رابطه شما با همسایگانتان چطور است؟
کد خبر: ۱۴۹۰۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 June 28    -    ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
تقویت رابطه با همسایه‌ها همیشه کار آسانی نیست. بعضی‌ها میگویند بدون این رابطه هم زندگی می‌چرخد، چه نیازی است به اضافه کردن دردسر و گرفتاری. بعضی، ولی نگران از کنترل خارج شدن میزان این ارتباطات هستند؛ اینکه همسایه بخواهد تقاضا‌های متعددی از آن‌ها داشته باشد.

رابطه شما با همسایگانتان چطور است؟

رابطه شما با همسایگانتان چطور است؟«تابناک باتو» ـ همسایه؛ این کلمه‌ای است که برای خیلی‌ها غریبه شده، ولی هنوز هستند همسایه‌هایی که بیش‌تر از خویشاوندان، هم‌دیگر را دوست دارند و به هم کمک می کنند.

حقیقت این است که همسایگی و حق همسایه، رفته رفته در حال کمرنگ شدن است. به خصوص در آپارتمان ها، هستند همسایگان دیوار به دیواری که حتی اسم یکدیگر را نمی‌دانند، چه رسد به اینکه یار و غم خوار هم باشند؟ اما این نامهربانی ها، فراگیر نیست و در بسیاری از محلات و هم در روستاها، همسایه ها، هم چنان ارج و قرب دارند و مونس هم‌دیگر در روز‌های ناراحتی و خوشحالی هستند.


شما چطور؟ رابطه شما با همسایگانتان چطور است؟ آیا صمیمی و بامحبت هستید یا سرد و نا آشنا؟

تقویت رابطه با همسایه‌ها همیشه کار آسانی نیست. بعضی‌ها میگویند بدون این رابطه هم زندگی می‌چرخد، چه نیازی است به اضافه کردن دردسر و گرفتاری. بعضی، ولی نگران از کنترل خارج شدن میزان این ارتباطات هستند؛ اینکه همسایه بخواهد تقاضا‌های متعددی از آن‌ها داشته باشد. با این حال، شاید شناخت با فوایدی که از تقویت این ارتباطات میتواند نصیب ما شود بتواند به ما کمک کند تا انگیزه بیشتری بیابیم و سعی مان را برای باز کردن باب شناخت و دوستی با همسایه‌ها افزایش دهیم.

رابطه شما با همسایگانتان چطور است؟

امکان اجرایی کردن ایده‌هایی بزرگتر

هنگامی که همسایه‌ها هم‌دیگر را بشناسند و یک ماهیت مشترک بین آن‌ها ایجاد شود، اجرایی کردن بعضی ایده‌ها به وسیله آن‌ها اسان‌تر میشود. مثلا این روز‌ها تعداد افرادی که دوست دارند بعضی ایده‌ها را برای کمک به حفظ محیط زیست اجرایی کنند، رو به افزایش است؛ از جداسازی بهتر آشغال‌ها تا کاشت سبزی در باغچه یا حتی نصب پنل خورشیدی برای تولید برق. موفقیت این ایده‌ها در زمانیکه همسایه‌ها با هم‌دیگر در اجرای آن همکاری داشته باشند، هم زندگی آن‌ها را به صرفه‌تر میکند و هم تداوم آن را میتواند تضمین کند.

برخی فواید رابطه با همسایه‌ها

امنیت و آرامش بیشتر

ادعای داشتن حس امنیت و ارامش بیش‌تر، هنگامی که همسایه هایمان را می‌شناسیم، ادعای گزافی نیست. تجربه پلیس نشان میدهد، در ساختمان‌هایی که همسایه‌ها هم‌دیگر را می‌شناسند، احتمال سرقت از منازل میتواند کاهش پیدا کند. جدای از صحبت سرقت، احتمال اسیب دیدن ماشین در پارکینگ و وسیله‌های شخصی در فضای مشترک ساختمان هم در چنین شرایطی کم‌تر است.

رابطه شما با همسایگانتان چطور است؟

پرداخت آسان‌تر هزینه‌های مشترک

مشکلات مربوط به ساختمان و دردسر‌های شارژ، مشکل مشترک بیشتر افرادی است که تجربه زندگی در آپارتمان را دارند. تجربه نشان میدهد زمانیکه همسایه‌ها هم‌دیگر را از نزدیک می‌شناسند، مشکلات در این زمینه کم ترو پرداخت‌ها منظم میشود و، اما هنگامی که یک واحد در پرداخت هزینه مشکل دارد، همسایه‌ها با وی بهتر کنار می‌آیند و با تنشی کم‌تر مسئله را حل و فصل میکنند.

 

فرصتی ویژه برای بچه دار‌ها

درصورتی که والد هستید و بچه کودک در منزل دارید، داشتن همسایه‌ای که وی هم کودک دارد، میتواند فضایی مطلوب برای شما به وجود آورد. تنظیم ساعت بازی در فضای مشترک، دعوت از بچه‌های همسایه یا هماهنگ شدن با آن‌ها برای فرستادن بچه‌های خود به منزل آن‌ها از فواید این موضوع است. صرفا خیال کنید که چند ساعت پیش از رسیدن مهمان این قابلیت را داشته باشید که فرزندتان را برای دو ساعت به منزل همسایه بفرستید تا بتوانید روی کار‌های خود متمرکز شوید و، اما از نظم منزل هم خیال تان راحت باشد!

رابطه شما با همسایگانتان چطور است؟

کمک حال در زمان اورژانس

از قدیم گفته اند حادثه خبر نمی‌کند. زمانی هم که حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، سرعت در کمک رسانی حرف نخست را میزند. چه همسایه شما با مشکلی ناگهانی روبرو شده باشد و چه خود شما، شناخت وی و توان کمک دادن و کمک دریافت کردن به ارامش شما کمک زیادی خواهد کرد. در مورد حادثه‌ها هم از شکستگی دست و سر بگیرید تا حریق و ترکیدگی لوله آب و از ایست قلبی تا خرابی ماشین بطور اتفاقی.


حمایت اجتماعی و روانی

به واسطه نوع اشتغال و تحصیل و... احتمال اینکه مجبور شویم جایی دور از خانواده ساکن شویم، بیش‌تر شده است. در این وضعیت هر چند رابطه ما از راه دور با آن‌ها که دوست شان داریم ادامه پیدا میکند، ولی داشتن رابطه رودررو و نزدیک با افرادی که بتوانیم با آن‌ها حس صمیمیت کنیم، تأثیر مثبتی در سلامت روان ما خواهد داشت. درست است که دوست پیدا کردن از بین همسایه‌ها اسان نیست، ولی سعی برای برقراری روابطی دوستانه‌تر به نتیجه خوب آن می‌ارزد.
بیتوته

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
1
ما که ۱ همسایه مشکل دار داریم خونه هم که نیستیم میگه چرا سر و صدا میکنید!!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
5
در مورد حق و حقوق همسایه ها بگید ...در مورد عواقب دنیوی و اخروی آزار همسایه ها ... زیاد بگید و ماهی یکی دوبار بنویسید تا بلکه تاثیر کند و هم شما خیر ببرید و هم مردم دعاگوتون باشند....معضلی شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار