کارخانجات فورد تعطیل می‌شوند
کد خبر: ۱۴۹۲۲۱
تاریخ انتشار: 2019 June 30    -    ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

از رویترز شرکت فورد روز جمعه اعلام کرد ۱۲ هزار شغل را در اروپا تا پایان سال آینده کاهش می‌دهد. این سومین تعدیل نیروی فورد طی ۶ماه گذشته است.

تعدیل نیروی ۵ هزار نفری در فورد

اسفندماه سال قبل و در فصل نخست سال ۲۰۱۹ نیز شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده بود بالغ بر ۵ هزار نفر از کارکنان خود را تحت تأثیر افت شدید سودآوری این خودروساز آمریکایی در اروپا تعدیل کند.

جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا با چین و اروپا، شرکت‌های خودروسازی آمریکایی را با مشکلات و چالش‌های متعددی از جمله کاهش سودآوری و درآمدزایی ناشی از افت میزان فروش محصولات روبرو کرده است.

با کاهش میزان فروش و سوددهی اغلب شرکت های معروف آمریکایی به فکر اتخاذ تصمیماتی برای جبران خسارات مالی و پیشگیری از زیان های آتی افتادند. یکی از ساده ترین و سریعترین راه ها نیز تعدیل نیروی انسانی فعال در کارخانه‌های وابسته به این شرکت های بزرگ است.

از این رو شرکت خودروسازی فورد آمریکا اعلام کرد ناچار است برای جبران کاهش سودآوری خود در اروپا، به اخراج و تعدیل نیروی بالغ بر پنج هزار نفر از کارکنان خود در آلمان و بریتانیا اقدام کند.

این خودروساز در توجیه اقدام خود نیز اعلام کرد با این کارمی تواند از دوره بحران مالی عبور کرده و بار دیگر به روزهای درخشان خود در اروپا برگردد و سودآوری از دست رفته خود را بازیابد.

کارخانجات فورد تعطیل می‌شوند

دومین تعدیل ۷ هزار نیروی شرکت خودروسازی فورد

گفتنی است اواخر اردیبهشت ماه سال جاری شرکت خودروسازی فورد اعلام کرد قصد دارد ۷ هزار نفر از نیروهایش را در سراسر جهان تعدیل کند.

سی ان ان روزهای پایانی اردیبهشت ما با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت: شرکت خودروسازی فورد اعلام کرد این شرکت می‌خواهد ۷ هزار نفر از نیروها (۱۰ درصد از کارمندان حقوق بگیر) خود را در سراسر جهان تعدیل کند.

فورد اعلام کرده است این اقدام در راستای بخشی از تلاش‌ها برای کاهش هزینه‌های این شرکت بوده و سبب خواهد شد سالانه حدود ۶۰۰ میلیون دلار ذخیره شود.

طبق اعلام سی ان ان، حدود ۲۴۰۰ تعدیل نیرو در آمریکای شمالی خواهد بود و حدود ۱۵۰۰ موقعیت شغلی از طریق بازخرید داوطلبانه به انجام خواهد رسید.

شرکت فورد اعلام کرد حدود ۸۰۰ آمریکایی تا ماه اوت، شغل خود را از دست خواهند داد.

کارخانجات فورد تعطیل می‌شوند

اخراج ۱۲ هزار نفر و تعطیلی کارخانجات فورد

روز گذشته این شرکت برای سومین بار طی ۶ ماه گذشته از تعدیل نیرو خبر داد اما این بار ۱۲ هزار نفر را به عنوان مازاد نیروی خود عنوان کرد. در ادامه این تعدیل نیرو ظاهرا تعطیل شدن برخی کارخانه های وابسته به این شرکت نیز در برنامه جبران مالی فورد قرار دارد.

شرکت فورد سال‌هاست به دلیل سرمایه‌گذاری در خودروهای الکتریکی، هیبریدی و خودکار در حین بازبینی موتورهای احتراقی در جهت پیروی از قوانین جدید پاکیزگی هوا، با کاهش منابع مالی روبرو شده و تحت فشار برای بازسازی فعالیت‌های خود قرار دارد.

فورد اعلام کرد سه کارخانه را در روسیه و یکی را در فرانسه و ولز می‌بندد و فعالیت در کارخانه‌های والنسیای اسپانیا و سارلوییز آلمان را هم کاهش می‌دهد.

حدود ۱۲ هزار شغل در تأسیسات متعلق به خود فورد در اروپا تا پایان ۲۰۲۰ تحت تأثیر قرار می‌گیرند که در ابتدا شامل برنامه‌های جداشدن اختیاری خواهند بود.

حدود دو هزار از این مشاغل موقعیت‌های دارای حقوق ثابت هستند و جزء ۷ هزار شغلی قرار دارند که فورد در سراسر جهان کاهش می‌دهد. سایر مشاغل کارگرانی هستند که قراردادهای ساعتی دارند. فورد ۵۱ هزار کارمند در اروپا دارد.

مجمع تولیدکنندگان خودروی اروپا در خصوص خسارات شرکت های بزرگ خودروساز در دنیا اعلام کرده است مهمترین دلیل این است که تقاضای خودرو سقوط کرده است. این مجمع پیش‌بینی می‌کند ثبت سفارش خودرو یک درصد در ۲۰۱۹ کاهش یابد و به ۱۵ میلیون خودرو برسد.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار