب شود (همیشه برای تهیه شربت فقط تا زمان ذوب شدن شکر آن را هم زده و بعداز آن دیگر هم نزنید، قندک‌های جمع شده دور قابلمه را با قاشق واردشربت نکنید و مدام با یک پارچه تمیز و مرطوب آن‌ها را پاک کنید از آبلیمو یا جوهر لیمو استفاده کنید تا بعد از مدتی شربت شما شکرک یا قندک نزند). بگذارید تا شربت قوام بیاید ۲۰ دقیقه طول میکشد و ۵ دقیقه آخر آبلیمو را اضافه کنید و بگذارید تا ولرم شود.

طرز تهیه کاداییف رول شده گردویی

کاداییف رول شده گردویی، دسر لذیذ ترکیه ای

۱ ٫کره یا روغن حیوانی را روی حرارت مستقیم آب کنید و مراقب باشید نسوزد.

۲ ٫ فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

۳ ٫ کاداییف‌ها را داخل ظرف بزرگی ریخته و نیمی از کره آب شده را روی کاداییف‌ها پخش کرده و با دست به آرامی زیر و رو کنید. مراقب باشید رشته‌ها خرد نشود.

۴ ٫ مقداری از کاداییف را بردارید (نکشید و خرد نکنید، به آرامی با دست مقداری را که برداشته اید تکان دهید تا از بقیه رشته‌ها جدا شود)

۵ ٫ روی تخته قرار دهید؛ و در یک سر آن گردوی خرد شده را به مقدار کافی بریزید و سپس از همان طرف که گردو را ریخته اید، رشته‌ها را با دست جمع کرده و محکم رول کنید.

۶ ٫ رول‌ها را داخل ظرف پیرکس یا قالب نچسب به صورت فشرده و نزدیک به هم بچینید وباقیمانده کره را روی رول‌ها بریزید.

۷ ٫ ظرف را در فر بگذارید تا روی رشته‌ها طلایی شود.

۸ ٫ بعد از این مرحله شربت ولرم را روی کاداییف بریزیدو بگذارید سردشود.

سفره خونه

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار